A tegnap megszokott időjárási körülmények – 27 fokos levegő és 48 fokos aszfalt – várták a csapatokat a harmadik szabadedzésen, amely kezdete 15 percet csúszott a Forma-2-es sprintfutam hajrájában történt baleset miatt, ahol az egyes kanyarban megsérült a TecPro-fal. Mivel a szabadedzés maradt 60 perces, és legalább két óra szünet kell az FP3 vége és az időmérő kezdete között, negyed öt előtt várhatóan nem kezdődik el a kvalifikáció.
A zöld zászlót követően az Aston Martin és a Haas küldte ki mindkét versenyzőjét közepes gumikon, Vettel és Stroll viszont a Mercedeshez hasonlóan hamar átváltott a keményekre. A hat pilóta közül azonban senki sem teljesített mért kört, és nem egy olyan perc volt az FP3 első részében, amikor senki nem volt kint a pályán.
Az AlphaTauri (és Daniel Ricciardo) kivételével minden csapat a lágyakat kezdte tesztelni tíz perc után. Az első időeredményt George Russell produkálta a 13. percben, 1:47,256-tal. Az első komolyabb idő Charles Leclerc nevéhez fűződött, aki 1:45,260-nal ugrott az élre, 1:44-es idővel pedig először csapattársa, Carlos Sainz rendelkezett. Max Verstappen maradt a legtovább a bokszban: ő a 23. percben gurult ki először az aszfaltra, miközben csapattársa átvette a vezetést a Ferrariktól 1:44,416-tal – a címvédő 52 ezreddel jött be az első gyors köre után a mexikói mögé.
A Ferrari is feljebb tekerte a motort, Leclerc már 1:43,514-re volt képes, miközben a kemény keverékeken Pierre Gasly jött fel a két élcsapat mögé, aki 345 kilométer per órás sebességet is el tudott érni a célegyenesben. Huszonöt perccel a kockás zászló előtt mindenki visszatért a bokszba, egyedül Nicholas Latifi Williamsét csodálhattuk a pályán a következő percekben.
Miután ismét kijöttek az autók, Valtteri Bottas miatt volt sárga zászlós fázis, miután a finn a bukótérbe hajtás után hosszú másodpercekig nem tudta rükvercbe kapcsolni az Alfát. Leclerc hasonlóan járt, ő viszont sikeresen és gyorsan megforgatta a Ferrarit. Az utolsó tíz percbe érve Sergio Pérez 1:43,170-es idővel vette át a vezetést, a McLaren pedig Norris-Ricciardo sorrendben feljött az 5-6. pozícióba.
Max Verstappent az utolsó körében lila szektor után tartották fel, így lehet, hogy a győzelmet érő kört elvette volna csapattársától, így azonban Pérez, Leclerc, Verstappen, Sainz, Norris, Ricciardo, Gasly, Russell, Ocon és Vettel lett az első tíz sorrendje.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, hamarosan kezdődik az Azeri Nagydíj harmadik szabadedzése! Egy körön egyelőre megint a Ferrari az úr, meglátjuk, hogy a Red Bull közelebb tud-e kerülni hozzájuk. A versenytempót tekintve persze más a helyzet, erről esélylatolgatásunkban olvashatnak bővebben.
2016 világbajnoka korábban elkapta a koronavírust, ezért az orvosa tanácsára nem oltatja be magát. Így viszont nyilvánvalóan nem rendelkezik az oltást igazoló dokumentummal, amely idén a paddockba való belépés elengedhetetlen feltétele. A Sky Sports azonban így sem mondott le szakértői munkájáról, Rosberg jelenleg online kapcsolódik be a műsorokba.
A legnagyobb rajongótáborral rendelkező csapat drukkerei az azeri fővárosban is lelkesen várták az istálló pilótáit. Leclerc és Sainz ezt többek között rengeteg autogrammal hálálta meg.
Az első két szabadedzés alapján az Alpine eséllyel pályázik az élcsapatok mögötti pozíciókért. A kétszeres F1-es világbajnok a második gyakorláson a negyedik helyen végzett, ami ugyan annak is köszönhető, hogy Carlos Sainz nem tudott összerakni egy jó kört a lágyakon, de azt nem lehet elvenni tőle, hogy a Red Bull versenyzőin kívül ő volt az egyetlen, aki 1 másodpercen belül volt Charles Leclerc-hez képest.
Legalábbis az első szabadedzéshez képest. A levegő hőmérséklete 26, míg az aszfalté 47 fokos nem sokkal az utolsó tréning megkezdése előtt.
