A pénteki első szabadedzésen tapasztaltakhoz hasonló körülmények között kezdődött a Miami Nagydíj harmadik gyakorlása. A levegő hőmérséklete 33, míg az aszfalté 51 fokos volt a kezdés pillanatában. Az égbolt nem volt túlságosan felhős, ám húsz százalék esélyt adtak arra, hogy a tréning ideje alatt eleredjen az eső.
Pénteken Max Verstappen, Carlos Sainz, valamint Valtteri Bottas is rengeteg pályaidőt veszített, így nem meglepő, hogy most mindhárman azonnal pályára gördültek, amint erre lehetőségük nyílt. Persze mások sem tétlenkedtek, többek között Charles Leclerc és Sergio Pérez is hamar elhagyta a garázst a másik Ferrarival, illetve Red Bull-lal. Fontos megjegyezni, hogy a maranellóiak a klágyakon, a címvédő közepeseken, a mexikói pilóta pedig keményeken kezdett.
Az első körök után Verstappen 1:34.037 másodperccel állt az élre, 1,495 másodperccel megelőzve Pérezt. A Ferrarik két kivezető kör mellett döntöttek, így ők csak később autóztak érdemi időt. Leclerc 1:32.250-nel nyitott, amivel 197 ezreddel múlta felül az azóta javító Verstappent, Sainzot viszont nemcsak Pérez, hanem Bottas is megelőzte. Később Mick Schumacher és Pierre Gasly is bejött elé.
Verstappen aztán 1:31.355-ös körének köszönhetően visszavette a vezetést, miután 351 ezreddel gyorsabb volt riválisánál.
Nem sokkal később a Mercedes is megérkezett közepeseken: George Russell a harmadik, Lewis Hamilton az ötödik pozícióban iratkozott fel az eredményjelzőre. A két brit versenyző a gyorsuló Sainzot zárta szendvicsbe.
Szűk negyedóra után meg kellett szakítani a körözést, ugyanis Esteban Ocon falhoz csapta az Alpine-t. A francia pilóta ugyanott hibázott, ahol pénteken Sainz, és ezzel veszélybe sodorta időmérős szereplését, hiszen egyáltalán nem garantált, hogy a szerelők időben helyre tudják hozni a károkat.
Az újraindításra viszonylag sokat kellett várni, 33 perccel a vége előtt engedték el ismét a mezőnyt. Az élmezőny tagjai nem cseréltek gumit, mint ahogyan Mick Schumacher sem, aki nem sokkal a piros zászló előtt feljött a harmadik helyre. A Haas versenyzője nem sokkal később jelentette, hogy egy zacskó került a bal oldali légbeömlőjébe.
A Ferrarik rögtön javítottak, de Leclerc így is maradt a második helyen, Sainz viszont felzárkózott közvetlenül mögé.
A Mercedesek nem tudtak javítani azokon az abroncsokon, ellentétben Bottasszal, aki bejött a két Ferrari közé. Ami Verstappent illeti, a címvédő a versenyszimulációját teljesítette, ami a második gyakorláson a műszaki hiba miatt elmaradt. A holland pilóta egyébként hét kört tett meg ebben az etapjában.
20 perccel a vége előtt a Ferrarik és a Mercedesek is friss lágyakra váltottak, aminek meg is lett az eredménye. Leclerc 374 ezredes előnnyel átvette a vezetést, míg Russell a negyedik, Hamilton az ötödik helyre jött fel, igaz, nem sokkal később Gasly mindkettejüket megelőzte. Egyedül Sainz nem tudott javítani az első próbálkozása során.
Ezt követően a Red Bullok is feltették az új C4-eseket, amelyeken Verstappen ismét az élre került 1:30.649-es körének köszönhetően, Pérez pedig mindössze 5 századdal maradt el tőle. Sőt, a mexikói pilóta a következő próbálkozása során 345 ezreddel felülmúlta csapattársa idejét. Őket Leclerc a harmadik, Sainz pedig az ötödik helyen követte, kettejük közé Verstappen jött be.
A legvégén kis híján megérkezett a slusszpoén, ugyanis Verstappen a 15-ös kanyarban majdnem falnak ment.
Szerencséjére sikerült időben lefékeznie, így nem jutott Ocon sorsára, de az első helyre innentől nem maradt esélye. Sőt, a második pozícióról is lecsúszott, ugyanis Leclerc a végén bejött Pérez és a címvédő közé. Mögöttük Alonso, Vettel, Schumacher, Sainz, Magnussen, Albon és Norris lett az első tíz sorrendje. A Mercedesek a végére nagyon eltűntek, Hamilton a 15., Russell pedig csak a 17. helyen zárt.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, nemsokára kezdődik a Miami Nagydíj harmadik szabadedzése, vagyis az időmérő, illetve a futam előtt utolsó felkészülési lehetőség. Mindez elsősorban Max Verstappennek, Carlos Sainznak és Valtteri Bottasnak jöhet nagyon jól, hiszen ők ilyen-olyan okokból egyaránt rengeteg pályaidőt veszítettek, főleg a második tréningen. Utóbbi összefoglalóját az alábbi linkre kattintva olvashatják.
Úgy tűnik, hogy a Ferrari visszavágja a hátsó szárny felső elemeit. Mindez azt jelenti, hogy a maranellóiak alacsonyabb leszorítóerős csomagot fognak használni, de cserébe az autó gyorsabb lesz az egyenesekben. Nemsokára választ kapunk, hogy jól döntöttek-e a változtatással.
Nem a vonalvezetéssel van gondjuk, hanem az aszfalt nem túl jó minőségével. Ennek köszönhetően ugyanis ha valaki letér az ideális ívről, szinte a teljes tapadását elveszíti. Mindez nyilvánvaló okokból nem éppen a versenyzés minőségének javítását szolgálja.
