Lerobbant a Mercedes, a Ferrari és a McLaren is a keddi tesztnapon
2019. február 26. 08:49
Mindkét élcsapat, a Mercedes és a Ferrari is botlott a barcelonai tesztsorozat második etapjának első napján, mivel az eddig golyóállónak tűnő autóikkal gondok akadtak. A Scuderia paripája a délelőtt során hosszasan vesztegelt, mert a hivatalos közlemény szerint ellenőrizni kellett a hűtését, ezért Charles Leclerc összesen 29 kört tudott vele megtenni, mielőtt átadta a helyét Sebastian Vettelnek.
A beosztás újdonság a Ferrarinál, ami eddig csak kivételes esetekben váltogatta a pilótáit egy napon belül, most az egész hetet úgy teljesítik, hogy mindkét versenyzőjük vezessen minden nap során. Leclerc ezzel most rosszul járt, de nem annyira, mint Valtteri Bottas, aki alatt már az ebédszünet utáni első körben elromlott a Mercedes.
Lewis Hamilton majdnem másfél versenytávot megtett a délelőtt során, Bottas viszont mindössze a harmadik kanyarig jutott, amikor kénytelen volt félreállni az Ezüstnyíllal. A Mercedesnél megállapították, az olajnyomással volt probléma, de az okát és a megoldását hirtelen nem fedezték fel, ezért úgy döntöttek, kicserélik az erőforrást, hogy azt jobban meg tudják vizsgálni.
„Nem egészen ezt vártuk attól a naptól, amikor először használtuk a Melbourne-re szánt karosszéria-csomagunkat – ismerte el James Allison, a Mercedes technikai igazgatója. – Ettől függetlenül, a problémánk előtt és után is hasznos dolgokat csináltunk, az autónk az új csomaggal kissé másként viselkedik" – erősítette meg Hamilton véleményét is az autóról.
Bottas így az utolsó percekig várt a sorára, így a világbajnoki címvédő délutáni órái lényegében teljesen elvesztek.
Pedig gyaníthatóan nagy szükségük lett volna a pályán töltött időre, mert a közvéleményt meglepve a Mercedes lényegében egy teljesen új aerodinamikai csomaggal érkezett az e heti tesztelésre, az Auto Motor und Sport megtudta, hogy egyetlen karosszériaelem sem maradt változatlan a múlt heti változathoz képest.
Erre azért volt szükség, mert a mérnökök így öt nappal tovább tudtak kísérletezni az aero-csomaggal, és elárulták, hogy ennek nincs köze a Ferrari vélt vagy valós fenyegetéséhez, már korábban kitalált tervezési és gyártási ütemtervet követnek Brackley-ben. Ma egyébként is nem a Ferrari tűnt a legerősebbnek, a nap nagy része során Pierre Gasly állt az élen a Red Bull színeiben.
„Ma egy kicsit jobban nyomtuk, de igazából meg akartuk érteni, hogyan működik az autó. Sok aero-tesztet végeztünk, a csapat rengeteg alkatrészt kipróbált, és ez nekem is jól jött, mert egyre jobban megszokom az autót – mondta Gasly. – Megvan bennünk a lehetőség, próbálnunk kell fejlődni azokon a területeken, ahol erre van tér, és leszegett fejjel kell folytatnunk a munkát."
Délelőtt elmaradt az ebédszünet előtti hullám a gyors körökkel, már az első félidő során is voltak hosszabb etapok, inkább az utolsó órában kerültek elő a C4-es és C5-ös gumik.
A kilométerek gyűjtését azonban három piros zászló is megzavarta. Lando Norris alatt kétszer is elromlott a McLaren, egyszer még délelőtt, egyszer pedig az utolsó órában, a brit pilóta mindkét alkalommal egy-egy megnyitásnál parkolt le, ezzel egyértelműsítve, hogy műszaki hiba történt. A sorrendben második piros zászlót Bottas okozta.
A technikai probléma miatt Norris is sokat vesztegelt, de végül a C5-ös, tehát a leglágyabb gumival ő bizonyult a leggyorsabbnak, igaz, csak ezredekkel tudta felülmúlni a Red Bull-Hondát és Pierre Gasly-t, aki lényegében az egész nap során a C3-as, sárga jelű gumikkal ment. A francia pilóta sokszor és sokáig az élen is állt, végül az időmérő szimulációk révén tudta Norris megelőzni, Lance Stroll pedig megközelíteni.