Egyelőre nem tudni, hogy mikor indul el a harmadik szabadedzés, ugyanis a Forma-2-es sprintfutam utolsó körében nagy baleset történt az 1-es kanyarban. Ennek következtében javítani kell a TecPro-falat, ami jelenleg is tart.
Az F2-es sprintversenyén véget ért a biztonsági autós fázis az utolsó kör előtt. Az 1-es kanyarnál Calan Williams és Cem Bölükbaşi ütközött, de szerencsére mindketten sérülés nélkül megúszták a karambolt.
A versenyirányítás tájékoztatása szerint helyi idő szerint negyed 4-kor indul a harmadik szabadedzés, ami Magyarországon negyed 2-t jelent. Mivel a visszaszámlálás nem kezdődött el, a gyakorlás vége szintén csúszni fog 15 percet.
A tegnapi szabadedzéseken gyűjtött adatok kielemzése után az olasz gumigyártó úgy döntött, hogy a biztonság érdekében növeli a kötelezően használatos nyomást a hátsó abroncsokon. Ennek következtében az istállóknak a 21,5 helyett minimum 22,5 psire kell állítaniuak a gumikat.
Negyedórás csúszás után elindult a harmadik szabadedzés. Stroll máris pályára gurult a közepeseken, de őt egyelőre senki nem követte.
Az Aston Martinok és a Haasok után Hamilton és Russell is pályára gördült a kemény gumikon. A brackley-i istállónak valóban van dolga, hiszen tegnap a vártnál jóval gyengébb tempót produkáltak. Az Aston Martin versenyzői szintén C3-asokra váltottak, a Haasok maradtak a közepeseken.
Még nem hivatalos, de ahogyan a Sky Sportson is taglalták, a szabályok szerint ilyen esetben a kvalifikáció kezdését is el kellene csúsztatni. Ennek tudatában könnyen lehet, hogy a Q1 magyar idő szerint 16:15-kor indul.
A Mercedesek csak egy installációs körre látogattak ki az aszfaltcsíkra, majd a Haasok és végül az Aston Martinok is visszahajtottak a garázsba. Mivel rajtuk kívül senki nem kezdte meg a gyakorlást, a pálya jelenleg teljesen üres.
A brit pilóta az első a mai nap folyamán, aki feltette a piros oldalfalú abroncsokat. Nem sokkal később a Haas is hasonlóan cselekedett Schumacherrel, meglátjuk, hogy ezúttal mért kört is teljesítenek-e.
Mind a négy pilóta a lágyakon próbálkozik először. Russell megkezdte a gyorskörét, kérdés, hogy be is fejezi-e. Hamarosan kiderül.
A Mercedes pilótája 1:47.256 másodperccel kezdett, ami még nyilvánvalóan nem mérvadó. Mindenesetre a W13-as viselkedése a pattogás tekintetében egyelőre sokkal jobbnak tűnik, mint tegnap, és ezt a brit versenyző is megerősítette.
Leclerc 1:45.260-nal nyitott, 1,197 másodperccel megelőzve Sainzot. Magnussen a harmadik, Russell a negyedik, Hamilton viszont még nem autózott érdemi kört hibája után. Eközben egyre jobban benépesül a pálya, többek között Alonso és Pérez is elhagyta a garázst.
Mármint a második szabadedzéshez képest, hiszen ami a mostani tréninget illeti, csak az imént iratkozott fel az eredményjelzőre. A mexikói pilóta lemaradása 243 ezred, míg Russell 768 ezredes hátrányban feljött a harmadik pozícióba. Hamilton a hatodik, miután 1,441 másodperccel lassabb kört autózott Leclerc-nél.
A spanyol pilóta 1:44.744-es körrel, 516 ezredes előnnyel vette át a vezetést, de hamarosan alighanem csapattársa is megpróbál javítani. Közben szinte mindenki járt már a pályán, egyedül Verstappen nem kezdte még meg a munkát.
Ahogyan az várható volt, Leclerc 83 ezredes különbséggel visszavette a vezetést, de csak ideiglenesen. Pérez ugyanis ezúttal 245 ezreddel gyorsabb volt nála, így ő állt az élre. Russell lemaradása 1,222 másodperc, Hamiltoné pedig további 661 ezred a negyedik, illetve az ötödik helyen.
A holland pilóta lila szektorral kezdett, de végül mindössze 52 ezreddel elmaradt Péreztől első gyorskörével. Gasly a kemény gumikon jött fel a Ferrarik mögé. Rajta kívül egyébként csapattársa, Cunoda, valamint Ricciardo nem lágyakon megy: előbbi szintén a C3-asokat, utóbbi a közepes oldalfalú abroncsokat hajtja.
