Hajszál választotta el Vettelt és Hamiltont az élen az utolsó tesztnapon
2019. március 01. 08:43
Utolsó felkészülési napján is túlvan az F1-es mezőny az ausztráliai szezonnyitó előtt, nem mindenki hagyhatta el azonban jó szájízzel Barcelonát. A nyolcadik tesztnap előtt már dörzsölhették a tenyerüket azok, akik a Mercedes egykörös tempójára voltak kíváncsiak, a címvédő ugyanis előző nap beígérte, hogy pénteken a hosszú etapok helyett végre ők is rövid sprinteket fognak teljesíteni. Délelőtt Valtteri Bottas ült a W10-esben, és már ő jelezte, hogy nem kell leírni a gárdát, noha a leglágyabb, C5-ös gumival elért 1:16.561-es köre alátámasztani látszott azokat az elemzéseket, amelyek szerint a Ferrari 2-3 tizedes előnyben van legfőbb riválisával szemben.
Sebastian Vettel ugyanis ennyivel ment gyorsabban a C5-ös abroncsokon, amikor 1:16.221-nél állította meg a stoppert a délelőtti etap során, amelyet az élen is zárt.
Ez nemcsak a nap, de egyben a teljes tesztelés legjobb körének is bizonyult.
Ekkor úgy tűnt, hogy ezután már semmi nem veszélyezteti a Scuderia elsőségét, a Mercedes azonban a délutánra Bottast váltó Hamiltonnal sem hosszú etapokat ment, hanem az ötszörös világbajnoknak is megadta a lehetőséget, hogy feszegesse 2019-es autójának határait. Ez olyan jól sikerült a címvédőnek, hogy C4-es gumin jobbat autózott, mint Vettel délelőtt ugyanazon a keveréken, majd C5-össel kis híján megdöntötte a német idejét, mindössze 3 ezreddel maradt el tőle. Ezután Hamilton még próbálkozott, de nem tudott javítani.
Ezzel együtt elhamarkodottság lenne levonni azt a következtetést, hogy a Mercedes egy szinten lenne a Ferrarival, vagy akár gyorsabb lenne nála, Toto Wolff szerint Charles Leclerc csütörtöki 1:16.2-es köre alatt letekerte a motorját a maranellói csapat, egyúttal nem tankolt sok benzint az SF90-be. Vélhetően ma is ez volt a helyzet,
Vettel ugyanis a C3-as gumival autózott egy 1:16.7-es kört is,
ami a keverékek közti különbséget figyelembe véve jócskán a Mercedesek elé helyezi.
„Még többet kell kihoznunk az autóból, ha versenyképesek akarunk lenni Melbourne-ben. Erős csapatunk van, fejlődtünk az utóbbi napokban, még van pár napunk dolgozni az autón, és mindent bele fogunk adni” – mondta Bottas.
„Jó volt ma kevesebb üzemanyaggal ráérezni az autóra, és egy kicsit jobban felfedezni – nyilatkozta Hamilton. – Igazán élveztem a napot, és a gumikat is megéreztem.
Ahogy mindenki tudja, nem vagyok a tesztelés legnagyobb rajongója, de összességében pozitív hét volt.
Ennek ellenére sok tennivalónk van még, sok területen dolgozunk, de a jó irányba tartunk.”
Ami a körszámokat illeti, azzal, hogy a Mercedes nem ment hosszú etapot, ezúttal nem tudta megkaparintani az elsőséget ezen a téren, helyettük mindenek előtt a Haas (167 kör), a Toro Rosso (131 kör), a McLaren (134 kör) és az Alfa Romeo (132 kör) vitte a prímet. Valószínűleg a Ferrari is ott lett volna az elejében,
Vettel versenyszimulációt teljesített délután, a 66 körből azonban csak 38-ig jutott, amikor egy elektronikai hiba miatt megállt alatta az SF90.
Az e heti tesztelés minden napjára jutott valamilyen műszaki hiba a maranellóiaknál, emiatt tehát korántsem lehetnek elégedettek. Noha a megállás több mint 2 órával a teszt vége előtt történt, a Scuderia nem sokkal azután közölte, hogy ennyi volt számára a tesztelés, többet nem küldik pályára Vettelt. Mattia Binotto csapatfőnök még az ebédszünetben nyilatkozva óva intett mindenkit attól, hogy elkönyvelje favoritnak a Ferrarit, szavai pedig délután nemcsak Hamilton köre, hanem az SF90 újabb hibája miatt is beigazolódni látszottak.
„Összességében elégedett vagyok az elvégzett munkával, az autó viselkedésével és az egyensúlyával ezen a pályán, ugyanakkor nem lehetünk teljesen elégedettek, mivel szeretnénk gyorsabbak és megbízhatóbbak lenni – mondta az olaszok svájci csapatfőnöke. – Sok dolgunk van még, nem mindig mentek olyan simán a dolgaink, mint szerettük volna.
Sok mindent kell még megoldanunk, teljesítmény terén is javulnunk kell. Jó kiindulási pont, hogy rendesen működik az autónk, de még nem állunk készen Melbourne-re.
A vörösöknél is rosszabb (mert hát mégiscsak megtettek 110 kört), mondhatni katasztrofális napon van túl a Red Bull, amelynek csütörtökét Pierre Gasly hatalmas bukása árnyékolta be. A szerelők hiába végeztek remek munkát az éjszaka, és küldték pályára már az első órában Max Verstappent, a holland csak 29 kört ment délelőtt, mielőtt egy váltóhiba a garázsba kényszerítette, ahonnan többet nem is bújt elő.
Később kiderült, hogy Gasly balesete nem múlt el nyomtalanul, és kihatott az utolsó tesztnapra.
A tegnap történtekkel kapcsolatos a mai hiba, ami sajnálatos. Egy kicsit híján voltunk az alkatrészeknek, a csapat viszont így is hihetetlen munkát végzett. Sajnos néha ez van”
– összegzett Verstappen.
Verstappen ezzel együtt reméli, hogy jól kezdhetik a szezont Ausztráliában, és a kilométerek hiánya nem lesz hatással a teljesítményükre. „A téli teszteken mindig mehetnek jobban a dolgok, összességében viszont nagyon erős telünk volt. Sok kört tettünk meg, még akkor is, ha a mai nap nem volt a legjobb.”
Ami a középmezőnyt illeti, a köridőkre pillantva onnan a Renault lehet a legelégedettebb, Nico Hülkenberg délután a franciák egész teszten látott legjobb körével bejött a Ferrari és a Mercedes mögé.