Legalábbis idei önmagához képest, hiszen George Russell egy második, illetve egy első helyet szerzett az eddigi szabadedzéseken. A brit pilóta azonban úgy véli, mindez nagyban a körülményeknek köszönhető.
50 fokos a hőmérséklete, a levegőé 33. Tegnap többen megemlítették, hogy a nagy meleg eléggé megviseli a pilótákat, Hamilton például több kilót kiizzadt magából.
Elindult az edzés, a pénteken rengeteg időt vesztő címvédő elsőként hajt pályára, hogy behozza a lemaradást a felkészülésben. A Red Bullt csapatfőnöke úgy látta, a kevés körében Verstappen jó időket ment.
Miközben Verstappen megfutotta az első mért kört a közepes gumin, több pilóta ki sem jött még a garázsból, mások pedig a rendszerellenőrző kör után visszatértek a bokszba.
1:32.250 az aktuális szintidő, a 2. Verstappent Pérez és Sainz követi, vagyis máris a Ferrarik és a Red Bullok foglalták el a legjobb pozíciókat.
Schumacher a 3., Bottas 6. az első eredmények után, Verstappen pedig visszavette Leclerc-től az 1. helyet.
Russell a 3., Hamilton a 4. helyen iratkozott fel a tabellára, bár a hátrányuk 1 másodperc az élen álló Verstappentől. Legalább úgy néz ki, az üldözőboly elejére visszatérnek a hétvégén.
Ocon pördült meg és törte össze az Alpine-t ugyanott, ahol tegnap Sainz, a kanyargós középső szektor végén. Megszakítják az edzést, de az óra ketyeg tovább.
Az egyik visszajátszásban a sisakkamerán és megnézhettük, hogyan vesztette el az uralmát az autó fölött Ocon, s pördült a szűk bukótéren át a palánkba. Első pillantásra a bal első futómű sérült meg legjobban, a csapat szerelőinek igyekezniük kell, hogy a közelgő időmérőre rendbe hozzák az autót.
Megkapta a harmadik turbót és MGU-H egységet, melyekből hármat szabad felhasználni a szezonban, a negyedik beszerelése után már rajtbüntetés jár. A tegnapi balesetből származó sérülések okozták, hogy máris kihasználta a keretét.
37 perc maradt belőle. Verstappen különösen bosszankodhat, hogy értékes időt veszít.
Azt illetően, hogy Ocon részt vehet az időmérőn, ezt jelentette a Sky Sports tudósítója, Ted Kravitz. Jobb híján most a közvetítésben is a vendéglátó egységeket és az azokban mulatozó közönséget mutatják.
Nagyjából 10 perc szünet után. Most már mindenki iszkolna ki gyakorolni, hatalmas volt a sor a bokszutcában.
Feljött a 3. helyre, de Verstappen és Leclerc még mindig kiemelkedik a mezőnyből. Ahogy ez szinte egész évben így volt.
Most ő a 3., vajon lesz meglepetés az időmérőn a két nagy bajnoki rivális mögött? Alonso és Schumacher is erős most, az 5-6. helyeken állnak.
Egy műanyag zacskó tapadt az egyik hűtőnyílására, visszatért a bokszba. Ilyesmi elő szokott fordulni városi pályákon, és nem egy kiesés köthető már hozzájuk.
Az egyik Aston Martin állta az útját az etapjában, ez a kör nem lett hasznos a Red Bullnak. 20 perc van hátra az edzésből.
Az egyik balkanyarban csúszott meg, s mivel a kijáratnál közel volt a szalagkorlát, szerencséje volt, hogy nem ment neki.
A legpuhább abroncsokkal bement 1:31 alá, ezzel átvette a vezetést a rangsorban. Russell most lassabb nála.
Nem volt jó a köre, elrontotta az egyik kanyart. Verstappen még nem kapta meg a lágy gumit, azokon Gasly lassabb Bottasnál.
Ez a 4. helyet jelenti a hétszeres bajnoknak, vagyis lassabb korábbi csapattársánál, aki már az Alfa Romeónál vezet. Mindjárt kiderült, mit tudnak a Red Bullok...
Verstappen fél tizedmásodperccel gyorsabb Péreznél, de mindketten megelőzték Leclerc-t. 10 perc van hátra a tréningből.
Elérhető a Miami Nagydíj szombati napjáról készült galériánk, a képre kattintva tekinthetik meg:
---- separator ----gallery-content-type:e2ed3f4b-b71c-4cb8-aabe-37db9778aea9---- separator ----Egyre többen teljesítik a lágy gumis sprintet, ezek során Vettel feljött a 4. helyre Sainz és Alonso elé. Az Aston Martinnak biztató lehet, hogy Stroll 7.
Péreztől próbálta visszavenni az 1. helyet, aki egy újabb gyorskörrel megelőzte, de a kanyargós részen megcsúszott. Hatalmasat fékezett a holland, miután a rázókő megdobta, szerencséje volt, hogy nem siklott bele a falba.
Megint lila részidőt futott az első szektorban, de végül csak a 2. helyre jött be Pérez mögé.
Pérez végzett az élen Leclerc és Verstappen előtt, ez ismét izgalmas időmérőt vetít előre. A 4. Alonso, a Mercedesek közben csendben visszacsúsztak a mezőny második felébe, de kérdés, mennyire torzítja a sorrendet, hogy ők a többieknél korábban, rosszabb állapotú pályán sprinteltek.
Természetesen magyar idő szerint, és természetesen annak közvetítésében is szeretettel várjuk Önöket. Addig is viszontlátásra!