A Bahreini Nagydíj harmadik szabadedzése abból a szempontból nem volt reprezentatív, hogy az időmérővel és a futammal ellentétben nappal rendezték, ám a csapatok ekkor végezték el az utolsó simításokat a kvalifikáció előtt, így a történteket semmiképpen sem lehet elhanyagolhatónak titulálni. A gyakorlás kezdetén az aszfalt hőmérséklete 49, míg a levegőé 39 fokos volt.
A bokszutca megnyitása után Cunoda Juki volt az egyetlen, aki a pályára gurult, ám a japán pilóta mindössze egy installációs kört követően visszatért a garázsba. Vélhetően nem volt véletlen, hogy pont őt küldték ki, ugyanis az éjszaka folyamán az Alpha Tauriban ki kellett cserélni az erőforrás egyik alkatrészét.
Szűk tíz perccel az edzés indítása után aztán Valtteri Bottas jelent meg.
Az újonccal ellentétben a finn versenyző mért körnek is nekikezdett, de abban nem volt sok köszönet, ugyanis már az első kanyarban csúnyán lecsúszott a pályáról. Ennek ellenére körbement, de mérvadónak csak a következő, 1:33.372-es köre volt nevezhető.
Igaz, egyrészt akkor is többször megcsúszott, másrészt pályaelhagyás miatt törölték az idejét.
Ekkorra már a mezőny jelentős része pályán volt, köztük Lewis Hamilton, Sergio Pérez és a két Ferrari. Az első mért körök után a hétszeres világbajnok ugrott az élre, miután 1:32.933-at autózott a lágy abroncsokon. Ellentétben vele Charles Leclerc megforgott a 2-es kanyarban, de Kimi Räikkönen pénteki manőverével ellentétben nem törte össze az autót. Mick Schumacher, Nyikita Mazepin és Lando Norris egy-egy elfékezést mutatott be.
Sergio Péreznek még nem sikerült átvennie a vezetést, ám Max Verstappen élre állt, miután 316 ezreddel felülmúlta a Mercedes pilótáját. Mindezt ráadásul úgy sikerült véghezvinnie, hogy csapattársához hasonlóan a kemény keverékeket használta.
Hamilton utána pár századot javított, Pérezt pedig Norris és Antonio Giovinazzi is átugrotta, de ők is a piros oldalfalú abroncsokat használták.
Nem sokkal az edzés felét követően Mazepin miatt volt sárga zászló, miután az orosz pilóta a pálya gyors részén elvesztette a Haast és megpördült. Leclerc-éhez hasonlóan az ő autója sem sérült meg, így tovább tudott menni, de előtte be kellett hajtania a bokszba.
Még az eset előtt Pierre Gasly feljött a 2. pozícióba, ám itt nem állt meg, és a lágy abroncsokon átvette a vezetést. Őt Carlos Sainz követte az élen, ráadásul közepes gumikon, de csak addig, míg meg nem érkeztek a Mercedesek Hamilton-Bottas sorrendben.
Előbbi 1:31.316-ot autózott, amivel több mint fél másodperccel előzte meg csapattársát.
Utána viszont a Red Bull is feltette a lágy gumikat, így természetesen mindkét versenyző javított. Pérez ugyan 4 századdal Bottas mögé jött fel, de Verstappen olyannyira átvette a vezetést, hogy három abszolút legjobb szektort futott. A Mercedesek közé ráadásul még Gasly is bejött.
Ezzel az élmezőnyben már nem is változott az eredmény, így a holland pilóta ezúttal is az élen zárt. Csapattársa mögött Sainz, és némi meglepetésre Kimi Räikkönen végzett, Leclerc ellenben csak a 11. lett. Fernando Alonsót és Sebastian Vettel még hátrébb a 14., illetve a 15. pozícióban kell keresni, ráadásul utóbbi sisakját a gyakorlás közepén eltalálta egy, az autójáról leszakadó alkatrész. A McLarenek szintén nem remekeltek, Daniel Ricciardo a 10., Norris a 16. lett. Ami Schumachert illeti, ezúttal is megelőzte Mazepint, ráadásul nem is ő, hanem Nicholas Latifi lett az utolsó.
Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatja!
2024.08.23. - 12:30Dutch Grand Prix - 1st Practice |
2024.08.23. - 16:00Dutch Grand Prix - 2nd Practice |
2024.08.24. - 11:30Dutch Grand Prix - Last Practice |
2024.08.24. - 15:00Dutch Grand Prix - Qualification |
2024.08.25. - 15:00Dutch Grand Prix - Race |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Bahreini Nagydíj harmadik szabadedzésének élő közvetítésében! Ez lesz a harmadik és egyben utolsó egyórás gyakorlás az idény első időmérője előtt, és bár a körülmények az első szabadedzéshez hasonlóan nem reprezentatívak (az időmérő majd villanyfényben, alacsonyabb hőmérsékletek mellett lesz), a csapatoknak ez a tréning ad még lehetőséget arra, hogy kipróbálják a tegnapi tapasztalatok alapján elvégzett változtatásokat, így semmiképpen nem mondható, hogy tét nélküli lenne az előttünk álló óra.
És a közepe is, persze, hiszen a Williamsen és a Haason kívül minden csapat igen közel van egymáshoz. A pole pozícióra ennek ellenére a Red Bull és a Mercedes pilótái a fő esélyesek, akik között azonban nagyon nehéz különbséget tenni, legalábbis ami az egykörös tempót illeti. Erről és a vasárnapi futamon várható erőviszonyokról alább olvashatják szokásos esélylatolgatásunkat.
A tesztelésen futott idejétől egyelőre elmaradt, de 1:30.847-es körével egyelőre így is Max Verstappené a hétvége legjobb ideje, amit a második szabadedzésen, lágy gumikkal ért el a holland. Íme:
Ma ünnepli 50. születésnapját az F1-ben 1994 és 2008 között versenyző skót David Coulthard, aki manapság is rendszeresen feltűnik televíziós szakértőként a paddockban. Az alábbi képre kattintva megtekinthetnek egy galériát a 13-szoros futamgyőztes Forma-1-es pályafutásáról.
---- separator ----gallery-content-type:27518529-d6be-403e-8e01-a68f52427622---- separator ----A faenzai istálló már el is lőtte évi két jokeréből az elsőt és a megengedett időszakon túl is dolgozott az autón, hogy Cunoda versenygépében cserélje ki az erőforrás egyik elemét. A japán pilóta szerencséje, hogy ezzel egy erőforrás-elemet sem "lőtt" el, azaz nem került hátrányba már a szezon első futamán.
Időközben elkezdődött a szabadedzés, és alighanem nem véletlen, hogy Cunodát küldték ki elsőnek, hiszen le kell ellenőrizni a javítás után, hogy minden megfelelően működik-e.
Természetesen volt csapata sem feledkezett meg a skót születésnapjáról, és egy, az első közös dobogós helyezésük megszerzésekor készült fotót ábrázoló tortát adtak neki ajándékba, amire eléggé érdekes helyre sikerült elhelyezni a gyertyát, alighanem nem véletlenül... Verstappen is felköszöntötte egyébként az expilótát és egy személyes üzenettel ellátott sisakot adott neki. „Az élő bizonyítéka annak, hogy a kor csak egy szám” – írta a fotó mellé a holland.
Cunoda egy ellenőrző kör után visszatért a bokszba, más pedig még nem is jött ki. Mindez persze nem csoda, a levegő hőmérséklete 38, a pályáé 48 fok, ami sokkal melegebb, mint ami majd a magyar idő szerint 16 órakor kezdődő időmérőn várja a mezőnyt, így a mostani körülmények egyáltalán nem reprezentatívak.