„A múlt hét óta javítottunk az autón egy kissé, különösen a hosszabb etapokon, úgyhogy jó irányba tartunk – mondta Norris. – Összességében felkészültebbnek érzem magam. Van még csütörtökön egy tesztnapom, hogy mindent véglegesítsek Ausztrália előtt" – tette hozzá a brit fiatal, aki hidraulikus hiba miatt állt meg először, a másik hiba okát még keresik a csapatnál.
Vettel ugyanolyan gumikkal bő 2 tizeddel lassabb volt a Red Bullnál, de az üzemanyag-mennyiségeket és a motorprogramokat természetesen ezúttal sem ismerjük,
azt viszont tudjuk, hogy a német pilóta lágyabb gumikkal is hosszabb etapokat futott, így nyilvánvaló, hogy a Ferrari ma sem a nyers tempó kisajtolására hajtott. Az élcsapatok és a McLaren botlásaitól eltekintve a mezőny megbízhatóan szerepelt, George Russellnek volt délelőtt egy útja a kavicságyba, de végül a Williams újonca is 119 körig jutott.
„Mozgalmas volt a délután, de jó, hogy be tudtuk hozni a délelőtt elvesztett köröket – nyilatkozta Vettel. – Még mindig próbáljuk kiismerni az autót, és különböző beállításokat próbálgatunk. A délután során először mentünk a szuperlágy keverékkel, hogy még több információhoz jussunk. A következő néhány nap fontos lesz a számunkra."
Mindössze a McLaren és a Mercedes (az ismert okokból), valamint a Racing Point állt ma meg másfél versenytáv alatt, különösen a Haas 136 köre figyelemre méltó az után, hogy a múlt héten rendszeresek voltak a műszaki gondjaik, és ismét érdemes kiemelni a Honda szereplését, ami ma a Red Bullban és a Toro Rossóban összesen 239 kört tett meg.
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az F1-es előszezoni tesztidőszak második etapjának első napján! Az egyszerűség kedvéért folytatjuk a számozást, úgyhogy ez az ötödik tesztnap a nyolcból, vagyis péntekig folytatja a munkát a mezőny, aztán összepakolnak, és átutaznak Ausztráliába. Addig reméljük, még többet megtudunk az erőviszonyokról. Tartsanak velünk!
Négyszer nyolc órát már a pályán töltöttek a pilóták, a múltheti eseményeket az alábbi tudósításokban foglaltuk össze:
Az első teszthéten mindkét pilótájuk 1-1 napokat tölthetett az autóban, ezen a héten ők is követik a Mercedes, illetve a Renault példáját, és az ebédszünetben sofőrt váltanak. Íme a mai beosztás:
Mercedes: Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Ferrari: Sebastian Vettel, Charles Leclerc
Red Bull: Pierre Gasly
Renault: Nico Hülkenberg, Daniel Ricciardo
Haas: Kevin Magnussen
McLaren: Lando Norris
Racing Point: Lance Stroll
Alfa Romeo: Antonio Giovinazzi
Toro Rosso: Alexander Albon
Williams: George Russell
Az erőviszonyokról nem sokat árult el az első négy tesztnap, de az látszik, hogy az aerodinamika terén két koncepció markánsan elkülönült. Ennek akár később is nagy jelentősége lehet.
A teszteléssel csütörtökön felhagyott a mezőny, de a McLaren, a Racing Point és a Williams pénteken is pályára lépett, hivatalosan filmforgatás miatt. A McLaren garázsában aznap este tűz ütött ki, három munkatársukat kórházban kezelték, de a csapat tájékoztatása szerint az autóban nem esett kár.
Hülkenberg és Norris rögtön pályára lépett, de várhatóan nem maradnak sokáig, az aszfalt hőmérséklete egyelőre mindössze 2 fokos.
A tavalyi havazáshoz képest ismét idilli időjárás várható, még esőre sem számíthatunk, ez a Williamsnek nagyon jól jön, miután az autójuk késése miatt az első négyből másfél napot kénytelenek voltak kihagyni.
A Ferrari, a Mercedes és a Haas legénysége egyelőre várakozik, a többiek már legalább egy installációs körre megjelentek, ez jó hír, ezek szerint nem kell műszaki hibákkal bajlódniuk.
A brit pilóta aerodinamikai mérőkeretekkel felvértezve 1:26.795-tel kezdett, ez persze még nyújtózkodós, reggeli köridő.
