Charles Leclerc révén továbbra is a Ferrari diktálja a tempót a Belga Nagydíjon, a monacói pilóta 6 tizedmásodperccel bizonyult gyorsabbnak csapattársánál, Sebastian Vettelnél. A négyszeres világbajnok időmérős köre nem volt teljesen tiszta, különösen a buszmegállóként is ismert sikánt rontotta el, ezért nem hozott ki mindent a mért köréből.
Vettel ezért jóval közelebb zárt a Mercedesekhez, mint a csapattársához, de így is gyorsabbnak bizonyult a két Ezüstnyílnál, amelyek pilótái egy körön néhány századra voltak egymástól. A két élcsapatnál látszólag nem merültek fel problémák, eltekintve Vettel és Lewis Hamilton elfékezéseitől a buszmegállóban, valamint a brit versenyző ingatag sisakjától, amit kétszer is lecseréltek.
A sorrend első meglepetését Sergio Pérez 5. helye adja, a Racing Point versenyzője a továbbfejlesztett Mercedes-motorral szárnyalt (miközben csapattársa, Lance Stroll is jól szerepelt), de a csapat nem örülhet a jó kezdésnek, mert a mexikói autójánál motorhiba lépett fel, míg Stroll is égett szagot érzett az ülése mögül.
Pérez lerobbanása miatt az edzést pár perccel a vége előtt piros zászlóval leintették, de ez a csapatok tesztprogramját érdemben már nem befolyásolta.
Noha legalább az 5. helyre várható volt, Max Verstappen a 6. helyen zárta az edzést a Red Bull-Hondával. A rikító narancssárga sisakkal versenyző pilóta 20 percig késlekedett, mire utolsóként pályára lépett, majd különböző motorhibákra panaszkodott, ezek az egész tréningen elkísérték őt. Hibázott az időmérős körében is.
Verstappen az egyetlen a mezőnyben, aki a leggyorsabb körét nem lágy, hanem közepes keverékű abroncsokon érte el, de így is majdnem 4 tizeddel jobbnak bizonyult új csapattársánál, Alexander Albonnál. A lefokozott Pierre Gasly mindössze bő másfél tizedet kapott Danyiil Kvjattól, de a szoros sorrend miatt mégis csak a továbbra is vergődő Williamseket és Kevin Magnussent tudta megelőzni.
Az egykörös tempó terén a mezőny alsóháza meglepően szoros,
a 11. helyezett Carlos Sainz és a 18. Magnussen között mindössze kereken 0,4 másodperc különbség alakult ki. Amennyiben ez így marad, nagy csata várható az időmérő mindhárom szakaszában, de az eredményeket a motorcserék miatti büntetések is befolyásolják majd.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.08.30. - 13:30Italian Grand Prix - 1st Practice |
2024.08.30. - 17:00Italian Grand Prix - 2nd Practice |
2024.08.31. - 12:30Italian Grand Prix - Last Practice |
2024.08.31. - 16:00Italian Grand Prix - Qualification |
2024.09.01. - 15:00Italian Grand Prix - Race |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a nyári szünet utáni második szabadedzés élő közvetítésében! Az első 90 percet a Ferrarik zárták az élen.
Pénteki galériánkban már számos kép látható az Ardennekben zajló eseményekről.
---- separator ----gallery-content-type:0ec71f6b-181e-4587-98f2-1ab5e454c9d7---- separator ----A Mercedes új specifikációjú motort adott erre a hétvégére Lance Strollnak, az első szabadedzés során viszont leszakadt a motorborítás a Racing Pointról, így a kíváncsi szemek részleteket is láthattak az autó szívéről.
Spára jellemző a változékony időjárás, egyelőre napsütés uralkodik, de csalóka a helyzet, mert vasárnapra alacsonyabb hőmérsékleteket várnak, ami boríthatja a mai erősorrendet.
Jönnek a rajtbüntetések, legalább hat pilóta indul majd hátrébb az időmérős eredményéhez képest. Összefoglalónkat a témában itt olvashatják.
A Williamsnél az első szabadedzésen Nicholas Latifi kapott lehetőséget, de a második tréningre George Russell visszakapja az autóját. Egyelőre úgy tűnik, Kimi Räikkönen és Lando Norris is tud vezetni, a lábsérüléseik ellenére is.
Kevin Magnussen és Romain Grosjean az első a pályán, mindketten közepes keverékű gumikkal mennek, és ezúttal már egyforma specifikációjú autókkal.
A brit pilóta a tapogatózó körét futja, hiszen Latifi miatt kihagyta az első tréninget. Russell kemény gumikon megy.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak elárulta, még mindig nem döntötték el, hogy Alex Albon motorcseréje után mikor adják oda Max Verstappennek is a továbbfejlesztett változatot, ami büntetéssel jár. A brit szakember szerint nem bánják, ha az idén még a felkészüléssel foglalkoznak, és 2020-ban támadják igazán a Mercedest és a Ferrarit.
Ez egyelőre nem meglepő, mivel a Ferrari az első élcsapat, ami kilátogatott. Először Vettel, majd Leclerc állt az élre, közepes gumikkal. Albon nemsokára pályára léphet, Verstappen autóján még nincsenek kerekek.
A két Mercedes is megjelent kivezető körökön, Verstappen viszont egyelőre a bokszban várakozik. Eddig 13 pilóta futott mért köröket.
A Mercedes világbajnoka egyelőre 0,244 másodperccel lassabb Leclerc-nél, aki 1:45.377-tel vezet. Bottas 0,404 másodpercet kapott, de Vettelt így is verik mindketten egyelőre. Eddig az összes pilóta közepes gumikkal futotta a mért köreit, kivéve Kubicát és Russellt, ők lággyal és keménnyel mennek.
20 percet várakozott, de már a holland pilóta is kilátogatott a pályára, közben Alexander Albon egyelőre a 7. helyezett, az élmezőny tagjai után Pérez és Hülkenberg is gyorsabb nála.
A holland pilóta elsőre mindössze 0,017 másodperccel marad el Leclerc eredményétől. Nem ismerjük az üzemanyagszintet és a programot, de egyelőre bő 1 másodperccel veri Albont, aki új motort is használ.
A holland pilóta részletesen, kanyarról kanyarra elmondta, hogy hol, milyen rendellenességeket tapasztal az erőforrás működésében, majd visszatért a bokszba. Nagy baj nem lehet.
Az Auto Motor und Sport értesülése szerint a csapatok egyhangúlag elutasították a tankolások újbóli bevezetését, nem támogatják az FIA-elnök Jean Todt ötletét, amivel könnyíteni lehetne az elmúlt évek során alaposan meghízott autókat.
A Ferrari pilótája 1:44.753-ra gyorsult lágy gumikkal, de a buszmegálló sikánnál sok időt eldobott a be- és a kijáratnál is. Bottas ennek ellenére 6 tizedet kap tőle az 1-es szektorban.
A két Mercedes néhány századra jár egymástól, a középső szektorban ők a leggyorsabbak, de a kör egésze során Bottas 0,216, Hamilton, 0,262 másodpercet kapott Vetteltől.
A monacói fiatal 1:44.123-at ért el, ez 0,63 másodperccel jobb Vettel eredményénél. Ez elég sok, még akkor is, ha ez egy hosszú pálya. Bottas hátránya már 0,846 másodperc.
A Mercedes pilótája egyszer már sisakot cserélt a második szabadedzés során, majd később is jelentette, hogy a hosszú egyenesben inog a fején a sisakja.
Az élmezőny végzett az időmérő-szimulációkkal, Leclerc nagy előnnyel vezet Vettel előtt, Bottas és Hamilton követi őket még számottevő lemaradással. Pérez egyelőre tartja az 5. helyet, mert Verstappen nem hozott ki mindent a lágy gumis köréből (a legjobbja még mindig az, amit közepessel futott), de az 1,2 másodperces hátránya még így is 0,4-gyel jobb Albon 10. helyet érő pozíciójánál.
A Renault szerint a kemény keverékű abroncs túl kemény ezen a hétvégén, ezért ők nem tervezik, hogy bevetik a futamon, és valószínűleg a többiek is így gondolják, mert mindössze George Russell tett meg köröket ezzel az abronccsal a második szabadedzés során, eddig összesen négyet.
A Toro Rossóhoz lefokozott versenyző azt jelentette, hogy rádiózaj van, más csapatok forgalmazását is hallja. Vagy csak még nem szokta meg, hogy nem Mike Lugg, az eddigi versenymérnöke beszél hozzá...
Megtankolták a Mercedest, ezért a vártnál hosszabb fékútra lett volna szükség a hosszú, padlógázas szakasz végén. Korábban Vettel is hibázott ugyanitt.
A kanadai pilóta a 7. helyen zárta az első szabadedzést, most a 8. pozícióban van, jobban áll csapattársánál, Sergio Péreznél. A fiatal versenyző az új Mercedes-motorral halad, ezért rajtbüntetést kap majd, ráadásul furcsa szagot is érzett a pilótafülkében.
A Red Bull pilótája a rádión kissé köhögve azt mondta, ugyanazt a hibát tapasztalja az erőforrásával, amit korábban is jelentett. A legutóbbi üzenetében lényegében mindenféle tünetet leírt, ami egy motorral megtörténhet. Egy rutinszerű gumicsere után továbbra is a pályán van.
A nyári szünet és a gyors pálya sem hozott megváltást a grove-i istállónak, Russell 1,5 másodpercre van a legközelebbi ellenféltől, és Kubicát további fél másodperccel veri.
A Renault pilótája keményen beszúrt az Alfa Romeo mellé a buszmegállóban, de Räikkönen utána üldözőbe vette őt, de nem volt elég közel ahhoz, hogy visszatámadjon.
Füstölve, és eleinte kissé lángolva állt meg Sergio Pérez autója a 3-as szektor bukóterében. Elsőre úgy tűnt, hogy kipufogó gyulladt ki, de a fékek is túlmelegedtek.
Alig 2 perccel a vége előtt lefújták az edzést, mert Pérez autóját el kell szállítani a bukótérből, de ez már igazán senkit sem zavart. A két Ferrari zárt az élen a két Mercedes és pont a Racing Point-pilóta előtt.
Köszönjük szépen a figyelmet, nemsokára összefoglalóval jelentkezünk!