Ha a körszámokat nézzük, akkor azonban az Alfa Romeónak, a McLarennek, a Toro Rossónak, és különösen a Racing Pointnak lehet oka az örömre, még úgy is, hogy Kimi Räikkönen a délelőtti gyakorláson előcsalogatta a piros zászlót, amikor félreállt a 2-es kanyar után, valamint Kevin Magnussen is okozott egy megszakítást a tesztnap legvégén. Nem a Racing Point tette meg a legtöbb kört, eddigi teljesítményéhez viszonyítva viszont a legtöbbet lépett előre, Sergio Pérez meg is jegyezte korábban, hogy csak nagyon keveset gyakorolhatott, így neki is jól jött a 100 kör fölötti mennyiség.
Amelyik istálló viszont a legkevésbé sem várhatja bizakodva a szezont, az a Williams, amely az utolsó napon nem tudta megismételni a korábbi, jóval 100 kör fölötti futásteljesítményét, és csak 90 kört hozott össze Robert Kubicával.
Paddy Lowe technikai igazgató úgy nyilatkozott, hogy azért nem volt ma produktív napjuk, mert több alkatrész is az élettartamának végére ért,
és mivel nincs pótalkatrészük, nem tudtak túl sok érdemi munkát végezni.
Kubica ráadásul még a nap végén is aerodinamikai méréseket végzett, leggyorsabb köre pedig több mint egy másodperccel maradt el az utolsó előtti helyen záró Pérezétől. Nem csoda tehát, hogy frusztráltan nyilatkozott. „Voltak gondjaink, sajnos az autó nem azokat csinálta, amiket kellett volna neki.
Ennek nagy hatása volt a tesztünkre és a mai programunkra, minden megszerzett információ félrevezető volt, bizonyos szempontból pedig információt, bármilyen információt is nehéz volt gyűjtenünk Ausztráliára.”
„Voltak pozitív dolgok, de nehéz megmondani, hogy fejlődtünk-e, amikor az ember a garázsban áll, vagy nem olyan konfigurációban vezeti az autót, amilyenben kellene. Nehéz ilyenkor hiteles visszajelzést adni.”
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az előszezoni tesztelés utolsó napján! Csupán nyolc óra maradt az idei előszezonból, utána legközelebb a melbourne-i idénnyitó helyszínén láthatjuk pályán a csapatokat és a pilótákat. Mielőtt belecsapnánk az utolsó napba, tekintsünk vissza arra, hogy mi történt az eddigiek során!
Azoknál a csapatoknál, ahol nem félnapos váltásban dolgoznak a pilóták, többeknek tegnap volt az utolsó tesztnapja, ők ma már csak a pálya széléről követhetik az eseményeket. Íme a mai felállások!
Mercedes: Valtteri Bottas, Lewis Hamilton
Ferrari: Sebastian Vettel
Red Bull: Max Verstappen
Renault: Daniel Ricciardo, Nico Hülkenberg
Haas: Romain Grosjean, Kevin Magnussen
McLaren: Carlos Sainz
Racing Point: Sergio Pérez
Alfa Romeo: Kimi Räikkönen
Toro Rosso: Danyiil Kvjat
Williams: Robert Kubica
Az elmúlt két napban egyaránt volt egy-egy nagy csattanás, szerdán Sebastian Vettel állt bele a 3-as kanyar bukóterében található falba, csütörtökön pedig Pierre Gasly tette meg ugyanezt a 9-es fordulóban. Az F1 mindkettejük balesetéről készült felvételt közzétette, alább Önök is megnézhetik azokat.
Az utolsó tesztnapot is a végletekig kihasználhatják a csapatok, miután az időjárás ma is kegyes hozzájuk, ahogy volt a teljes tesztidőszak alatt. Ma így néz ki a barcelonai pálya célegyenese a reggeli kezdés előtt.
A Red Bull tegnap kisebb riadalmat okozott azzal, hogy elkezdte összecsomagolni a felszerelését, többen egyből arra gondoltak, hogy Gasly bukása miatt nem vesznek részt az utolsó tesztnapon. Ezután azonban mindenkit megnyugtattak, hogy ez az előre tervezett pakolás része, a leintés után pedig látható volt, hogy más csapatok (például a Mercedes) is igyekeznek előre dolgozni, hogy a mai nap végén minél előbb elhagyhassák a pályát. Hiába, a Forma-1-ben már csak így mennek a dolgok.
Robert Kubica és a Williams nem teketóriázott, elsőként hajtott a pályára az utolsó tesztnapon. Carlos Sainz és a McLaren ugyanígy tett.
A legtöbben egyelőre csak installációs köröket teljesítettek, Räikkönen, Vettel, Grosjean, Ricciardo és Kvjat is csatlakozott Kubicához és Sainzhoz, a használt C3-as gumikon futó Mercedes azonban rögtön elment egy mért körre, és 1:22.164-gyel a nap első köridejével jelentkezett.
Tegnap egyedül a címvédő nem tette fel egész nap sem a C4-es, sem a C5-ös keveréket, James Allison technikai igazgató azonban azt mondta, ma végre kipróbálják ők is ezeket a gumikat, és rövidebb etapokat fugnak futni. Időmérő-szimulációt azért mondjuk ne várjunk tőlük, de hátha pontosabb képet kaphatunk arról, hogy hol is állnak valójában. Bottas egyelőre a C3-as gumit nyúzta, 1:21.2-es majd egy 1:21.0-s kör után pedig visszatért a bokszba.
Nagy jelentősége nincs, de a McLaren videójából kiderült, hogy ma képletesen szólva ők nyerték az első pályára lépőnek járó díjat, Sainz ugyanis pár méterrel a lengyel előtt hajtott ki a bokszból.
Korábban egy furcsa szerkezettel hívta fel magára a figyelmet az enstone-i csapat, most ennél egy jóval konzervatívabb lézeres kütyüt használ az első szárnyra szerelve. Az Alfa és a McLaren eközben flow-vis festékkel van bekenve, zajlik a szokásos aerodinamikai méricskélés a csapatoknál.
Mondhatni szokás szerint, a wokingiaktól ugyanis megszokhattuk, hogy eddig is előszeretettel villogtak a köridőkkel, utólag ugyanakkor beismerték, hogy ettől még messze nem ők a leggyorsabb csapat. Sainz most 1:19.216-ot ment a C5-ös gumin, amit egy 1:21-es kör követett.
A korábbi csapattársak is feliratkoztak a tabellára, Vettel 1:20.889-cel kezdett a C3-as, Räikkönen 1:20.023-mal a C5-ös gumin.
Vettel és Räikkönen is javított, előbbi már 1:20 alatt jár, de jött a Haas tegnap a kipufogó hibája miatt mindössze 16 kört teljesítő franciája, és a C3-as gumin bejött az első helyre. Ideje 1:19.069.
A Red Bullt tegnap összetörő francia azt mondta, megpróbálták elérni Leclerc tegnapi 1:16.2-es körét, de nem volt rá esélyük. A Mercedes tempóját egyelőre ő sem tudta megsaccolni, de abban biztos, hogy a Scuderia nagyon gyors jelenleg.