Még csak most jelent meg a Netflix F1-es sorozatának, a Drive to Survive-nak (Hajsza a túlélésért) a harmadik évada, de már javában zajlanak a negyedik évad forgatásai. A következő évadban ne lepődjünk meg, ha láthatunk egy Bahreinben készült interjút Bottasszal, a Mercedes ugyanis kitette, hogy finn versenyzőjük a Netflix stábjának nyilatkozott.
A Mercedes finnje is kijött (más rajta kívül nincs is jelenleg a pályán) és nekivágott egy gyorskörnek, ami a jelek szerint egyáltalán nem lesz gyors, mert rögtön elfékezte az első kanyart és kiszaladt a bukótérbe, ami után elvette a gázt.
2:17-es első mért köre után ment egy ennél jelentősen gyorsabbat is Bottas és 1:33.372-vel feliratkozott a tabellára. Nagyon ideges volt alatta a Mercedes, ami egyáltalán nem jó jel a tegnap is vezethetőségi gondokkal küzdő istállónak.
Bottas a lágyakon futotta a körét, Leclerc és Sainz autóján azonban a fehér oldalfalú Pirellik vannak fent. A monacói is elrontotta egy kicsit az első kanyart, úgyhogy ő is félbeszakította az első körét.
A négyes kanyarban nerm tudott a fehér vonalon belül maradni a Mercedes versenyzője, aki így idő nélkül áll. Közben Hamilton is a pályán.
1:32.933-mal kezdett a hétszeres világbajnok, aki szemmel láthatóan jobban boldogul az autóval Bottasnál. Mögötte Sainz, Alonso, Latifi az értékelhető kört futók sorrendje.
Ugyanott, ahol tegnap Kimi Räikkönen, ma a monacói pilóta is keresztbe állt, de a finnel ellentétben ő nem találta el a falat és a bukótérből kievickélve tovább tudott menni, majd a rádióban panaszkodott egy sort az alcsony tapadásra.
Egymás után rontják el a pilóták a 10-es kanyart, amit már Schumacher, Mazepin és az egyik McLaren is elfékezett. Lehet, hogy a szélirány változása is közrejátszik ebben.
Nyolc tizeddel maradt el a Mercedestől, de az ő Red Bullján a kemény gumik vannak, míg Hamilton lágyakon van kint. A harmadik helyen Péreztől mésfél tizedre Sainz áll.
Sokkal stabilabb a Red Bull a Mercedesnél, aminek köszönhetően Verstappen a jóval lassabb kemény gumikon is 3 tizedet adott Hamiltonnak és 1:32.617-es körrel átvette a vezetést. Meggyőző kezdés a hollandtól. Közben Giovinazzi jött fel a harmadik helyre az Alfával lágy gumikon.
1:32.897-re faragta le az idejét a címvédő, miközben Bottasnak egy újabb körét törölték a négyes kanyar kiszélesítése miatt. Norris is mutatott valamit a McLaren tegnapi formájából és lágy gumin feljött a harmadik helyre Hamilton mögé.
Noha az idén már nem csapattársak, Norris és Sainz továbbra is jóban vannak, amit mi sem mutat jóban, mint hogy a McLaren britje korábban átintegetett a Ferrari spanyoljának, amikor az elengedte.
Az Alpha Tauri pilótája a Mercedeshez hasonlóan lágyakon futotta a körét, amivel másfél tizeddel jobbnak bizonyult Hamiltonnál, így most ő a második. Hátrébb Räikkönen felzárkózott Giovinazzi mögé a hetedik helyre, Pérez pedig kemény gumin bejött ötödiknek, közel fél másodperccel Verstappen mögé.
Majdnem ugyanott, ahol tegnap, a második szektor gyors első szakaszában veszítette el az uralmat az autó fölött az orosz, amivel tönkretette a mögötte érkező, lila első szektorral nyitó Verstappen körét. Mazepin a gumikat kinyírta, de legalább tovább tudott menni.
Sikerült lenyomnia a lágy gumikon Verstappen eddigi egyetlen, kemény gumikon futott gyorskörét és 1:32.321-gyel, a hollandnak 3 tizedet adva az élre állnia. Hamarosan azoktól is láthatunk majd lágy gumis köröket, akik eddig a keményebb keverékeket nyüstölték.
A négyszeres világbajnok mindössze az utolsó előtti helyen áll, és ha nem lenne elég baja, most elhagyott egy aerodinamikai elemet, ami leválva a sisakrostélyát is eltalálta. Vettel azonnnal jelezte, hogy elhagyott valamit és visszatért a bokszba.
Mindkét Mercedes új lágy gumikon jött ki, de míg Bottas csak 2 tizedet adott az időközben közepes keveréken az első helyet átvevő Sainznak, csapattársa további 5 tizeddel gyorsabb volt és 1:31.316-tal már ő vezet. Mögötte Bottas hátránya tehát fél másodperc, majd jön Sainz 8 tizedre és Gasly 1 másodpercre.
Jönnek sorban a lágy gumis időmérős körök, de Norrisé nem lesz jó, ugyanis nagyon elmérte az első kanyart, majd szemre a négyesben kiment a fehér vonalon túlra. Ricciardo mögötte ezzel szemben nincs rossz körön.
Norris alig javított az idején, az ausztrál viszont jelentőset lépett előre, 1:32.477-tel 1,1 másodperccel van Hamilton mögött.
Pérez már a pályán van, Verstappen pedig most jött kis fényes új lágy abroncsokon, úgyhogy hamarosan megtudhatjuk, mennyire volt jó válójában Hamilton köre.
Lila utolsó szektort ment a mexikói, de ez sem volt elég ahhoz, hogy az első hely közelébe férkőzzön, 1:31.908-as köre 6 tizeddel volt lassabb Hamilton idejénél, de a harmadik helyre egyelőre így is elég.
A második szektorban már több mint 6 tizeddel vezetett előtte, a végére pedig több mint 7 tizedet adott a hétszeres világbajnoknak és 1:30.577-tel simán az élre ált. Vajon ebben a pillanatban lépett elő az időmérő legfőbb esélyesévé a holland?
A négyszeres világbajnok is túl van egy új gumi ghyorskörön, de csak a 13. helyre jött be több mint 2 másodperces hátrányban, miközben Stroll 3 tizeddel jobb nála a 9. helyen.
Sainz és Leclerc sem jött ki lágyakon az utolsó percekre, helyette mindketten közepes keveréken köröznek és nem is a legjobb köridőt hajszolják.
Akárcsak Vettel Strolltól, a kétszeres világbajnok is kikap ezen az edzésen a csapattársától, a lágy gumis köreik után Ocon a 8. helyen áll, a spanyol viszont csak a 15. pozícióban szerénykedik, 4 tizedre a franciától.
Úgy tűnik, hogy ma közelebb van a Williamshez Schumacher és Mazepin, akik Latifit mindketten megelőzték, előbbinek pedig továbbra is van egy minimális előnye az orosszal szemben. Ezúttal Russell sincs tőlük messze a 17. helyen.
Időközben leintették az utolsó szabadedzést és mindenki befejezte a körét is. Az élen nem változott a sorrend, Verstappen zárt az első helyen Hamilton, Gasly és Bottas előtt.
A további sorrend: Pérez, Sainz, Räikkönen, Ocon, Stroll, Ricciardo, Leclerc, Giovinazzi, Cunoda, Vettel, Alonso, Norris, Russell, Schumacher, Mazepin, Latifi.
Verstappen várhatja a leginkább magabiztosan a kvalifikációt, ez egyértelmű, a hátsóbb régiókban azonban továbbra is akadnak olyan dolgok, amelyek árnyalják a képet. Nem mindenki tudott tiszta mért kört autózni, a két Ferrari pedig nem is ment lágy keveréken, úgyhogy senki ne vegyen rá mérget, hogy nem lesznek változások az időmérőre, amelynek élő közvetítésével 15 óra 50 perctől jelentkezünk. Addig is a viszontlátásra!