A két Mercedes állt az élre a Brit Nagydíj második szabadedzésén, amelyen az elsőhöz hasonlóan sok volt a vezetői és a műszaki hiba is, előbbi elsősorban az egykori repülőtérre jellemző szél, valamint a tempós kanyarok miatt. Szinte nem volt olyan versenyző, aki ne hagyta volna el a pályát a 90 perc során, de ebből komolyabb problémája senkinek sem származott.
Kijutott a lerobbanásokból is, ezúttal a Williams hazai pályán versenyző pilótája, George Russell és a Renault-val igyekvő Daniel Ricciardo járt pórul. Russell váltóhiba miatt kihagyta a tréning második részét, Ricciardo pedig feltehetőleg elektronikai probléma okán állt meg a pálya szélén. Valtteri Bottas autóját is javítani kellett, ő azonban csak időt veszített, végül folytatni tudta az edzést.
A gondok előtt a finn pilóta egy körön közepes és lágy keverékű abroncsokkal is a leggyorsabbnak bizonyult, ráadásul Sebastian Vettel tavalyi legjobb idejénél bő 8 tizedmásodperccel tempósabb kört autózott, de így is csak egy hajszállal verte meg csapattársát, a hatodik silverstone-i győzelmére hajtó Lewis Hamiltont.
A 6. helyezett Lando Norrisszal bezárólag a két Mercedes, a két Ferrari, Pierre Gasly és a McLaren pilótája jobb eredményt ért el, mint Vettel tavaly.
A Scuderia pilótái közül ezúttal Charles Leclerc bizonyult gyorsabbnak, de kétszer is megszakította az etapján a bal első gumi elhasználódása miatt, Vettel közben nagy sebességnél kicsúszott a pályáról, de gond nélkül folytatni tudta az körözést. A Red Bullnál szokatlan módon Pierre Gasly előrébb végzett Max Verstappennél, de elképzelhető, hogy ezt az eltérő programok indokolják.
Számottevő különbség alakult ki a két Haas között is, hiszen a melbourne-i specifikációhoz visszatérő Romain Grosjean mindössze a két Williamst tudta megelőzni, és csapattársánál, a 12. helyezett Kevin Magnussennél majdnem 8 tizedmásodperccel lassabbnak bizonyult. Figyelemre méltó, hogy a 8. és a 17. helyet mindössze 0,3 másodperc választotta el egymástól.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Brit Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében! Az első felvonás a szokásosnál mozgalmasabb volt, reméljük, így alakul a folytatás is!
Bereznay Dániel, az F1 hivatalos esport-bajnokságának tagja csütörtökön bejelentette, hogy az Alfa Romeo színeiben folytatja a pályafutását.
A Haas pilótája az első szabadedzésen kínos bakit vétett, a bokszutca kijáratánál megpördült, és letörte az autója első szárnyát.
Az első szabadedzésen és az F2-es tréningen is esett az eső, most egyelőre napos az időjárás.
Az Autosport tudósítója kiszúrt egy McLaren-szerelőt, aki egy padlólemezt cipelt, nem tudni, hogy új specifikációjú alkatrész-e vagy csak egy új példány a meglévőből.
A csapatok viszont nem sietnek kifelé, az élpilótákon még sisak sincs. Aztán Kimi Räikkönen megtörte a csendet, neki van mit behozni a délelőtti motorhiba után.
A finn pilóta közepes keverékű gumikkal 1:31.868-at ért el, a két McLaren is a pályán van már, Norris szintén közepesekkel megy.
Norris mérnöke nemrég azt mondta, hasonló a széljárás, mint délelőtt, az irány legalábbis, de néha lökésekben érkezik. Az idei autók a korábbiaknál érzékenyebbek a szélre, ezt Ausztriában is láthattuk.
A Toro Rosso pilótája a Brooklands-ben csúszott meg, valószínűleg egy széllökés miatt, a kanyar csúcspontján. Vissza tudott térni a pályára.
A pilóták többségéhez hasonlóan a Mercedes pilótája is közepes keverékű gumikat kapott az első délutáni etapjára.
2018-ban Vettel 1:27.552-vel zárta a második szabadedzést, Bottas már 1:27.191-nél tart, közepes keverékű gumikkal.
Nagy tempóval csúsznak ki a pilóták, de nem kerülnek bajba, mert a fűcsíkok után általában aszfaltozott bukótér van. Az elmúlt percek során Vettel és Hamilton is elhagyta a pályát, Ricciardo alulkormányzottságra panaszkodik.
A monacói pilóta a bal első gumira panaszkodott, és azt mondta a mérnökének, hogy nem látja értelmét a további körözésnek, ezért visszatért inkább a bokszba. Egy csík látható a futófelületen, a Sky Sports szerint a Ferrari és a Pirelli vizsgálja az autót.
A finn pilóta 1:26.781-nél jár, jó 7 tizedet ver egyelőre Verstappenre.
A pályán mindenkinek szüksége van néha egy kis üzemanyagra.
A finn pilóta továbbra is vezet, miközben az edzés derekához közeledve az élmezőny tagjai lágy gumikra váltottak az időmérő-szimuláció miatt. Hamilton hátránya mindössze 0,02 másodperc.
A brit pilóta percekkel ezelőtt lerobbant a bokszutcában, most pedig már sisak nélkül beszélget az FIA technikai tisztségviselőjével, Jo Bauerrel. Pont a hosszabb etapok előtt esett ki.
A Haas a hétvégére visszaállította a melbourne-i specifikációt Romain Grosjean autóján, hogy megpróbáljanak végére járni az idei problémáiknak a fejlesztések és a beállítások terén. Grosjean az első tréningen körbemenni is alig tudott, így nehéz olvasni az eredményeiből, most viszont mindössze a 18. helyezett 2,7 másodperces hátránnyal, míg Kevin Magnussen a 11. helyezett 1,3 másodperces lemaradással.
Ha valamikor, akkor a pénteki második szabadedzés második felében minden csapat a versenyre készül, és gumikat tesztel, valamint próbálja finomítani az autója teljesítményét, a Williams erre flow vis festékkel vonta be az egyetlen állva maradt autóját. A hazai versenyükön.
Hamiltonnak szóltak, hogy Bottas egyelőre nem tud pályára lépni, mert valamilyen műszaki hiba merült fel. A Sky Sports szerint a Williamsnél George Russell autójának váltóhibája van, azt egyelőre nem tudni, hogy edzés- vagy versenyváltót használt-e.
A finn pilóta 13 kört tett meg közepes és lágy gumikkal, Hamilton azóta még 24-et. Ez hiányozni fog Bottasnak, de Hamilton adataiból dolgozhat majd a továbbiakban is.
VSC-fázis van érvényben, miután Ricciardo megállt a bukótérben, valószínűleg elektronikai vagy motorhiba miatt. Az erőforrása egyszerűen lekapcsolt.
Mérnöke tájékoztatta, hogy ismét erősödik a szél. 10 perce van, hogy gyűjtse a kilométereket, egyelőre közepessel van kint.
Tőle szokatlan módon felfokozott üzenetben panaszkodott a gumikra, mérnöke rögtön ki is hívta kereket cserélni. Kevesebb, mint 5 perc van hátra.
Egy körön a két Mercedes bizonyult a leggyorsabbnak a Brit Nagydíj második szabadedzésén, ráadásul az élmezőny jobb tempót diktált a tavalyi eredményeknél. Ricciardo és Russell időt vesztett műszaki hibák miatt.
Ezzel most megköszönjük a figyelmet, nemsokára jelentkezünk összefoglalóval és további hírekkel!