Egyszer már majdnem javított a korábbi legjobbján, csak századokkal maradt el, második nekifutásra azonban összejött neki, és ment egy 1:18.639-es kört a C3-ason. Már 7 pilótának van mért ideje, Kvjat a C4-esen bejött Bottas elé 1:20.980-nal.
7 kört futott a C3-as gumin, mielőtt visszatért a bokszba, jelenleg az 5. idő az övé, miután Pérez és Bottas is bejött elé, előbbi 1:19.353-mal a C2-es gumin a negyedik, utóbbi 1:19.180-nal a C3-ason a második helyen áll.
Nincs hír a Red Bull háza tájáról, a szerelők valószínűleg egész éjjel azon dolgoztak, hogy összerakják a tegnap Gasly által összetört RB15-öt, a jelek szerint pedig még nem végeztek, több mint fél óra elteltével ugyanis a holland az egyedüli, aki még nem hajtott pályára.
Hiába mondták a csapatnál, hogy ma rövid etapokat mennek, Bottas a jelek szerint erről nem szerzett tudomást, már 15 körnél jár, egyelőre Grosjean tartja vele a lépést, ő azonban a 14. köre végén visszament a bokszba. Sainz közben 1:18.817-re javított a C5-ös gumin és feljött a második helyre.
Minden elismerés az energiaitalosok szerelőinek, akik 38 perccel a tesztnap kezdete után már pályára is küldték Verstappent, ha működik az autó, akkor Gasly tegnapi bukása nem volt nagy hatással a mai programjukra.
Verstappenen kívül ő és Kubica voltak már csak adósak ezzel, az ausztrál 1:20.811-gyel iratkozott fel a tabellára a C3-as gumin, majd egyből 1:20.570-re javított, amivel a 7. helyen áll jelenleg.
A Williams továbbra is méréseket végez, amihez a lengyel C4-es gumit használ. Jelenleg egyértelműen a grove-iaké a leglassabb autó, Paddy Lowe technikai igazgató ennek ellenére optimista, szerinte előreléptek tavalyhoz képest. Ez csak ezután fog kiderülni, az mindenesetre általánosságban igaz szokott lenni, hogy egy kiszámítható és vezethető autót könnyebb gyorsabbá tenni, mint egy olyat, amelyik a kezdetektől fogva érthetetlenül viselkedik. A tavalyi autóra utóbbi volt igaz, az idei egyelőre ezen a téren jobb.
1:18.930-cal bejött a harmadik helyre a C2-es gumin a mexikói, aki tegnapelőtt arra panaszkodott, hogy eddig nem tudott elég kört megtenni a tesztelés alatt. Most 12 körnél tart, ha így folytatja, produktív napot zárhat.
A C3-as gumival 1:17.955-re szorította le a legjobbját a spanyol, aki így megelőzte a kis híján szintén javító Grosjeant. Räikkönen közben feljött a 4. helyre 1:18.981-gyel a C5-ös gumin.
Sainz egy kicsit még faragott az idejéből, 1:17.851-nél jár, közben Grosjean is megtette ugyanezt, 1:18.180-at ment a C3-asra hasonlító kísérleti keveréken.
Már csak 7 óra van hátra az előszezoni tesztelésből, az utolsó nap első óráját Carlos Sainz zárta az élen, a délelőtt további részében azonban jóval gyorsabb körökre is felkészülhetünk. A Mercedes és a Haas szorgalmasan kezdett, mindketten 21 kört mentek, miközben a Ferrari csak kilencet, a Red Bull pedig egyet.
1. Carlos Sainz (McLaren), 1:17.851, 14 kör
2. Romain Grosjean (Haas), 1:18.180, 21 kör
3. Sergio Pérez (Racing Point), 1:18.930, 13 kör
4. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), 1:18.981, 16 kör
5. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:19.180, 21 kör
6. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:19.775, 9 kör
7. Daniel Ricciardo (Renault), 1:20.570, 14 kör
8. Danyiil Kvjat (Toro Rosso), 1:20.980, 10 kör
9. Robert Kubica (Williams), idő nélkül, 13 kör
10. Max Verstappen (Red Bull), idő nélkül, 1 kör
Az előszezoni tesztelést csak két és fél napos csúszással tudta megkezdeni a grove-i csapat, amelyről azt pletykálták, hogy igencsak rossz hangulat uralkodik benne. A vezetőség most az összetartozást igyekszik erősíteni úgy, hogy az FW42 hátsó szárnyának függőleges terelőlapjára felírta a csapattagok nevét. Szép gesztus!
A Red Bull másodszor is kiküldte Verstappent, a holland 1:19.554-gyel indított C3-as gumin, ő és Kvjat is bejött Vettel elé.
Egyszerre többen is javítottak az idejükön, Sainz a C3-as gumin 1:17.495-re tornázta le a nap eddigi legjobbját, Vettel ugyanezen a keveréken 1:18.762-vel feljött a harmadik helyre, Verstappen szintén C3-ason 1:19.119-cel már a hatodik, míg Ricciardo 1:19.317-tel a nyolcadik.
1:18.867-re javított a mexikói, ami azt nézve, hogy a C2-es gumi van a Racing Pointon, nem is olyan rossz. Ami pedig ennél is fontosabb, hogy már 19 körnél tart. Enné mondjuk volt, aki többet ment, Grosjean vezet 26-tal, utána jön Bottas 24-gyel és Ricciardo 23-mal.
Korábban ezüstszínű volt, így jobban látszott a két tartópillér, amely a kipufogó két oldaláról nyúlik le a diffúzorra. A csapat ezzel a különböző hasmagasságot monitorozza, a kis fehér jelek pedig referenciául szolgálnak a mérésekhez.
Verstappen már 16 körnél tart, ha így folytatja, behozhatja a reggeli késlekedést. Jelenleg csak a holland és Räikkönen vannak a pályán, utóbbi C3-as gumin majdnem javított a legjobbján.
A Mercedes csak nem tréfált, és tényleg villantott egyet ma, Bottas a C4-es gumin jött ki, és 1:17.101-gyel átvette az első helyet Sainztól. Ez eddig a Mercedes leggyorsabb kör a teszten, de így is jócskán elmarad Leclerc tegnapi körétől. Közben Kubica is megfutotta az első reprezentatív körét 1:20.108-cal C4-es keveréken.
A többiek is igyekeznek gyorsulni, a Haas és a Toro Rosso is C3-as gumin megy, előbbi 1:17.575-re szorította le a lécet, utóbbi 1:18.485-öt ment. Vettel is kint van, 2 századdal maradt el a legjobbjától a sárga oldalfalú Pirellin. Bottas 1:17.1-es köre után ment egy 1:17-5-öt is, majd behajtott a bokszba.
Ehhez eggyel lágyabb keveréket használt, mint a Mercedes, a C5-ös gumin 1:17.026-ot autózott, amivel pár századdal megdöntötte Norris tegnapi körét.