A Mercedes pilótája 1:23.502-re gyorsult, 4 kört tett már meg, Stroll is igyekszik a Racing Pointtal, ő 3 kört ment eddig, de ezek közül egyik sem volt mért, a kanadai versenyző végighajtott a bokszutcán.
Két abszolút leggyorsabb szektort is futott, majd a célegyenesbe vezető kanyarból kifelé elvette a lábát a pedálról. Azt kívülről nehéz megmondani, hogy ennek a reggeli, hideg aszfalton mi az értelme vagy mi szükség van erre.
A Mercedes pilótája hatkörös etappal kezdte a napot, majd a többiekhez hasonlóan ő is visszavonult a bokszba.
Némi intermezzo után ismét benépesült a pálya, és Pierre Gasly rögtön fokozta a tempót, mielőtt egy hűtőkört is teljesített. A Red Bull pilótája 1:19.973-mal indított a C3-as gumikon, de van már mért köre Leclerc-nek, Hülkenbergnek, Hamiltonnak és Giovinazzinak is.
Az Auto Motor und Sport tudósítója, Andreas Haupt készítette a fotót a Mercedesről, amin látható, hogy megváltozott az orrkúp, megjelent a T-szárny és új a padlólemez is.
A múlt héten már a Ferrarin is feltűnt a lyukacsos, hűtést segítő hátsó keréktárcsa, amit a Scuderia tavaly megpróbált betiltatni, de nem sikerült.
Legalábbis ma, eddig. Magnussen és Leclerc is javított az eredményein, 1:20.358-nál és 1:20.830-nál tartanak.
A szuperlicenccel nem rendelkező pilóták autóján piros helyett zöld LED-ek működnek, közéjük tartozik Alexander Albon is. A Toro Rosso versenyzője másfél héttel ezelőtt vezetett életében először F1-es autót, és mivel még mindig zöld a LED az autóján, valószínűleg még nem adták ki neki a szuperlicencet, amire egyébként már jogosulttá vált.
A Red Bull pilótája az első óra végéhez közeledve 1:19.323-ra módosította a mai legjobb köridőt, C3-as gumikkal.
Már kétjegyű a körszám Gasly neve mellett, ráadásul 1:19.077-tel tovább javított az eredményén. A Red Bull nem üres tankkal megy, viszont a mért körök közé hűtőköröket iktatnak be.
A címvédő autójának új első szárnyán apró mélyedések jelentek meg, ezek célja, hogy a légterelők lebutítása után is sikerüljön minél több levegőt az autó köré irányítani.
A Red Bull pilótája a korábbi legjobbjánál lassabb volt az 1-es szektorban, de középen javított, így 1:19.021-gyel továbbra is az élen áll.
A körszámok, a tempó és a tesztprogramjuk terén is nagy hátrányban vannak a mezőny többi csapatához képest, de ennek ellenére az első óra végén még csak 2 kört tettek meg.
Jo Bauer, az FIA technikai delegáltja ezt felesleges paranoiának tartotta a múlt héten, de a Ferrarit nem hatotta meg a vélemény, ismét próbálják eltakarni az SF90 érdekes részleteit.
Íme az állás 10 órakor:
1. Pierre Gasly (Red Bull), 1:19.021, 12 kör
2. Kevin Magnussen (Haas), 1:20.325, 15 kör
3. Charles Leclerc (Ferrari), 1:20.830, 6 kör
4. Nico Hülkenberg (Renault), 1:21.728, 18 kör
5. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:21.813, 16 kör
6. Alexander Albon (Toro Rosso), 1:22.001, 7 kör
7. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:23.912, 7 kör
8. George Russell (Williams) 1:49.849, 4 kör
9. Lando Norris (McLaren), idő nélkül, 3 kör
10. Lance Stroll (Racing Point), idő nélkül, 4 kör
11. Daniel Ricciardo (Renault) idő nélkül, 0 kör
12. Valtteri Bottas (Mercedes), idő nélkül, 0 kör
13. Sebastian Vettel (Ferrari), idő nélkül, 0 kör
A Racing Point pilótája 1:19.139-cel feljött a 2. helyre, az egyik piros színű gumit használta, ez biztosan kedvezőbb a sárga C3-asnál.
A címvédő nem spórolt az újításokkal a mai napra. Ezt úgy tűnik, frissen szerelték fel.