Sainz 1:44.001-gyel vette át a vezetést, de Leclerc nála is 487 ezreddel gyorsabb volt. Hamilton eközben arra panaszkodik, hogy nincs hátsó tapadása. A hétszeres világbajnoknak 2,478 másodperc a hátránya a hetedik helyen.
Ahogyan az várható volt, a mexikói versenyző is gyorsult, de 372 ezreddel elmaradt Leclerc mögött. Verstappen kiment a bokszba, de gumit nem cseréltek nála, nemsokára ő is javíthat.
A holland pilóta az első két pályarészen összesen 67 ezreddel volt gyorsabb Leclerc-nél, ám pont a Red Bullnak papíron legjobban kedvező harmadikban nem tudott javítani. Ennek következtében csak a második helyre jött fel 139 ezredes lemaradásban.
Tegnap úgy tűnt, hogy a Mercedesszel és az Alpha Taurival küzdhetnek az élcsapatok mögötti pozíciókért, ám ma egyelőre sokkal gyengébben szerepelnek. Ocon csupán a tizedik, míg Alonso mindössze a tizenhatodik helyet foglalja el. Jelenleg egyébként csak Ricciardo van a pályán, a mezőny tagjai készülnek a friss lágyakon történő visszatérésre.
Andrew Benson, a BBC tudósítója Twitteren azt írja, hogy érdeklődött az FIA-nál, hogy a szabályoknak megfelelően valóban csúszik-e az időmérő kezdése is. A brit újságírónak igennel válaszoltak, úgyhogy szinte biztos, hogy magyar idő szerint 16:15-ös kezdésre kell készülni.
Az FIA az imént erősítette meg, hogy a szabályoknak megfelelően az időmérő is 15 perccel később kezdődik a tervezettnél. Eközben a mezőny nagy része már kiment a friss lágyakon, de a Red Bullokra egyelőre várni kell.
Bár Russell feljött az ötödik helyre, lemaradása még úgy is 1,059 másodperc, hogy az élcsapatok még nem autóztak mért kört a friss lágyakon. A brit pilóta csapattársához hasonlóan a hátsó tapadásra panaszkodott. Hamilton be sem fejezte a körét, hanem bement a bokszba.
A monacói pilóta 1:43.240-et autózott, két lila és egy sárga szektorral. Bottas kihajtott a bukótérbe, és bár nehezen találta meg a megfelelő fokozatokat, végül vissza tudott térni.
A mexikói pilóta 7 századdal bizonyult gyorsabbnak Leclerc-nél, Verstappen pedig további 209 ezreddel maradt el tőle. Sainz az imént kezdte meg a gyorskörét.
A Ferrari pilótája 426 ezreddel maradt el Péreztől, míg a McLarenek meglepetésre az ötödik, illetve a hatodik helyet foglalják el. Leclerc hibázott, ugyanis kicsúszott a bukótérbe.
Egyelőre mindkettejük számára csalódást keltően alakul a harmadik gyakorlás. A hétszeres világbajnok mindössze a tizennyolcadik, míg egykori csapattársa az utolsó helyen áll. Hozzá kell tenni, hogy utóbbi most tett fel friss lágy abroncsokat.
Véget ért a harmadik szabadedzés. Alonso végül a tizenegyedik, Hamilton pedig a tizenkettedik pozícióba jött fel. Verstappen eközben arra panaszkodott, hogy hatalmas a forgalom.
Az utolsó utáni pillanatban még mindketten megpróbálkoztak egy gyorskörrel, de nem javítottak, bár Pérez valószínűleg inkább a szélárnyékozást próbálgatta. Ezzel kialakult a végeredmény: a mexikói pilóta 1:43.170 másodperccel zárt az élen, 7 századdal megelőzve Leclerc-t és 279 ezreddel Verstappent. Mögöttük Sainz, Norris, Ricciardo, Gasly, Russell, Ocon és Vettel lett az első tíz sorrendje.
A most látottak alapján bárki odaérhet, bár az azért meglepetésnek számítana, ha Sainz megelőzné Leclerc-t. Mögöttük szintén érdekes lehet a csata, hiszen a McLaren jelentősen feljavult, míg az Alpine valamelyest visszaesett. Persze nem szabad elfelejteni, hogy a kvalifikációt valamivel hűvösebb körülmények között rendezik. Mi ezzel köszönjük meg figyelmüket, hamarosan jelentkezünk az összefoglalóval, és ne feledjék, az időmérő nem 4-kor, hanem 16:15-kor kezdődik!