Bő egy héten belül a hatodik szabadedzést teljesítette az F1-es mezőny Silverstone-ban, és ez szombaton már meglátszott a tréning menetén is. Noha a 70. évforduló Nagydíjára megbolygatott gumikészletek új feladatot adtak a csapatoknak az autók viselkedésének kiismerése terén, szombatra ismét beállt az élmezőny sorrendje.
A csapatok aktivitása is mérsékelt volt, a két Mercedes és Max Verstappen csak az első félóra végén futottak először mért köröket, de ezekkel rögtön az élre álltak, bár a későbbiek során Lando Norris átmenetileg átvette a vezetést közepes keverékű gumikkal. Ezzel a brit pilóta a mezőny kakukktojása lett, az egyetlen pilóta, aki nem lágyakkal futotta a leggyorsabb körét.
Lewis Hamilton és Valtteri Bottas ugyan később fél másodpercet vert a McLarenre, a tempójuk jelentősen elmaradt a múltheti eredményektől, elsősorban a hétvégi gumikészlet miatt. Érdemes megjegyezni azt is, hogy Max Verstappen abszolút leggyorsabb első szektort futott, amikor Lance Stroll feltartotta, a holland versenyző ezt ismét káromkodva vette tudomásul.
A hétvégi további alakulása szempontjából a sorrendnél érdekesebb, hogy a csapatok miként készülnek az időmérős etapokra.
A Red Bull azzal próbálkozott, hogy két hűtőkört megtesznek az autóikkal, így próbálják kihozni a legtöbbet a lágy abroncsokból, amelyekből a szükségesnél több van a hétvégén, a közepesekkel viszont spórolni kell.
A múltheti kiábrándító szereplés és a pénteki motorcsere után is folytatódott Sebastian Vettel küszködése Silverstone-ban. A német pilóta ismét rendszeresen a kerékvetőkre ugratott és a tempója továbbra is elmaradt Charles Leclerc-étől, így újabb nehéz időmérőre számíthat a Ferrarival, csak a 13. helyezett lett.
Remekeltek a pénteken elmarasztalt Racing Point autói, a Sergio Pérez helyére beugró Nico Hülkenberg ezúttal gyorsabbnak bizonyult Strollnál, és a 4. helyre ért oda Leclerc, Verstappen és Albon megelőzése révén. A képzeletbeli pontszerzők listáját Esteban Ocon és Carlos Sainz zárta, de a sorrend ismét nagyon szoros volt, nagy csata várható a Q3-ba kerülésért.
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a 70. Évforduló Nagydíja harmadik szabadedzésének élő közvetítésében, 10 perc és zöldre vált a lámpa a bokszutca végén. A tegnapi naphoz hasonlóan nagy meleg fogadta a csapatokat Silverstone-ban, mindez pedig gondokat okozhat a gumikkal, mivel a lágy gumit nemhogy a versenyre, de még az időmérőre sem tartják elég jónak. Ezzel kapcsolatban alább olvashatják szokásos elemzésünket.
A mai nap sztorija eddig kétségkívül az, hogy a Ferrari, a Renault, a Williams és a McLaren benyújtotta óvási szándékát az FIA-nak a sportfelügyelők Racing Point ellen hozott ítélete kapcsán. A négy istálló szigorúbb büntetést szeretne a Mercedest másoló csapatnak, az óvás benyújtására ma reggeltől számítva 96 órájuk van.
Akárcsak az eddigi összes idei verseny, a 70. Évforduló Nagydíja is üres lelátók előtt zajlik a történelmi Silverstone-ban. Az alábbi képre kattintva megnézheti galériánkat a pénteki edzésnapról.
---- separator ----gallery-content-type:697e3998-eced-425e-aecc-33ea472ae0ea---- separator ----A levegő hőmérséklete 23,8, a pályáé 33,5 fokos. Ez a nap folyamán még feljebb fog kúszni, minél közelebb kerülünk az időmérőhöz, annál nehezebb lesz a csapatoknak óvni a gumikat.