Gasly közben 1:18.647-re szorította le a mai legjobb köridőt, a körszámok terén pedig Hamilton "vezet", 23-mal.
Különösebb jelentősége nincs, de érdekesség, hogy mindhárom szektorban különböző pilóták érték el a legjobb részidőket, Stroll, Gasly és Hamilton áll az élen az 1-2-3-as szektorban. Egyik sem tudott tökéletes kört összerakni, egyelőre. Az első két mért ponton Strollé, a harmadikon Giovinazzié a legnagyobb csúcssebesség.
A levegő reggel óta 12 fokos, a pálya hőmérséklete 10 fokos lett, ez már kezd közelíteni a versenyzésre alkalmas állapothoz, de még mindig hideg, ilyen viszonyok maximum Spában elképzelhetők.
Antonio Giovinazzi 1:19.391-gyel a 3. helyre repítette az Alfa Romeót a C3-as gumikkal. Ma egyelőre négyen vannak 1:20 alatt, Magnussen 1:19.716-tal zárja ezt a sort.
Leclerc mindössze 6 kört tett meg eddig a matt piros paripával, a mai négy órájából másfél eltelt, ha nem változtatnak a programon, akkor az ebédszünetben jön Vettel.
Az Auto Motor und Sport tudósítója megfigyelte, hogy a tábláján az szerepelt, hogy még 12 kört teljesít, így a C3-as gumikkal ez egy hosszabb etapnak tűnik.
Lance Stroll (Racing Point-Mercedes): 319 km/h
Antonio Giovinazzi (Alfa-Ferrari): 319 km/h
Alexander Albon (Toro Rosso-Honda): 316 km/h
Pierre Gasly (Red Bull -Honda): 314 km/h
Kevin Magnussen (Haas-Ferrari): 312 km/h
Charles Leclerc (Ferrari): 310 km/h
Már 40 kört belenyomott az Ezüstnyílba, így várhatóan ma délelőtt is simán meglesz neki egy versenytáv, van is mit elemezni az alaposan átalakított Mercedesen. A mai listavezető Red Bull továbbra is kitart a C3-as gumik mellett.
A Williams azonban még mindig 11 másodperccel lassabb Gasly aktuális tempójánál, úgyhogy az 1:29-es köridőt is nehéz bármilyen szinten komolyan venni. A brit istálló még mindig a programja elején jár, a múlt héten 1:20.997 volt a legjobbjuk.
Íme az állás 2 óra után:
1. Pierre Gasly (Red Bull), 1:18.647, 32 kör
2. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:18.929, 29 kör
3. Lance Stroll (Racing Point), 1:19.139, 20 kör
4. Kevin Magnussen (Haas), 1:19.644, 32 kör
5. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:20.764, 40 kör
6. Charles Leclerc (Ferrari), 1:20.830, 6 kör
7. Nico Hülkenberg (Renault), 1:20.861, 35 kör
8. George Russell (Williams) 1:21.102, 20 kör
9. Alexander Albon (Toro Rosso), 1:22.001, 7 kör
10. Lando Norris (McLaren), 1:22.306, 33 kör
11. Daniel Ricciardo (Renault) idő nélkül, 0 kör
12. Valtteri Bottas (Mercedes), idő nélkül, 0 kör
13. Sebastian Vettel (Ferrari), idő nélkül, 0 kör
Az első teszten egy légterelőt szereltek fel, ma kettővel jelentek meg. Lesz mit elemezni az átalakított autón, a brit sajtó máris szuperlatívuszokban beszél róla.
A Twitteren lényegében centiről centire vizsgálják az újságírók, bloggerek, szakértők és a közönség tagjai a Mercedes minden porcikáját. Az AMuS tudósítója most az első futómű változásaira figyelt fel.
Nem volt még kicsúszás, piros zászló, sőt említésre érdemes fennakadás sem, bár érdekes, hogy a Ferrari ma még alig tett meg néhány kört. Vajon, miben mesterkednek?
A Crash.net tudósítója megkapta a választ, amivel össze lehet foglalni a Ferrari sajtókommunikációjának esszenciáját:
"Némi időre van szükségünk, hogy ellenőrizzünk néhány dolgot."
Norris miatt meglengették a piros zászlót, a McLaren pilótája elhagyta a pályát a 3-as kanyarban.
Továbbra is piros zászló van érvényben, de a képen úgy tűnik, Norris autója nem sérült, ezért műszaki hiba gyanítható. A brit pilóta pont egy sportbírói posztnál állt meg.
