Minimális előnyben a Ferrari az időmérő előtt, több autó is kigyulladt
2022. május 21. 12:48
Hasonló körülmények között indult a Spanyol Nagydíj hamradik szabadedzése, mint a pénteken rendezett két gyakorlás: a levegő hőmérséklete 30, az aszfalté 42 fokos volt közvetlenül a tréning kezdete előtt.
A bokszutca kijáratának megnyitása után eltelt pár másodperc, mire a mezőny tagjai megkezdték a munkát a két McLaren vezetésével. Lando Norrisnak érdemes is volt sietnie, hiszen szinte teljes egészében kihagyta a második szabadedzést, miután a rázókő megrongálta a padlólemezét.
A brit pilótának egyébként kicserélték a kasztniját, mint ahogyan egykori csapattársának, Carlos Sainznak is.
A 22 éves versenyző 1:23.641-gyel kezdett a közepeseken, ami nyilvánvalóan nem volt mérvadó köridő. Rajta és Ricciardón kívül egyébként még négyen gördültek ki az első percekben, és a többség a keményeken kezdett. Többen azonban egy vagy két kör után visszatértek a bokszba, például Pierre Gasly is, aki egy ideig aggódhatott, ugyanis autójának hátulja elkezdett füstölni, mérnöke pedig arra utasította, hogy készüljön fel, mert előfordulhat, hogy gyorsan kell távoznia a kocsiból. Erre végül nem volt szükség, de a francia pilótának ezen a ponton véget ért a körözés.
Norris után a pénteken szintén pórul járt Valtteri Bottas volt a következő, aki feliratkozott a ranglistára: az Alfa Romeo pilótája közel 2 másodpercet adott a brit versenyzőnek a lágya abroncsokon. Nem sokkal később megérkezett a két Haas, valamint Cunoda, és Kevin Magnussen befért kettejük közé a C2-eseken, ám az ő lemaradása is több mint másfél másodperc volt.
Csapattársának, Mick Schumachernek Gaslyhoz hasonlóan nem indult ideálisan a tréning.
A német versenyzőnek a jobb hátsó fékje gyulladt ki, ezért vissza kellett evickélnie a bokszba. A szerelők gyorsan eloltották a tüzet, de a Haas versenyzője így is Gasly sorsára jutott, ami a további részvételt illeti.
Az élcsapat pilótái sokáig a garázsban tartózkodtak, először a Ferrarinál szánták el magukat, de ők is csak szűk negyedóra elteltével. Sainzot és Charles Leclerc-t egyaránt lágyakon küldték ki, és előbbi 1:20.484-gyel, utóbbi ennél 206 ezreddel gyorsabban kezdett. Ennek következtében akkor a maranellóiak versenyzői álltak az élen.
Nem sokkal később Sergio Pérez és a két Mercedes is megjelent, ám első mért körük jelentősen elmaradt az élen álló kettősétől. George Russell 851 ezredes hátránnyal feljött a harmadik helyre, Lewis Hamiltont és a mexikói versenyzőt azonban Bottas és Esteban Ocon is megelőzte. A hétszeres világbajnok mentségére szóljon, hogy a DRS-e nem nyílt ki, ezért rögtön vissza is hívták a bokszba.
Max Verstappen utolsóként, szűk 25 perc után hagyta el a garázsát, az élmezőny több pilótájához hasonlóan lágyakon.
A holland pilóta a második pozícióban, 197 ezredes lemaradásban iratkozott fel az eredményjelzőre, így kialakult a Ferrari-Red Bull sorminta, miután Pérez nem sokkal korábban feljött Sainz mögé. Az első négy viszonylag közel volt egymáshoz, Leclerc és a 32 éves pilóta között 263 ezred volt a különbség.
A Mercedes ezúttal nem tűnt annyira erősnek, mint pénteken. Hamilton immáron működő DRS-sel is csak a hatodik pozícióba jött fel 892 ezredes hátránnyal, míg Russell csak minimálisan tudott javítani, így maradt az ötödik helyen.
Ezt követően felkerültek a friss lágy abroncsok, az élcsapatok közül elsőként a Ferrarikra. Mind Leclerc, mind Sainz javítani tudott: előbbi 1:19.772-t autózott, utóbbi pedig 357 ezreddel maradt el tőle. A középmezőny versenyzői hamarabb tették fel az új gumikat, mint a Mercedes, ezért Magnussen és Bottas is megelőzte őket. Hamilton időközben még a használtakon javított, aminek következtében helyet cserélt Russell-lel.
Az ifjabbik brit pilóta viszont nem sokáig volt nyolcadik, ugyanis ő volt a következő, aki friss C3-asokat tett fel:
ennek meg is lett az eredménye, mivel ezeken feljött a második pozícióba, 148 ezredes hátrányban Leclerc mögött.
Hamilton, valamint a két Red Bull szinte egyszerre teljesítette gyorskörét. Verstappen mindössze 72 ezreddel maradt el a bajnoki éllovas mögött, a Mercedes versenyzője pedig csapattársától kapott 82 ezredet, így a negyedik pozícióba jött fel.
Pérez még Sainzot sem tudta megelőzni, és 488 ezredes hátrányban csak a hatodik helyig ugrott fel.
Ezzel ki is alakult a végeredmény, hiszen az élmezőny tagjai már nem javítottak köridejükön. A három élcsapat mögött Norris, Magnussen, Bottas és Ocon lett az első tíz sorrendje. A 4 órakor kezdődő időmérő borzasztóan szorosnak ígérkezik, és nem kizárt, hogy akár a Mercedes is beleszólhat a pole pozíció kérdésébe.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük kedves Olvasóinkat! 13 órától kerül sor az utolsó edzésre Barcelonában, az első kettő összefoglalójáról az alábbi linkeken olvashatnak:
Az üzemanyagrendszerben támadt gond a spanyol Ferrarijában, ezért mára új vázat adott neki a csapat. Norrisnál ugyanez történt, ő tegnap kicsúszott és ekkor sérülhetett meg az autója. Az ilyesmi mindig magában hordozza a kockázatot, hogy a pilóta elveszti a ritmust a nüansznyi eltérések miatt.
Itt is nagyon sokan szurkolnak nekik, főleg az egyik spanyol pilóta, Sainz miatt.
30 fokos a levegő hőmérséklete, az aszfalté is már 40 fölött van. Meglepődtünk?
Bár egy körön eddig Leclerc volt a leggyorsabb, a versenytempója határozottan Verstappennek jobb. Többek között ez is kiderül szokásos esélylatolgató elemzésünkből. Vajon hogyan javul mára a csapatok tempója az elemzések alapján?
Bottas autója a második edzésen alig 10 percet bírt ki, és Norris sem gyakorolt sokat, miután kicsúszott a kavicságyba és megrongálta a McLarent. Vélhetően a legaktívabb pilóták között lesznek az edzés elején.
Elindult az egyórás tréning, a McLarenek jelentek meg elsőként a pályán.
Van egy alakuló botrányunk is, miután az Aston Martin felújított autója kísértetiesen hasonló lett a Red Bullhoz. Utóbbinál arra gyanakodnak, hogy a riválisukhoz igazoló mérnökök titkos információkat vittek magukkal.
Csúnyán füstölt az Alpha Tauri, amikor visszatért a bokszba, a szerelők most próbálnak kezdeni valamit a helyzettel. Rosszul indul a francia napja.
Tegnap zavartalanul mentek az edzések, elég sok kilométert megtett a mezőny nagy része, így nem meglepő, hogy a pilóták több mint fele még sziesztázik.
Az F3 első futamát David Vidales nyerte, egy spanyol istálló tagjaként. Tóth László 26. lett.
A hátsó fékje gyulladt ki, így kocogott vissza a depóba, ahol eloltották. Nem bírják a meleget az autók? Ez már a második hasonló eset rövid időn belül.
A Red Bullok és a Mercedesek ellenben továbbra is várakozó állásponton vannak. A rangsort Bottas vezeti Alonso és Csou előtt.
Bottasnál pedig egy teljes másodperccel. A Ferrarik a lágy gumit vizsgálják most.
Russellé 0,8, Hamiltoné 1,2 mp Leclerctől, több, mint tegnap. Igaz, ennek az etapnak még nem célja az egykörös tempó maximalizálása. A pattogás kicsit jelentősebbnek látszik, mint pénteken, de a korábbiakhoz képest egyáltalán nem vészes.
Azt rögtön megtudtuk, hogy Schumachernek a hátsó fékje gyulladt ki, és a Sky riportere kiderítette, hogy Gaslynál pedig a motor melegedett túl, mert egy hővédő pajzs levált.
Teljesítette első gyorskörét Verstappen és Pérez, a holland a 2., a mexikói a 4. helyre jött be. Mindannyian 3 tizeden belül állnak Leclerctől, szoros a küzdelem.
Nem tűnnek jónak az esélyei arra, hogy az edzésen még vezessen. Gasly sem járt a pályán a meghibásodása óta.
Russell mögé a 6. helyre sorolt be, a hátránya közel 9 tized az 1. helyezettől. Ez még nem időmérős sprint volt.
Az ő versenyzőik egészítik ki az elsőt tíz helyezett névsorát, ez alapján jó esélyük lesz az időmérőn a Q3-ba jutni.
Amikor Russelléhez hasonlították a szektoridőit, közölte, hogy csak a legjobb részidőhöz akarja hallani a viszonyítást, nem csapattársához.
Végrehajtotta az időmérő-szimulációt ő és Sainz is, az új szintidő 1:19.772. Sainz hátránya 3,5 tizedmásodperc, Verstappené egyelőre 7, de ő még fog egy nagyot sprintelni.
Russell megelőzte Sainz-t és Leclerc idejénél csak 1,5 tizedmásodperccel lassabb, ez jó hír a Mercedesnek.
Egymás mögött hagyja el a bokszutcát Verstappen és Pérez, mindjárt megtudjuk, van-e válaszuk a Ferrari tempójára.
Verstappen ennyivel volt lassabb Leclerc idejénél. Pérez erősen kezdte a kört, de vagy túlhevítette a gumikat az utolsó szektorban, vagy hibázott, mindenesetre csak a 6. hely az övé.
A 4. helyre lépett, neki sem nagy a lemaradása az élen álló kettőstől, jóllehet, Russellnél lassabb. Ez így nagyon izgalmas időmérőt vetít előre.
5 perc múlva leintik az edzést, a tabella végeredménye nagyrészt kialakult. Az üldözőbolyt most Magnussen vezeti, ez szép teljesítmény a fejlesztések nélkül érkező Haastól.
A McLaren eddig nem villogott a hétvégén, de Norris az utolsó percekben átvette a 7. helyet. Ricciardo csak 18., de ma először kapta meg a lágy gumit, mindjárt javítani fog ő is.
Nincs már mindenki a pályán, a korábban műszaki hibát szenvedő Gasly és Schumacher mellett mások is visszatértek a garázsba és elkezdtek rákészülni az időmérőre.
Leclerc, Verstappen, Russell, Hamilton, Sainz, Pérez a sorrend, és szorosnak ígérkezik a csata a 16 órától kezdődő időmérőn. Az edzésnek vége, nemsokára tehát élesben megy a küzdelem.
A célegyenesben gyakorolhatják az elrugaszkodást és tesztelhetik a kuplung beállításait. A rajt sok mindent eldönthet a futamon.