A Haas-csapat videójából kiderül, hogy a pilóták is nagyon odafigyelnek a higiéniára, Romain Grosjean gondosan lefertőtlenítette a kezét, mielőtt besétált a garázsba, hogy elfoglalja a helyét az autóban. Egyúttal a mérlegre is ráállt.
Zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén, a Ferrari pedig nem vesztegeti az időt, máris kiküldte Sebastian Vettelt a kemény gumikon, majd Leclerc is ment utána nem sokkal később, szintén a fehér oldalfalú Pirelliken.
A német autójában a tegnapi hiba után új motor van, de büntetést nem kap, mivel ez a második erőforrása, a szezon során ennyit használhat fel büntetlenül.
Öten jártak egyelőre a pályán, de mindenki egy kör után visszajött a bokszba. Az Alpha Tauri orosz pilótája közben azt jelentette, hogy a kormánya jobbra húz.
Sok versenyző még be sem ült az autójába, helyette baseball sapkában figyeli, hogy nem történik semmi. A csapatok vélhetően a gumikkal spórolnak, valamint várják, hogy minél melegebb legyen az időjárás, és közelebb kerüljenek az időmérőn várható körülményekhez.
Norris és Sainz is kint van a pályán, előbbi lágy, utóbbi közepes gumin, ráadásul mért kört is megkezdtek.
1:29.236 a mai nap első körideje, ami jóval lassabb Hamilton tegnapi 1:25.6-os idejénél, de Norris pénteki 1:26.8-ától is jócskán elmarad.
A Ferrari megerősítette a motorcserét Vettel autójában, egyúttal közölte, hogy új MGU-H-t és új turbót is beszereltek a négyszeres világbajnoknak. Ami ennél érdekesebb, hogy elővigyázatosságból ugyanezt megtették Charles Leclerc autójánál is.
Másfél tizeddel elmaradt Norris lágy gumis körétől, Sainzot viszont megelőzte. A spanyolhoz hasonlóan Vettel is közepes gumikon van kint. Leclerc-rel közben közölte a mérnöke, hogy a pálya egyelőre lassabb, mint tegnap.
A monacói is közepese keveréken köröz, amivel elsőre négy és fél tizedet adott csapattársának. Rövid ideig az élre is került, de aztán jött Norris, és 31 ezreddel letaszította onnan.
Sainznak azt mondta a mérnöke, hogy a hármas és hatos kanyarban azért olyan ideges az autó, mert a szél oldalba kapja. A spanyol jelenleg a negyedik a négy mért körrel rendelkező pilóta közül, Vettel közben javított és ezredre megegyező időt ért el Leclerc-rel.
33 ezreddel ment jobbat Norrisnál, de vélhetően nem sokáig lesz első, mivel jön Hülkenberg a Racing Pointtal.
315 ezreddel lassabb kört ment a monacóinál lágy gumin, ami nem biztos, hogy jó előjel a Racing Pointnak, de persze nem ismerjük az üzemanyagmennyiséget és a használt motorfokozatot sem.
A kanadai köre már sokkal inkább olyan, mint amit a Racing Pointtól várhatna az ember, 1:28.202-t ment lágy keveréken, amivel másfél tizedet adott Leclerc-nek.
Az Alpha Tauri franciája 1:28.040-nel 162 ezredet adott Strollnak a lágy gumin.
Bottas és Hamilton is lágy gumin kezd, előbbi futott mért kört hamarabb és 1:27.509-cel bejött az első helyre. Nem is vártunk mást tőle.
Az első szektorban több mint két tizedet kapott a finntől, a kör további részében ezt azonban apránként ledolgozta, de így is maradt belőle 17 ezred. A hatszoros világbajnok így jelenleg a második.
Közben Verstappen a lágyakon besorolt a harmadik helyre, csupán 2 tizedre Bottastól, ráadásul az első szektort is elrontotta a mérnökének címzett üzenet szerint. Mögötte Gasly, Stroll, Ocon, Leclerc, Norris, Sainz, Hülkenberg az első tíz sorrendje,
Nem sokat, de miután egyéni legjobb középső és lila utolsó szektort futott, sikerült 1:27.462-re levinnie a köridejét, így most 64 ezreddel van Hamilton előtt.
Javított ugyan második lágy gumis gyorskörével, de így is csak a hetedik, hátránya pedig 6 tized a csapattársához képest.
Második próbálkozásával már sikerült legyűrnie Bottast, 1:27.280-nal 182 ezredet adott a finnek. Versteppen is javított, de 1:27.615-tel továbbra is a harmadik. Mögé Hülkenberg zárkózott fel a negyedik helyre.
Egyelőre csak a 16. helyen áll a négyszeres világbajnok, amivel nem jutna be a Q2-be sem. Nagyon lassú kivezető kör után hamarosan megkezdi a gyorskörét a friss abroncsokon.
Vettel 6 tizedre került az időközben a vezetést közepes gumin átvevő Norris 1:27.202-es körétől, Leclerc pedig mindössze 126 ezredet kapott a McLarentől. Vettel jelenleg a nyolcadik, csapattársa a harmadik helyen áll.
Több kerékvetőn is átugratott az SF1000-rel, akkora volt az alulkormányzottság a kanyarokban. Leclerc eközben szemmel láthatóan jobban boldogul az autóval, ami az időeredményekben is meglátszik.
Friss lágyakon érkezett a Mercedes finnje, hogy 4 tizedet adjon Norris közepes gumin elért idejének, és 1:26.784-gyel átvegye a vezetést. Ez még mindig sehol nincs Hamilton tegnapi második szabadedzésen elért 1:25.606-os köréhez képest.
Lila első szektorral kezdett használt lágyakon, de a kör további részében már nagyon csúszkált, így nem sikerült lejjebb faragnia az idején. Ocon közben feljött mögé az ötödik helyre.
A hatszoros világbajnok is megejtette friss lágy gumis körét, ami 163 ezreddel volt gyorsabb Bottas idejénél, 1:26.621-gyel így már a címvédő vezet.
Lila első szektor után utolérte Strollt a gyors Maggotts-Becketts kombinációban és rá kellett lépnie a fékre, így nem tudjuk meg, hogy mire lett volna képes. Albon közben javított és felzárkózott Leclerc mögé az ötödik helyre, 853 ezredre Hamiltontól.
Verstappen a felvezető körben azt tudakolta, hogy miért kell ismét szinkronizálnia a sebességfokozatokat, mire mérnöke csak annyit mondott, hogy majd később elmagyarázza.
Mindketten friss lágyakon voltak, Hülkenberg 635 ezredes lemaradással a negyedik, Stroll 7 ezredre tőle az ötödik helyre sorolt be. A sorrend az első tízben: Hamilton, Bottas, Norris, Hülkenberg, Stroll, Leclerc, Albon, Ocon, Verstappen, Sainz.
Elment egy második körre a feltartás után a holland, de 1:27.455-ös köre aligha az, amire számított. Csapattársát ugyan megelőzte, de Leclerc Ferrariját már nem sikerült, így csak a hetedik.
Ricciardo közben Norrisra panaszkodott, amiért megelőzte őt, majd amikor a Renault pilótája gyorskört futott, utolérte a hosszú etapon levő McLarent.
Úgy tűnik, hogy a lágyakkal lehetetlenség egynél több mért kört megtenni, Ricciardo Verstappenhez hasonlóan hiába próbálkozott újra, csak a 14. helyre volt elég a köre, amivel 4 tizedet kapott a csapattársától.
Időközben leintették az edzést, Hamilton elsőségét és Bottas második helyét senki nem veszélyeztette. Mögöttük a leggyorsabb körét egyedüliként közepes gumin elérő Norris lett a harmadik. A két Red Bull nem szerepelt jól, ahogyan a két Ferrari sem, Sebastian Vettel a jelek szerint a Q3-ba kerülésért is nagyon meg kell majd izzadjon.
Ezzel mostanra megköszönjük a figyelmüket, tartsanak velünk a 14 óra 50 perckor kezdődő következő élő közvetítésünkben is, amelyben az időmérő edzésről tudósítunk majd! A viszontlátásra!