Norris autójának elszállítása után szűk másfél óra maradt a "délelőtti" félidőből.
Michael Schmidt, az Auto Motor und Sport tudósítója szerint lényegében nem maradt érintetlen felület a Mercedes karosszériáján. Egy mérnök azt mondta neki, azért vetették csak most be a fejlesztéseket, mert így öt nappal tovább dolgozhattak a szélcsatornában. Az autó a mostani formájában utazik majd Melbourne-be.
A Ferrarihoz hasonlóan a Toro Rosso sem erőltette meg magát eddig, Alex Albon továbbra is csak 11 körnél jár, de 1:20.359-cel feljött az 5. helyre.
Giovinazzi az első két szektorban abszolút leggyorsabb volt, de a harmadikban lassabbnak bizonyult, így nem tudta átvenni a vezetést.
A brit istálló brit pilótája, George Russell szűk 2 tizeddel gyorsabb volt a múlt heti legjobbjánál, 1:20.724-et ért el C3-as gumikon.
Mivel a közönség is be tud jutni a paddockba, kevés fotó készül a lelátókról, de íme egy, a hármas szektorból.
A többiek többé-kevésbé le vannak maradva, de Hamilton 56, valamint Hülkenberg 55 körrel már majdnem lefutott fejenként egy versenytávot, és ez várható majd délután a csapattársaiktól is.
1. Pierre Gasly (Red Bull), 1:18.647, 44 kör
2. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:18.836, 40 kör
3. Lance Stroll (Racing Point), 1:19.139, 28 kör
4. Kevin Magnussen (Haas), 1:19.644, 48 kör
5. Alexander Albon (Toro Rosso), 1:19.967, 22 kör
6. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:20.332, 59 kör
7. Nico Hülkenberg (Renault), 1:20.348, 61 kör
8. George Russell (Williams) 1:20.724, 31 kör
9. Charles Leclerc (Ferrari), 1:20.830, 8 kör
10. Lando Norris (McLaren), 1:22.306, 38 kör
11. Daniel Ricciardo (Renault) idő nélkül, 0 kör
12. Valtteri Bottas (Mercedes), idő nélkül, 0 kör
13. Sebastian Vettel (Ferrari), idő nélkül, 0 kör
Hosszú kihagyás után az utolsó óra kezdetére ismét előkerült Charles Leclerc a Ferrarival, 1:19.071-gyel, aztán 1:18.651-gyel feljött a 2. helyre, 4 ezreddel Gasly mögé. C3-as sárga gumival megy.
Leclerc közben már a pályán, előtte a hűtőrendszert ellenőrizték hosszasan.
Onnan tudjuk, hogy az utolsó órába léptünk a délelőtti félidő során, hogy a csapatok elkezdik emlegetni, hogy már csak egy óra van hátra az ebédig.
Feltűnt a barcelonai paddockban Eric Boullier, a McLaren korábbi versenyigazgatója. A múlt héten jelentették be, hogy Boullier csatlakozik a Francia Nagydíj szervezőbizottságához.
A monacói pilóta a C3-as gumival teljesítette az alábbi mért köröket az AMuS feljegyzése szerint:
1:19.0 - 1:18.8 - 1:32.5 - 1:18.6 - 1:19.3 - 1:21.2 - 1:20.6 - 1:20.6 - 1:21.0 - 1:21.1 - 1:31.6 - 1:28.6
Egyelőre nem villognak a pilóták a jobbnál jobb körökkel, de az ebédszünet előtti félórába beleférhet még néhány rövid etap. Erre az esetre ajánljuk figyelmükbe a gumikeverékeket magyarázó infógrafikát: A C1 a legkeményebb, a C5 a leglágyabb keverék, a két szélső változatot arról lehet felismerni (álló helyzetben), hogy az oldalfalon nincs csík.
A brit pilóta és a McLaren nem lépett pályára a piros zászló óta, valószínűleg elhúzódik az MCL34-es javítása. 25 percük maradt legalább egy ellenőrző kört megtenni.
George Russell is benézett 1:20 alá a Williamsszel, 1:19.662-vel feljött a 6. helyre, igaz, ehhez neki piros jelzésű, C5-ös gumi kellett.
Giovinazzi kapott egy szett C4-es gumit, és 1:18.589-cel átvette a vezetést, de ez nem túl erős idő, nem egész' 1 tizeddel veri Gasly C3-as körét.