Feltették a C3-as gumit a Racing Pointra, Pérez azonban csak 1 tizedet gyorsult a C2-es köréhez képest, 1:18.528-cal továbbra is az ötödik helyen áll.
Eddig ketten, Leclerc és Albon tudták 1:17 alá vinni a köridőt a tesztek során, alighanem azonban ma is lesz részünk hasonlóban. Jelenleg Sainz van a legközelebb ehhez.
A Red Bullnak valamilyen különös kötődése lehet a C3-as gumihoz, messze ezt használták a legtöbbet a tesztelés során. A holland most repesztett egy 1:17.709-es kört velük, és feljött a 4. helyre, Ricciardo 7 századdal zárkózott fel hozzá C4-esen. Pérez újabb tizedet gyorsult a C3-as gumin, majd bement a bokszba.
Csak kérdezni kellett, Sainz máris volt olyan kedves, és a C5-ösön futott egy 1:16.913-mas időt, ami egyben a McLaren első 1:16-os köre is a teszten.
Nem vette át a vezetést, de megfutotta a C4-es gumin a Mercedes első 1:16-os körét a teszten, 1:16.960-nal 47 századdal maradt el Sainztól. Lehetetlen megmondani, hogy mennyi üzemanyag van a Mercedesben, Barcelonában már 10kg-nyi különbség is körönként 4 tizedet jelent.
A Ferrarinál egyelőre nem hajszolják az 1:16-os időt, Vettel 1:18.435-öt ment a C3-ason, és előrejött a 8. helyre.
A délelőtti etapot tekintve persze, a teljes tesztnapból 6 óra van hátra. A második órára megjöttek az 1:16-os idők, négy csapatnak van tehát már 1:17 alatti köre a teszten. A Red Bull sikeresen behozta a reggeli késlekedést Verstappennel, míg a kilométer-táblázatot Grosjean és Bottas vezeti, Vettel feljött ebben a mutatóban a harmadik helyre.
1. Carlos Sainz (McLaren), 1:16.963, 26 kör
2. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:16.960, 35 kör
3. Romain Grosjean (Haas), 1:17.575, 38 kör
4. Max Verstappen (Red Bull), 1:17.709, 27 kör
5. Daniel Ricciardo (Renault), 1:17.772, 29 kör
6. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), 1:18.255, 27 kör
7. Sergio Pérez (Racing Point), 1:18.430, 24 kör
8. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:18.435, 31 kör
9. Danyiil Kvjat (Toro Rosso), 1:18.485, 23 kör
10. Robert Kubica (Williams), 1:19.786, 25 kör
A pulzusunk ettől azért még nem ment fel, előbbi 1:18.245-re, utóbbi 1:18.261-re módosította a legjobb körét a C3-as gumin.
Akárcsak a Haasnál, a Ferrarinál is kipufogó-probléma lépett fel csütörtökön, ami miatt Leclerc kénytelen volt megállni a pályán az utolsó órában. Az SF90 füstölt is, íme!
---- separator ----gallery-content-type:1e2559cf-87f4-4d3e-aebf-5ae467d5607d---- separator ----Akárcsak korábban, most is a C4-es gumin jött ki a Mercedes és ment egy 1:16.978-at, amivel csupán 18 ezreddel maradt el az eddigi legjobbjától. Jelenleg csak a finn és Grosjean vannak a pályán.
A Renault Twitter-felelőse a jelek szerint először látogatta meg a barcelonai pálya 8-as kanyarját, annyira lelkesen számolt be róla, hogy milyen jó onnan nézni az autókat. Egyetértünk vele.
Bottas előbbi köre után kint maradt, és miután feltöltötte a W10 akkumulátorait, újra nekirugaszkodott, de a gumijai már csak egy 1:17.3-as körre voltak jók, úgyhogy legközelebb be is hajtott a bokszba,
A Williams is próbálkozik, egyelőre azonban nagyon messze van a többiektől. A lengyel az imént 1:19.041-es kört autózott C4-eseken, de így is utolsó, a legjobbját ugyanezen a gumin megfutó Ricciardótól például 2,3 másodpercre van.
C5-ösön 1:17.114-et ment az ausztrál, amivel feljött a harmadik helyre Sainz és Bottas mögé. Közben Räikkönen is javított, C3-ason 1:18.084-et autózott, de Pérez így is bejött elé, miután C4-esen 1:18.050 alatt ért körbe.
Továbbra sem teszik fel a C4-es vagy a C5-ös gumit a Ferrarira, a négyszeres világbajnok még mindig a C3-ast próbálgatja, amivel a nap során először ment be 1:18 alá, 1:17.939-cel a hatodik helyre kapaszkodott fel.
Kvjat egyelőre messze jár Albon tegnapi 1:16.8-as körétől, de nem is a leglágyabb Pirelliken van, hanem a C3-ason, amellyel 1:17.758-ra javított, és eggyel hátrébb szorította Vettelt a hatodik helyen.
A C4-es körök után Bottas autójára is felkerült a C5-ös abroncs, jókorát javított is vele a finn, és 1:16.561-gyel átvette a vezetést. Mondanunk sem kell, ez a címvédő istálló eddigi legjobb köre a teszten, a Ferrari C5-ös tegnapi legjobbjától viszont 3 tizeddel elmarad. Bottas be is jött a gyorsköre után a bokszba.
Tizedre megegyező kört ment a C4-es gumin, mint korábban Bottas, 1:16.929-cel feljött a harmadik helyre. Pár századdal még jobb is volt a finn ugyanezen a keveréken elért legjobbjánál, ez azonban semmit sem jelent.
Egy hűtő/töltőkör után újra nekirugaszkodott, és bár az első szektorban egyéni legjobbat ment, végül pár századdal elmaradt a korábbi idejétől, 1:17.011-nél állította meg a stoppert. A C4-es gumikban valószínűleg csak egyetlen gyorskör van Barcelonában.
Az Alfa is megjelent a C4-es keveréken, a 2007-es világbajnok pedig több mint egy tizeddel ment jobb első szektort, mint eddig bárki, a kör további részére azonban elfogyott a lendülete. Így is javított, 1:17.934-gyel a nyolcadik helyen áll.
Ezt nehéz megmondani, Toto Wolff mindenesetre azt állította az Auto Motor und Sportnak tegnap, hogy a méréseik szerint a Ferrari letekerte a motorját Leclerc leggyorsabb körére, noha eközben az üzemanyagmennyiséget is csökkentette.
Ismét a C5-ös gumin jelent meg a Mercedes, a finn azonban 1:16.7-tel nem tudta megdönteni a korábbi idejét, a következő köre végén pedig visszament a bokszba.
Megfutotta az eddigi legjobb első szektort a német a C4-es gumin, a jelek szerint azonban utolérte Grosjeant, ezért nem tudott javítani.
