Szoros csatát ígért a Spanyol Nagydíj időmérője, mivel az utolsó edzésen a Red Bull közelebb zárkózott a Ferrarihoz, a Mercedes pedig megőrizte önmagához képest erős formáját. Nem is kellett csalódnunk, Charles Leclerc nagy csatában győzte le Max Verstappent, és a legvégén egy rövid ideig még George Russell is esélyesnek tűnt az első rajtkockára.
Pierre Gasly és Mick Schumacher autója kigyulladt az edzésen, de ők is részt vettek az időmérőn. A kilométerhiány meglátszott az első eredményükön, a Q1 hajrájában még kieső helyen álltak, az utolsó percben viszont sikerült javítaniuk, így többek közt egy váratlan név számára ért véget a kvalifikáció: Fernando Alonso ideje nem érte el a küszöböt. Az nem meglepetés, hogy az Aston Martin és a Williams párosától szintén búcsúztunk, jóllehet, a Red Bullt lemásoló Astonoktól sokan vártak fejlődést.
A Ferrarik végeztek az első két helyen a Q1-ben, a Q2-ben ez nem történt meg, mert a pilótáik és Verstappen használt lágy gumin próbáltak meg továbbjutni. Így sokáig Mercedes 1-2 volt a rangsor elején, de Verstappen és Carlos Sainz kénytelen volt újra kijönni, ezzel övék lett ez a két pozíció. Ezúttal az Alpha Tauri versenyzőpárosa, Csou Kuan-jü, Esteban Ocon és Lando Norris esett ki, utóbbi elsősorban amiatt, hogy törölték a körét a pálya elhagyása miatt. Mindez azt is jelentette, hogy a Barcelonába fejlesztések nélkül érkező Haas mindkét pilótája bejutott a Q3-ba.
Ott az első menetek után Verstappen, Sainz és Sergio Pérez volt a sorrend az első háromban, mivel Leclerc megpördült a sikánnál.
Így csak egyetlen kísérlete maradt a pole pozícióra, de azt remekül megragadta, átvette a vezetést. Sainz nem tudott javítani, ahogy Verstappen sem, mert motorerőt vesztett. Lógott a levegőben még egy fordulat, Russell lila első szektort, azaz legjobb részeredményt futott, de utána csökkent a tempója, 4. lett. Sergio Pérezt így is megelőzte, míg Lewis Hamilton 6. lett a másik Mercedesszel.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, hamarosan kezdődik a Spanyol Nagydíj időmérője! A szurkolókat ezúttal talán a pole pozíciónál is jobban izgatja, hogy a Mercedes mennyire tud beleszólni a rajtelsőség kérdésábe. A harmadik szabadedzés mindenesetre biztatóan alakult számukra, még úgy is, hogy azért első számú esélyesnek nem léptek elő. Az utolsó gyakorlás összefoglalóját az alábbi linkre kattintva olvashatják el.
Megérkeztek az első fotók Barcelonából, a galériát az alábbi képre kattintva lehet megnyitni. Érdemes lesz majd később is ránézni, hiszen a nap folyamán újabb fotókkal fog frissülni.
---- separator ----gallery-content-type:fde68e2f-7304-42be-9f42-09e18338e2a9---- separator ----Persze ezt az eredmények alapján is meg lehet állapítani, ugyanakkor a harmadik szabadedzés már csak minimális különbséggel dőlt el Leclerc javára. Tobias Grüner, az Auto Motor und Sport újságírója azonban felhívta rá a figyelmet, hogy a maranellóiak pilótái hamarabb autózták meg legjobb körüket, mint a riválisok, ráadásul mindketten alacsonyabb motorüzemmódot használtak.
Bár nincs és vélhetően nem is lesz akkora sztárparádé, mint Miamiban, azért így is fel-felbukkannak hírességek a paddockban. A Mercedes pilótái például minden idők egyik legjobb teniszezőjével, a sérüléséből lábadozó Roger Federerrel fotózkodtak.
Gasly és Schumacher esetében érthető, hogy nem sokkal az időmérő előtt is sokan dolgoztak az autójukon, hiszen technikai hiba sújtotta őket a harmadik szabadedzésen. Leclerc kocsiján az első szárnyon kellett megjavítani az egyik elemet, Stroll pedig visszatér a tegnapi beállításaihoz.