A múlt hét során többször is lerobbantak, de ma eddig 80 kört tett meg az autó látszólag hiba nélkül Magnussen alatt.
Leclerc sok időt vesztett ennek ellenére a legfrissebb hírek szerint a Ferrari nem változtat a beosztáson, és délután Vettel ülhet autóba.
1. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:18.589, 56 kör
1. Pierre Gasly (Red Bull), 1:18.647, 61 kör
3. Charles Leclerc (Ferrari), 1:18.651, 29 kör
4. Lance Stroll (Racing Point), 1:19.139, 44 kör
5. Kevin Magnussen (Haas), 1:19.644, 84 kör
6. George Russell (Williams) 1:19.662, 46 kör
7. Alexander Albon (Toro Rosso), 1:19.689, 39 kör
8. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:20.332, 83 kör
9. Nico Hülkenberg (Renault), 1:20.348, 80 kör
10. Lando Norris (McLaren), 1:22.306, 38 kör
11. Daniel Ricciardo (Renault) idő nélkül, 0 kör
12. Valtteri Bottas (Mercedes), idő nélkül, 0 kör
13. Sebastian Vettel (Ferrari), idő nélkül, 0 kör
Orvosa tanácsára biztosan nem lesz ott az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon Niki Lauda. A 70 esztendős expilóta tavaly augusztusban esett át életmentő tüdőtranszplantáción, majd az újévet is az intenzív osztályon töltötte. A szervezete azóta erősödik, de orvosa szerint a hosszú repülőút még nem tenne jót neki.
A hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia, Mick az idén csatlakozott a Ferrari pilótaprogramjához, és a pletykák arról szóltak, hogy a Spanyol Nagydíj után tesztlehetőséget kap a Scuderiától. A Sky Italia most arról számolt be, hogy Mick már a Bahreini Nagydíj után F1-es autót vezethet, de nem a Ferrarinál, hanem a kistestvér Alfa Romeónál, ahol édesapja korábban szintén versenyzett, amikor még Saubernek hívták.
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója az Auto Bildnek azt mondta, a "Mercedes egy kissé egyedül van" a fejlesztési versenyben, mert a Ferrarihoz vagy a Red Bullhoz hasonlóan nincs B-csapatuk. "Nem hinném, hogy a Mercedes nagy befolyással lenne a Racing Pointra és a Williamsre" - vélte.
"Nálunk a Toro Rosso végzett némi fejlesztési munkát a Hondával, talán néhány versenyt be is áldoztak ezért, de ettől ők is erősebbek lettek 2019-re, így ez számukra is előnyös volt."
Leclerc-nek a műszaki felülvizsgálat miatt ma mindössze 29 kör jutott a Ferrariban. Pár perc és újra szabad a pálya.
A pilótáknál viszont beüthetett a kajakóma, egyelőre senki sem igyekszik kifelé.
Nehéz közvetíteni, ha nem történik semmi, még egy váratlan hóesés sem, ezért nagyon örülünk, hogy George Russell megérkezett a pályára!
Az ebéd után a grove-i istálló autóját valószínűleg szintén megetették, és hosszabb etapra indult, elsőre 1:29-es körrel, aztán utána 1:20.4-gyel, majd ismét 1:47-tel folytatta az útját az F2 tavalyi bajnoka.
Ahogy a múlt héten megígérték, Fernando Alonso ellátogatott a barcelonai tesztre, de Will Buxton, az F1 riportere szerint csak baráti vizitről van szó, a spanyol pilóta nem ül autóba. Érdekesség, hogy a pályán van Eric Boullier és Stoffel Vandoorne is, így szinte osztálytalálkozó alakul ki.
Russellnél kicsit emelkedtek a körszámok, de egyébként ez a helyzet a legjobb körök és a gumihasználat terén.
Vettel épp, hogy megjelent, máris leintették a tesztelést a piros zászlóval. A német pilóta összesen három kört tett meg, mire Bottas, a Mercedes délutáni pilótája a pályára hajtott, de a 3-as kanyarnál már kénytelen volt félreállni.
Be kell gyűjteni az autót, aztán megvizsgálják, írta a csapat a Twitteren.
Most nem késlekednek a csapatok, 7 pilóta azonnal kihajtott, vagyis Bottastól eltekintve csak ketten maradtak a bokszban.
A McLaren szerelői megjavították a lerobbant autót, a brit újonc ismét pályára léphet.
Közben a paddockban Fernando Alonso lépni sem tud az érdeklődők gyűrűjében.
Már csak neki nincs mért ideje a mai mezőnyből, és lehet, hogy várnia kell a Mercedes meghibásodása miatt.
1. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:18.589, 67 kör
2. Pierre Gasly (Red Bull), 1:18.647, 68 kör
3. Charles Leclerc (Ferrari), 1:18.651, 29 kör
4. Lance Stroll (Racing Point), 1:19.139, 51 kör
5. Kevin Magnussen (Haas), 1:19.644, 84 kör
6. George Russell (Williams) 1:19.662, 64 kör
7. Alexander Albon (Toro Rosso), 1:19.689, 51 kör
8. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:19.867, 11 kör
9. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:20.332, 83 kör
10. Nico Hülkenberg (Renault), 1:20.348, 80 kör
11. Lando Norris (McLaren), 1:22.306, 46 kör
12. Daniel Ricciardo (Renault) 1:22.410, 8 kör
13. Valtteri Bottas (Mercedes), idő nélkül, 1 kör
Megerősítette az 5. helyét 1:19.146-tsl, 7 ezreddel követi Strollt a sárga C3-as gumival.
...akkor most lehet, hogy W10.5-ről beszélhetnénk. Humoros grafika készült a Mercedes fejlesztéseiről, ezeket úgy sorolták fel, mintha az iOS legújabb szoftverfrissítése lenne.
A német pilóta bő egy órával azután, hogy átvette az autót Leclerc-től, átvette a vezetést C3-as gumikkal. 1:18.206 az eredménye, a reggelinél kedvezőbb időjárási és pályaviszonyok között.
Az AMuS lejegyezte a köridőket: 1:19.3 (áthajtás) - 1:58.9 - 1:21.3 - 1:21.3 - 1:21.5 - 1:21.6 - 1:21.6 - 1:22.0 - 1:22.4 - 1:22.8 - 1:24.1 (forgalom) - 1:23.4 - 1:23.3 - 1:23.6
A C3-as gumikkal az első két szektorban abszolút leggyorsabb volt, végül majdnem fél másodpercet rávert Vettelre, és 1:17.715-tel újra az élre állt.
Vettel 21, Ricciardo 26 kört ment eddig a délután során, a piros zászló és a késlekedés ellenére is. A mai összesített csúcstartó eddig Hamilton és Gasly, fejenként 83 körrel.
A német pilóta abszolút legjobb 2-es szektoridőt ért el, 1:17.925-re módosította az eredményét, de még így is 2 tizeddel Gasly mögött van a C3-as gumikkal.
A múlt héten összesen 88 kört tettek meg a pilóták a Williams autójával, nagyrészt a késés és a nehézkes kezdet miatt, ma Russell 85 körnél jár, és valószínűleg meglesz még a hiányzó 3 is.
Íme az állás 16 órakor:
1. Pierre Gasly (Red Bull), 1:17.715, 83 kör
2. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:17.925, 31 kör
3. Lance Stroll (Racing Point), 1:18.519, 61 kör
4. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:18.589, 76 kör
5. Charles Leclerc (Ferrari), 1:18.651, 29 kör
6. Kevin Magnussen (Haas), 1:18.888, 99 kör
7. George Russell (Williams) 1:19.662, 85 kör
8. Alexander Albon (Toro Rosso), 1:19.689, 64 kör
9. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:20.332, 83 kör
10. Nico Hülkenberg (Renault), 1:20.348, 80 kör
11. Daniel Ricciardo (Renault) 1:21.141, 26 kör
12. Lando Norris (McLaren), 1:22.306, 71 kör
13. Valtteri Bottas (Mercedes), idő nélkül, 1 kör
Az első szektorban javított az eredményén, utána viszont 3 tizedes lemaradást szedett össze. A 2-es szektorban Vettel a leggyorsabb, a 3-asban Hamilton volt az.
A csapat a Twitteren bejelentette, hogy az olajnyomással volt probléma, Bottas ezért robbant le rögtön az első délutáni körén. A meghibásodás vizsgálata és a gyors folytatás miatt a Mercedes kicseréli az erőforrást.
Duarte Félix da Costa, a Zengő Motorsport korábbi versenyzője, szakkommentátor megpróbált videót készíteni Charles Leclerc autójáról még a délelőtt során, 4 másodperc kellett, hogy odalépjen elé a Ferrari egyik szerelője.
Vettel C4-es piros gumikat kapott, de elsőre csak egy rajtgyakorlatra jelentkezett. Vajon lesz mért kör is így a nap vége felé?
Hosszabb etapra küldhették a német pilótát, mert lassú szektorokat fut, hiába kapott C4-es gumit, ezzel most nem várható csúcsdöntés.
Megállt a szerelőállásban, aztán ment tovább, az abroncsait ellenőrizték. Az AMuS lejegyezte a köridőket, C4-essel volt kint, sok üzemanyaggal:
1:21.3 - 1:21.9 - 1:22.3 - 1:24.7 - 1:25.1 - 1:25.5 - 1:25.9 - 1:25.9
...és újonc pilótájuk, George Russell is, aki megbízhatóan vezeti az autót egy délelőtti kicsúszástól eltekintve, akkor viszont megúszta, vissza tudott térni a pályára.
A dán pilóta csak néhány századot faragott le, és maradt a helyén, Ricciardo viszont Hamilton elé ugrott a 9. helyre. Kezdődik az utolsó óra!
1. Pierre Gasly (Red Bull), 1:17.715, 110 kör
2. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:17.925, 52 kör
3. Lance Stroll (Racing Point), 1:18.519, 73 kör
4. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:18.589, 90 kör
5. Charles Leclerc (Ferrari), 1:18.651, 29 kör
6. Kevin Magnussen (Haas), 1:18.769, 119 kör
7. George Russell (Williams) 1:19.662, 106 kör
8. Alexander Albon (Toro Rosso), 1:19.689, 85 kör
9. Daniel Ricciardo (Renault) 1:20.107, 54 kör
10. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:20.332, 83 kör
11. Nico Hülkenberg (Renault), 1:20.348, 80 kör
12. Lando Norris (McLaren), 1:22.306, 71 kör
13. Valtteri Bottas (Mercedes), idő nélkül, 1 kör
Norris 1:19.264-re gyorsult, ezzel feljött a 8. helyre, a délelőtti lerobbanása óta először javítva. Stroll közelített kissé az élmezőnyhöz, 1:18.215-öt ért el C4-es gumival.
A kanadai pilóta az első két szektorban a leggyorsabb volt, de Gasly-val nem bírt, 1:17.824-gyel ő a 2. helyezett.
Norris kapott egy garnitúra C5-ös gumit, vagyis a csík nélküli, leglágyabb keveréket, és bő fél órával a leintés előtt 1:17.709-cel átvette a vezetést Gasly-tól.
Leclerc délelőtt mindössze 29 kört tudott menni, Vettel viszont már 77-nél jár, így ismét 100 kör fölött vannak. A német pilóta most is falja a kilométereket, két versenytáv ma valószínűleg nem jön össze, de a közelébe juthatnak.
Bottas továbbra sem tudott kihajtani a Mercedesszel.
Megint megállt a McLaren Norris alatt, ez miattuk ma a második megszakítás, összesen a harmadik, beleértve a Mercedes problémáját is.
Okosan keresett egy megnyitást a szalagkorlátnál, és ott parkolta le a McLarent. Kár, hogy a teszten nem vonul fel a teljes műszaki mentő arzenál, így az odafigyeléssel sem lehet nagyon felgyorsítani a bajba jutott autó eltávolítását.
13 perc maradt a mai tesztnapból, ha gyorsan elszállítják a McLarent (amit körbe kell vinni a pályán a trélerrel), akkor még egy gyors időmérő-szimuláció talán belefér, C5-ös gumikkal, kevés üzemanyaggal.
Russell és Albon értett a szóból, ők rögtön pályára léptek, a többiek még várakoznak.
Új erőforrást kapott a Mercedes, Valtteri Bottas néhány kört még megtehet ma a pályán, de a délutáni félidő lényegében így is kiesett a címvédőnél.
A finn pilóta 1:20.719-cel kezdett, ez ugyan a mai utolsó helyre elég, de nincs sokkal a 12. helyezett Hülkenberg mögött, C2-es gumikkal.
Ez persze csak formaság, a Mercedes mai legjobb köre továbbra is csak 1:20.167 a mai nap során, aminél nyilván tudnak jobbat.
Alapjaiban nem változott meg a sorrend az utolsó percek során, így most megköszönjük egész napi figyelmüket, nemsokára jövünk az összefoglalóval és a részletesebb eredményekkel!