21.697-tel tovább faragta az első szektorban az abszolút legjobb időt, a kör további részében azonban saját legjobbját sem tudta megfutni, végül 1:17.214 alatt ért körbe.
Így állunk a délelőtti etap utolsó órájában. Hárman vannak már 1:17 alatt, de várható még javulás 13 óráig. A legtöbb kört a Haas tette meg eddig, utána a Ferrari, majd a Mercedes következik.
1. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:16.561, 47 kör
2. Carlos Sainz (McLaren), 1:16.913, 46 kör
3. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:16.929, 50 kör
4. Daniel Ricciardo (Renault), 1:17.114, 40 kör
5. Romain Grosjean (Haas), 1:17.575, 62 kör
6. Danyiil Kvjat (Toro Rosso), 1:17.599, 39 kör
7. Max Verstappen (Red Bull), 1:17.709, 29 kör
8. Sergio Pérez (Racing Point), 1:17.849, 33 kör
9. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), 1:17.934, 43 kör
10. Robert Kubica (Williams), 1:19.041, 35 kör
A C5-ös gumin 1:17.286-tal az ötödik helyre jött fel a mezőny rutinos rókája, majd egy hűtőkör után rátett erre egy 1:17.800-at, hogy utána visszatérjen a bokszba.
Lehet, hogy Bottas ezzel be is fejezte a C4-es és C5-ös etapokat, legutóbb ugyanis C3-ason jött ki, 1:17.9-es körrel nyitott, majd visszaesett az 1:18-as tartományba, most pedig már 1:19 fölött jár.
1:17.791 a Racing Point új legjobbja, a mexikói azonban ezzel is csak az utolsó előtti helyet foglalja el.
Sebastian Vettel 1:16.352-es körrel átvette a vezetést a C5-ös gumin, noha több mint egy tizeddel elmaradt Leclerc tegnapi idejénél.
A sebességadatok alapján legalábbis erre lehet következtetni, Vettel ugyanis az első hatban sincs benne. Ez egybecseng Toto Wolff szavaival, aki szerint tegnap Leclerc motorját is letekerték amellett, hogy a benznimennyiséget is csökkentette a Ferrari.
Egy hajszálra van az orosz attól, hogy 1:17 alá menjen, a C5-ös gumin 1:17.064-re javított.
A második szektorban abszolút legjobb időt ment a német, aki ezzel két századot tudott javítani előző legjobbján és 1:16.333-ra szorította le a lécet, majd bejött a bokszba.
Danyiil Kvjatnak végül csak összejött, ami Albonnak tegnap, 1:16-os időt ment a Toro Rossóval, 1:16.898-as ideje 16 ezreddel marad el csapattársa körétől.
Addig hajtott a négyszeres világbajnok, amíg csak sikerült jobb időt futnia, mint Leclerc-nek tegnap, három leggyorsabb szektorral 1:16.221 alatt ért körbe a C5-ös gumin, ez kereken egy századdal jobb csapattárs csütörtöki idejénél.
A C5-ös gumin 1:17.076-ot ment a francia, amivel feljött az ötödik helyre. Vettel közben ismét megjelent, de már C3-as gumit használ, ennek ellenére repesztett vele egy 1:16.720-as időt. Bottas közben befejezte a hosszú etapját és visszatért a bokszba, ugyanígy tett Vettel is.
Ne feledjük, tegnap Leclerc is 4 perccel a délelőtti etap vége előtt robbantott, és futotta meg a legjobbját. Vettel most jött ki a pályára, majd Sainz, Ricciardo, Kubica és Räikkönen is követte.
Az Alfa Romeo a 2-es kanyar bukóterébe húzódott félre, könnyen lehet, hogy ezzel vége is a délelőtti menetnek.
Ennyi fért bele a délelőttbe, az Alfa Romeót még csak most tették fel a trélerre, közben azonban lepörgött az óra, és kezdetét vette az egy órás ebédszünet. A tesztelés eddigi legjobb körével Sebastian Vettel áll az élen, a Mercedesben Bottas 3 tizeddel végzett mögötte. A délelőtt legszorgalmasabb csapata 73 körrel a Haas lett.
1. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:16.221, 68 kör
2. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:16.561, 71 kör
3. Danyiil Kvjat (Toro Rosso), 1:16.898, 52 kör
4. Carlos Sainz (McLaren), 1:16.913, 59 kör
5. Romain Grosjean (Haas), 1:17.076, 73 kör
6. Daniel Ricciardo (Renault), 1:17.114, 52 kör
7. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), 1:17.239, 61 kör
8. Max Verstappen (Red Bull), 1:17.709, 29 kör
9. Sergio Pérez (Racing Point), 1:17.791, 36 kör
10. Robert Kubica (Williams), 1:18.993, 47 kör
A Bottast délután a Mercedes pilótafülkéjében váltó ötszörös világbajnok úgy véli, ez lesz a legnehezebb közös szezonja a csapattal, a Ferrari ugyanis nagyon erősnek tűnik, és szerinte fél másodperc az előnye. Az Auto Motor und Sport a Mercedes mérnökeitől ugyanakkor máshogy tudja, a szakemberek 2-3 tizedes deficitről beszélnek.
Valtteri Bottas, Daniel Ricciardo és Romain Grosjean utoljára ült autóba a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzései előtt, délután mindhármuk helyett csapattársuk fog már vezetni.
A tesztelés utolsó napjáról sem maradhat el a megszokott galéria, amelyben az utolsó simításokat végző csapatok és pilóták mellett John Elkannról, a Ferrari Barcelonában tartózkodó elnökéről is találnak képeket.
---- separator ----gallery-content-type:2a360a35-dbbf-435a-8b79-e06ce2a075e2---- separator ----A Pirelli szokásos táblázatával igyekszünk átláthatóbbá tenni, hogy délelőtt melyik versenyző melyik keveréken érte el a legjobbját. Egyedül Verstappen nem körözött C3-asnál lágyabb gumin, a többiek mind feltették a C5-öst is.
Pierre Gasly tegnapi balesete miatt a csapat nem tudta tesztelni az új fejlesztésű oldalsó légterelőket, azokat ugyanis tegnap megrongálta a bukásban a francia, így Verstappen ma a korábbi változattal ment. Ez mondjuk még nem indokolja, hogy a délelőtti etap utolsó két órájában csak 2 kört tegyen meg az RB15. A bikások egyelőre nem adtak tájékoztatást arról, hogy milyen probláma lépett fel az autóval.
Továbbra is rengeteg befolyásoló tényező zavar be, Bottas és Leclerc tegnapi versenyszimulációja, valamint Vettel és Bottas ma délelőtti időmérős körei alapján azonban egyre jobban a Mercedes mérnökei által is emlegetett 3 tizedes különbség rajzolódik ki a két csapat között Karun Chandhok, a Sky Sports szakértője szerint. Ez persze nincs kőbe vésve, a motorüzemmódokat és üzemanyagszinteket továbbra sem ismerjük.