Valamelyest melegedett az időjárás a kora délutáni állapothoz képest, de a pilótáknak hasonló körülményekre kell készülniük. A levegő hőmérséklete 34, míg az aszfalté 47 fokos. Nincs túl erős szél, de akár ez is gondot okozhat.
Elkezdődött az időmérő, Csou, majd Gasly máris kigurult a pályára, természetesen a lágyakon.
A hétvége előtt aligha számítottak erre sokan, de a Mercedes akár a pole pozíciót is megszerezheti, még ha nem is ők az első számú esélyesek. Ez pedig azt jelentené, hogy zsinórban tizedik alkalommal indulna valamelyik brackley-i versenyző az első rajtkockából a Spanyol Nagydíjon.
A kínai újonc 1:21.065-tel kezdett, 771 ezreddel megelőzve Cunodát, és további 186-tal Gaslyt. Később azonban a japán pilóta körét törölték pályaelhagyásért. Rajtuk kívül a két Red Bull és Latifi van a pályán.
A mexikói pilóta átvette a vezetést, 618-cal volt gyorsabb. Körének befejeztével pedig szélárnyékot adott csapattársának, aki akkor kezdte meg sajátját.
Strollt ráengedték Norrisra, és a két autó majdnem összeért. Végül elkerülték egymást, de könnyen lehet, hogy az Aston Martint megbüntetik.
Leclerc 1:19.851-gyel vette át a vezetést, 31 ezreddel megelőzve csapattársát, és további 199-cel a címvédőt. Bár Russell lila első szektort autózott, végül 127 ezreddel elmaradt a Red Bulltól, Hamiltonnak viszont 34-et adott. Pérezt még Bottas is megelőzte.
Bizonyos szempontból érthető, hiszen egyikük sem tudott sokat autózni a harmadik tréningen. Előttük Albon és Stroll, mögöttük Latifi áll. A thai versenyző és a 15. Ricciardo között 37 század a különbség.
A mexikói pilóta megpróbált javítani, ám ennek az lett a vége, hogy a 7-8-as kanyarban lesodródott a pályáról. A 32 éves versenyző egyelőre lefelé lóg ki az élcsapatok pilótái közül.
Csupán a Ferrari és a Red Bull versenyzői, valamint a tizedik Ocon maradt bent, még a Mercedesek is próbálkoznak. Innentől kezdve mindenkinek egy köre maradt a javításra.
Schumacher a 11., Gasly a 13. helyen zárt, így ők megúszták a kiesést, helyettük Vettel és ALonso búcsúzott a Q1-ben. Mögöttük Stroll, Albon és Latifi végzett az utolsó három helyen.
16. Sebastian Vettel (Aston Martin) 1:20.954
17. Fernando Alonso (Alpine) 1:21.043
18. Lance Stroll (Aston Martin) 1:21.418
19. Alexander Albon (Williams) 1:21.645
20. Nicholas Latifi (Williams) 1:21.915
Nem tudni, hogy Ocon miért maradt a bokszban, de az biztos, hogy majdnem pórul járt, hiszen a 15. pozícióig csúszott vissza. Alonso még eggyel hátrébb taszíthatta volna, ám a kétszeres F1-es világbajnok nem fejezte be a körét.
Elindult a Q2, ám egyelőre nem jött ki senki a garázsból.
A Q1-ben láthattuk, hogy Pérez szélárnyékkal segítette Verstappent, ám Mattia Binotto, a maranellóiak csapatfőnöke a Sky Sports műsorában elárulta, hogy ők nem beszéltek ilyesmiről. Ehelyett sokkal inkább az a cél, hogy mindkét versenyző a lehető legjobbat hozza ki magából egyénileg.
Most már viszont mindenki kigördült a garázsból, utolsóként Verstappen hagyta el a bokszutcát. Mondanunk sem kell, hogy mindenki a lágy abroncsokat használja: a Mercedes pilótái és Pérez újakat kapott, míg a holland pilóta és a Ferrarik nem.