Nick Chester, a Renault technikai igazgatója egy érdekes problémára hívta fel a figyelmet, mégpedig arra, hogy az autók kiemelkedő megbízhatósága miatt a tesztnapok végére rendszeresen gumihiánnyal küzdenek. Az istállók meghatározott mennyiségű abroncsot fogyaszthatnak el egy nap alatt, és mivel olyan sok kört képesek megtenni, amennyire régebben nem volt példa, rendszerint kifogynak a friss gumikból, így kénytelenek használt szetteket visszatenni az autóra. Chester elképzelhetőnek tartja, hogy a Pirellivel konzultálva a jövőben több szettet kapjanak a teszteken.
Ez már tényleg a végjáték, a bokszutca végi lámpa zöldre váltott, négy órája maradt a csapatoknak, hogy befejezzék a felkészülést a 2019-es szezonra. Egyelőre kivárnak, mindenki a bokszban.
A Racing Point mexikói pilótája hajtott ki elsőként a pályára, őt Kubica követte. Pérez arra panaszkodott korábban, hogy nagyon kevés kört tett meg a teszten, és remélte, hogy ma behozhat valamit a lemaradásából. Nos, az a rossz hírünk van, hogy nem fog, Verstappen után a legkevesebb kört ő tette meg, csupán 38 fordulót ment.
Pérez C2-es abroncsokkal megy, 1:24.2 az első köre, Kubicáé 1:24.7 C3-as gumin. Alighanem a legtöbb csapat tegnaphoz hasonlóan hosszú etapokat fog teljesíteni, a kivétel Hamilton lehet, a Mercedes vele ugyanis még nem futtatott lágy gumis gyorsköröket a tesztelésen. Közben Vettel is megjelent.
Első köre után Vettel bement a bokszutcába, majd újra kijött a C3-as keverékhez hasonlító kísérleti kerekeken, majd újra bement, ezúttal pedig be is tolták a garázsba.
Hamilton is megkezdte a munkát a Mercedesnél, a C2-es gumin hajtott a pályára, az élő eredménykövetés azonban azt jelzi, hogy Bottas ül a Mercedesben. Talán nem állították át a jeladót a W10-esen.
A live timing most azt mutatja, hogy Bottas megállt a kettes szektorban, Hamilton pedig befejezte a hármast. Lelki szemeink előtt már látjuk is, ahogy a finn megáll, kiszáll az autóból, majd készségesen betessékeli az ötszörös világbajnokot a W10-esbe. Hamilton első teljes köre egyébként 1:18.695 volt, amivel máris bejött Kubica elé.
Egy hűtőkör után ment egy 1:18.7-es kört is a Mercedes, a lengyel közben 1:27-es időt autózott...
Egy lassú kört beiktatva megint megnyomta az ötszörös világbajnok és autózott egy 1:18.415-ös kört, majd kihajtott a bokszba. Jelenleg továbbra is az 1:27-es köröket autózó Kubica, valamint a Grosjeant váltó Magnussen köröznek. A dán C3-as gumin be is ugrott Hamilton elé 1:18.124-gyel.
Eddig senki nem fogott bele egybe sem, Kubica is visszatért a bokszba, miközben Vettel kijött C3-as gumin, majd azonnal visszament. Kvjat és Magnussen van kint jelenleg a pályán C3-as abroncsokon.
Kvjat 1:23-as köröket autózik jelenleg, ami beleillik egy versenyszimuláció első etapjába. Közben Vettel is hosszabb etapba kezdhetett, 1:23-as körökkel indult, majd legutóbb 1:22.759-et ment. Lehet, hogy a Ferrari is versenyt szimulál?
Egy szett kísérleti gumin 1:17.755-ös kört ment, amivel feljött a 9. helyre. Vettel közben minden jel szerint versenyt szimulál, ebben az Auto Motor und Sport is biztosnak tűnik.
Igaz, csak keveset, 1:17.740-re. Közben Kvjat bejött a bokszba, így ő nem valószínű, hogy rendes versenyszimuláción volt, Vettel az egyetlen, aki ilyet teljesít jelenleg.
Folyamatosan 1:23 eleji köröket megy a versenyszimulációján a négyszeres világbajnok, aki Bottas tegnapi futamához hasonlóan C3-as gumin futja az első etapját, igen jó összehasonlítási alapot szolgáltathat tehát a későbbiekre. Közben Magnussen 1:17.947-re javított, de maradt az utolsó előtti helyen.
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke minden jel szerint igyekszik levenni a terhet a Scuderiáról, és nem bedőlni a Mercedesnek, amely váltig állítja, hogy a vörösök a favoritok az első futam előtt. „A Mercedes nagyon erős lesz Melbourne-ben, nem volt tökéletes a telünk, néhány megbízhatósági probléma és Sebastian balesete azt eredményezte, hogy nem vagyunk optimálisan felkészülve” – mondta.
A ma szolgálatban levő pilóták közül a Renault németje is megkezdte a munkát, 1:23.973-as körrel iratkozott fel a tabellára C3-as gumin.
Teljesítette versenyszimulációja első etapját a Ferrari világbajnoka, egy gyors kerékcsere után pedig megkezdte a másodikat. Így alakultak a körei eddig: Kivezető kör - 1:23.0 - 1:22.7 - 1:23.0 - 1:23.1 - 1:23.0 - 1:22.9 - 1:23.2 - 1:23.2 - 1:23.2 - 1:23.6 - 1:23.7 - 1:23.8 - 1:23.7 - 1:23.8 - 1:23.8 - 1:23.9 - Bevezető kör
A mai napból, egyúttal a teljes előszezoni tesztelésből 3 óra van már csak hátra. A sorrend nem sokban változott, a délutánra autóba ülőkkel egészült csak ki.
1. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:16.221, 91 kör
2. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:16.561, 71 kör
3. Danyiil Kvjat (Toro Rosso), 1:16.898, 62 kör
4. Carlos Sainz (McLaren), 1:16.913, 62 kör
5. Romain Grosjean (Haas), 1:17.076, 73 kör
6. Daniel Ricciardo (Renault), 1:17.114, 52 kör
7. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), 1:17.239, 62 kör
8. Max Verstappen (Red Bull), 1:17.709, 29 kör
9. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:17.740, 17 kör
10. Sergio Pérez (Racing Point), 1:17.791, 58 kör
11. Kevin Magnussen (Haas), 1:17.947, 12 kör
12. Robert Kubica (Williams), 1:18.993, 67 kör
13. Nico Hülkenberg (Renault), 1:23.585, 5 kör
Az Auto Motor und Sport gyors számolás után közölte, hogy 1:23.35 volt Vettel első etapjának körátlaga, ami fél másodperccel jobb Bottas tegnapi versenyszimulációja során látott első etapjánál. Ez 18 körre vetítve 9 másodperces előnyt jelent a Ferrarinak.
Jelenleg hatan vannak a pályán, ki hosszabb, ki rövidebb etapokat megy. A Haas és a Renault utóbbiak táborát erősíti, Magnussen 1:17.672-vel feljött a 8. helyre a C4-es gumin, Hülkenberg pedig előbb 1:19.6-ra, majd 1:19.298-ra javított a C2-esen, de még mindig utolsó.
Kubica és Sainz kissé feltartotta, ezért egy 1:24-es és egy 1:22-es kört is autózott, most azonban ismét szabad előtte a pálya, úgyhogy újra az 1:21-es tartományban megy.
Ezúttal Kvjat rondított bele a versenyszimulációjába, a célegyenesben a DRS segítségével azonban lehagyta a Toro Rossót. A Ferrarin a C2-es gumi van, és amikor éppen senki nem áll elé, még mindig 1:21-es köröket fut.
Továbbra is a C4-es gumit próbálgatja a dán, és egy nagyon minimális előrelépést el is könyvelhet, 1:17.639 az új legjobbja. Pérez, Räikkönen, Sainz, Kvjat és Vettel köröz jelenleg a Haason kívül, mindannyian megtankolt autóval.
Megint a jelöletlen Pirelliken jelent meg a Mercedes, hogy leszorítsa az idejét 1:17.495-re. Közben Vettel befejezte a második etapját is, és egy kerékcsere után visszatért a pályára.
Alighanem nem így tervezte a harmadik etapját a négyszeres világbajnok, alighogy visszatért a pályára, lerobbant az SF90.
Ezúttal szerencsére nem bukott, hanem simán csak félreállt a német, szinte pont ugyanoda, ahova Kimi Räikkönen délelőtt.
Már a délelőtti szakasz utolsó két órájában sem láthattuk Verstappent a pályán, a csapat pedig most közölte, hogy a váltóval van gond, jelenleg is dolgoznak a megoldáson.
A pálya mellett állók szerint nem volt látványos Vettel megállása, nem tört elő füst az autóból, ahogy fura zajokat sem adott ki az SF90, helyette egyszer csak lállt, majd csendesen gurulva Vettel leparkolta a fal mellé.
Amennyiben ez a Spanyol Nagydíjon történik, úgy Vettel 28 körrel a cél előtt adta volna fel a küzdelmet. Így is lesz azért mit elemezni, két etapot teljesített, íme a második, C2-es gumin futott menetének körei: Kivezető kör - 1:21.2 - 1:22.4 - 1:21.9 - 1:21.9 - 1:21.8 - 1:22.1 - 1:22.8 - 1:24.1 (a Williams és McLaren megelőzése) - 1:21.7 - 1:21.9 - 1:23.0 (a Toro Rosso megelőzése) - 1:22.0 - 1:21.9 - 1:21.7 - 1:22.0 - 1:21.9 - 1:22.0 - 1:22.7 (a Racing Point megelőzése) - Bevezető kör.
Magnussen, Sainz és Räikkönen hajtanak ki elsőként a zöld jelzés láttán.
Az ESPN tudósítója azt mondta, hogy kissé égett szagot érzett az autó mellett állva, külsőre azonban semmi nem látszott az SF90-en, ami problémára utalna. A Scuderiának korábban a kipufogóval voltak gondjai.
A C5-ös gumit használta a Haas versenyzője ahhoz, hogy 1:17.565-re faragja az idejét. Rajta kívül Kvjat, Sainz, Räikkönen, Hamilton és Hülkenberg köröz.
Nyilván a műszaki hiba sosem jön jól, emellett azonban annak is fennáll a veszélye, hogy a bokszban nagyban takargatott autóról közeli képeket készíthetnek az arra járók. Akkor különösen, ha egy ilyen arra járó történetesen a Mercedes embere, aki jól le is fotózta a Ferrarit, amíg mentették azt. Más kérdés, hogy az FIA technikai delegáltja szerint a bokszutcában való takargatás is teljesen felesleges, mert amit az ellenfelek le akarnak fotózni, azt úgyis le fogják. Vettel egyébként hagyta hátrafele gurulni a Ferrarit addig, amíg a pályabírok már nem kérték a megállásra, hanem az autó mögé léptek, és megállították azt.
Elérkeztünk az előszezoni tesztelés utolsó délutánjának feléhez. Pár versenyző javított csak az idején az utóbbi órában, amelynek a legnagyobb szenzációja Vettel Ferrarijának bedöglése volt. A német így is megtett már 110 kört az utolsó napon, kérdés, hogy hozzá tud-e tenni ehhez a 18 órai leintés előtt.
1. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:16.221, 110 kör
2. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:16.561, 71 kör
3. Danyiil Kvjat (Toro Rosso), 1:16.898, 91 kör
4. Carlos Sainz (McLaren), 1:16.913, 95 kör
5. Romain Grosjean (Haas), 1:17.076, 73 kör
6. Daniel Ricciardo (Renault), 1:17.114, 52 kör
7. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), 1:17.239, 86 kör
8. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:17.495 27 kör
9. Kevin Magnussen (Haas), 1:17.565, 26 kör
10. Max Verstappen (Red Bull), 1:17.709, 29 kör
11. Sergio Pérez (Racing Point), 1:17.791, 82 kör
12. Robert Kubica (Williams), 1:18.993, 74 kör
13. Nico Hülkenberg (Renault), 1:19.057, 20 kör
Először jelent meg a C4-es abroncson az ötszörös világbajnok, egyelőre pedig jócskán elmaradt a többiek idejétől, 1:16 alá sem tudott bemenni, noha 1:17.106-tal azért javított, és feljött a 6. helyre.
A Renault pilótája is javított, mindezt ráadásul a C3-as gumin tette, 1:17.603 a legjobbja, amivel a 10. helyen tanyázik.
Egy hűtőkör után újabb gyorskörre ment a C4-eseken, és bár két egyéni legjobb szektorral kezdett, 1:17.290-es körével mégis elmaradt a korábbi idejétől.
Az idei szezontól a Forma-2-ben versenyző hölgy korábban már tesztelt egy 2013-as Saubert Fioranóban, az Alfa Romeo pedig ma bejelentette, hogy a jövőben is számítanak a szolgálataira.
Vettel után Kvjat és Sainz is elérte ezt a számot, most pedig Räikkönen volt soros. Három kör, és Péreznek is meglehet ugyanez, korábban rosszul gondoltuk tehát, a mexikói be tudta hozni a délelőtt elvesztegetett időt, és eddigi legproduktívabb napját futja a teszten.
A csapat megerősítette, hogy Vettelt elektronikai hiba állította meg, ezt pedig túl sok időbe telne megjavítani, így ma már bele sem kezdenek. A Ferrari ezzel nem a legjobb szájízzel zárta le az idei előszezoni tesztelést, a második teszthéten minden nap volt valami gond az SF90-nel. A pályán már nem, a gyárban viszont még dolgozhatnak ezek kiküszöbölésén a szezonnyitó előtt.
Egy lassabb körrel kezdett C4-es gumin, utána azonban ment egy 1:17.360-at. Ez két tizeddel rosszabb az eddigi legjobbjánál. Az ötszörös világbajnok ezután vissza is tért a bokszba, most Räikkönen, Kvjat és Magnussen köröznek, mindhárman 1:23 fölötti köröket autóznak.
A pályán kívül is zajlik az élet, olyanok is a helyszínen vannak, akik nem vezetnek, mint például Esteban Ocon, a Mercedes tartalékja, vagy Szergej Szirotkin, aki ugyanebbe a szerepkörbe írt alá pár nappal ezelőtt a Renault-nál. A képre kattintva róluk is talál fotókat.
---- separator ----gallery-content-type:2a360a35-dbbf-435a-8b79-e06ce2a075e2---- separator ----Azt nem tudni, hogy mikor repesztette ezt a 331 km/h-t a Ferrari versenyzője, valamint, hogy szélárnyékban érte-e el, de annyi biztos, hogy eddig senki nem tudta megdönteni ezt az értéket. Íme a mai csúcssebességek első hat helyezettje:
Sebastian Vettel (Ferrari): 331 km/h
Carlos Sainz (McLaren): 328 km/h
Sergio Perez (Racing Point): 324 km/h
Kimi Räikkönen (Alfa): 320 km/h
Daniil Kvyat (Toro Rosso): 320 km/h
Valtteri Bottas (Mercedes): 318 km/h
Az ötszörös világbajnok is megérkezett az 1:17 alattiak táborába, 1:16.628-cal 72 ezreddel Bottas mögött bejött harmadiknak, ráadásul mindehhez a C4-es gumit, tehát nem a leglágyabb keveréket használta.
Most, hogy Hamilton visszatért a bokszba, csak olyanok maradtak kint, akik versenyszimulációt teljesítenek, név szerint Magnussen, Sainz, Kvjat és Räikkönen.
Most, hogy Hamilton visszatért a bokszba, csak olyanok maradtak kint, akik versenyszimulációt teljesítenek, név szerint Magnussen, Sainz, Kvjat és Räikkönen.
Sok minden nem történik jelenleg, a Williams kerékcserét gyakorol Kubicával, Sainz, Räikkönen és Magnussen pedig továbbra is versenyt szimulál, némi felüdülést csak a Renault és Hülkenberg jelent, a német 1:17.092-re szorította le legjobb idejét C5-ös gumival.
Megkezdődött az idei előszezoni tesztelés utolsó órája, egyelőre elég csöndes a terep, mindössze az Alfa és a Haas köröz jelenleg, mindkettő versenyt szimulál. Öten mentek eddig 100 kör fölé a pilóták, hatan a csapatok közül.
1. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:16.221, 110 kör
2. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:16.561, 71 kör
3. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:16.628, 42 kör
4. Danyiil Kvjat (Toro Rosso), 1:16.898, 128 kör
5. Carlos Sainz (McLaren), 1:16.913, 127 kör
6. Romain Grosjean (Haas), 1:17.076, 73 kör
7. Nico Hülkenberg (Renault), 1:17.092, 37 kör
8. Daniel Ricciardo (Renault), 1:17.114, 52 kör
9. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), 1:17.239, 128 kör
10. Kevin Magnussen (Haas), 1:17.565, 61 kör
11. Max Verstappen (Red Bull), 1:17.709, 29 kör
12. Sergio Pérez (Racing Point), 1:17.791, 104 kör
13. Robert Kubica (Williams), 1:18.993, 78 kör
A Mercedes felpakolta a C5-ös gumit az ötszörös világbajnok W10-esére. Az első szektor nem volt különösebben jó, a másodikban viszont egyéni, a harmadikban abszolút legjobbat ment Hamilton, és 1:16.224-es kört repesztett, amivel csupán 3 ezreddel maradt el Vetteltől.
A Renault-ra is felkerült a C5-ös gumi, amivel a német bekúszott 1:17 alá, 1:16.843-as köre a franciáktól az eddig látott legjobb idő a teszten. Hülkenberg ezzel a 4. helyen áll Vettel és a két Mercedes mögött.
Új szett C5-ös gumival jelent meg a címvédő. Vajon képes lesz megdönteni Vettel körét?
Nem sokkal ugyan, így is odatett egy 1:16.367-es kört, de egyik szektorban sem tudta megjavítani korábbi legjobbját. A levezető kör végén visszatért a bokszba.
Egyedül Magnussen, és az időről időre kerékcsere-gyakorlás céljából egy kört megtevő Williams zajong néha, a többiek a garázsban vannak.
Meglepő lenne, ha ezúttal veszélyes lenne Vettel idejére, ugyanis nem a C5-ös, hanem a C4-es gumin küldték pályára.
Úgy tűnik, most már nem a köridőkre megy Hamilton, 1:22.3-at, majd 1:22.1-et autózott. Rajta kívül Magnussen, Hülkenberg és Sainz van a pályán, de egyikük sem döntögeti a legjobb idejét.
Ritka látvány az előszezoni tesztek során, hogy egy csapat az utolsó nap utolsó perceiben is flow-vis festékkel az autóján körözzön, a Williams most azonban pontosan ezt teszi. A grove-iak bevallottan tetemes hátrányban vannak, és hiába állítják, hogy behozták a lemaradást az elmúlt napokban, ez pont az ellenkezőjét látszik alátámasztani.
13 perccel az előszezon vége előtt még becsúszott egy megszakítás, vélhetően Magnussen miatt.
A 4-es kanyarból kifelé, a pályán parkolta le az autót a dán, vélhetően nem akart kimenni a kavicságyba. Egyszerű műszaki hibának tűnik.
A Haast még csak most emelik a trélerre, miközben 5 percnél is kevesebb van hátra a tesztből.
Kevesebb mint egy perc van hátra, de azért megnyitották a bokszutcát, Hülkenberg, Hamilton és Kvjat ki is ment a pályára.
Mindketten megtettek még egy kört, lassacskán azonban elcsendesedik a barcelonai pálya, a csapatok pedig elindulnak vissza a főhadiszállásukra. Önök viszont még ne induljanak el sehova, hamarosan jövünk ugyanis a mai nap nyilatkozatokkal folyamatosan frissített összefoglalójával! Addig is, Vettel zárt az élen, Hamilton 3 ezreddel mögötte. Ha Ausztráliában is hasonlóan szoros lesz a csata, senkinek nem lehet majd oka panaszra. A viszontlátásra!