Russell 1:19.470-nel ugrott az élre, 324 ezreddel megelőzve az apró hibát elkövető Hamiltont, és további 36-tal Pérezt. Leclerc a negyedik, Bottas az ötödik, Verstappen a hatodik, míg Sainz csak a hetedik. Ugyanakkor ebből nem feltétlenül kell messzemenő következtetéseket levonni, hiszen az a három versenyző vezet, akik új gumikat kaptak.
Jelen állás szerint Ricciardo, Ocon, Csou, Cunoda és Gasly esne ki. Mindez azt jelentené, hogy a kilencedik helyen álló Schumacher pályafutása során először szerepelne a Q3-ban.
Gaslyval közölték, hogy a bokszkijáratnál nem lehet többé lassítani annak érdekében, hogy a versenyzők több helyet hagyjanak maguknak. Időközben újra megtelt a pálya, egyedül Leclerc és a Mercedesek maradtak a garázsban.
A német pilóta nem javított, és ez a kiesését eredményezte volna, ám Norris körét törölték, így Schumacher feljött a 10. pozícióba, míg a McLaren versenyzője csak 11. lett. Mögötte Ocon, Cunoda, Gasly és Csou lett a sorrend.
11. Lando Norris (McLaren) 1:20.471
12. Esteban Ocon (Alpine) 1:20.638
13. Cunoda Juki (Alpha Tauri) 1:20.639
14. Pierre Gasly (Alpha Tauri) 1:20.861
15. Csou Kuan-jü (Alfa Romeo) 1:21.094
A második próbálkozások során Verstappen és Sainz is megelőzte a két Mercedest, előbbi 1:19.219-et, utóbbi ennél 234 ezreddel lassabbat autózott. Hozzá kell tenni, hogy ennek egy új szett gumi felhasználása volt az ára. Ebből a szempontból Leclerc van a legjobb helyzetben, hiszen ő elsőre használtakon autózott, másodszorra pedig nem jött ki.
Legalábbis ami a pole pozíciót illeti, hiszen elindult a Q3. A Haasok máris pályára gurultak, mindketten használt lágyakon.
Ahogyan említettük, a Haas pilótái használt abroncsokat kaptak, ők alighanem a második próbálkozásra tartogatják az újakat. Rajtuk kívül viszont mindenkinek friss szettet raktak fel.
A holland pilóta két lila szektorral ugrott az élre, 35 századdal megelőzve Sainzot, és további 63 ezreddel Pérezt. Mögöttük Russell, Hamilton, Bottas, Ricciardo, Magnussen és Schumacher a sorrend. Leclerc óriásit hibázott, amikor a 14-es kanyarban megpördült, hiszen ezzel megfosztotta saját magát az első lehetőségtől.
Leclerc-t Russell követte, amikor a monacói pilóta megpördült, így ő sárga zászlót kapott. A telemetriai adatok megmondják, hogy eléggé lassított-e, ám az tény, hogy az első két szektor után még hátrányban volt Hamiltonhoz képest.
Mindenki friss lágyakon van, vélhetően Sainz is, akinél valamiért nem jelzi a Live Timing a keveréket. Azonban Ricciardónak véget ért az időmérő, ugyanis ő még most is a garázsban tartózkodik, és már nem lenne ideje felérni.
Egészen elképesztő végjátékot hozott az időmérő: Leclerc 323 ezreddel megverte Verstappent úgy, hogy még egy hiba nem fért bele. A holland pilótának pedig esélye sem volt javítani, ugyanis gyorsköre során erőt vesztett. Sainz lett a harmadik, Russell pedig a negyedik, pedig az első két szektora kifejezetten jól sikerült. Mögöttük Pérez, Hamilton, Bottas, Magnussen, Ricciardo és Schumacher lett az első tíz sorrendje.
Persze csak akkor, ha a problémát büntetés nélkül sikerül orvosolnia a Red Bullnak. A versenytempója ugyanis sokkal jobbnak tűnt a Ferrariénál a második szabadedzésen, ami akkor is optimizmusra ad okot, ha Barcelonában nem könnyű előzni.
Ennek ellenére nem lehetnek maradéktalanul elégedettek, hiszen Russellnek így is 643 ezred a lemaradása. Hozzá kell tenni, hogy a brit pilótának nem sikerült az utolsó szektora. Mi ezzel köszönjük meg figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal!