Az Azeri Nagydíj második szabadedzésén minimálisan hűvösebb körülmények várták a mezőnyt, mint az első gyakorláson. A tréning kezdetén a levegő hőmérséklete 24, míg az aszfalté 35 fokos volt.
Miután kinyitották a bokszutca kijáratát, Carlos Sainz vezetésével folyamatosan rajzottak ki a pilóták a pályára. A legnépszerűbb választás a kora délutáni szabadedzés elejéhez hasonlóan a közepes keverék volt: egyedül a két McLaren döntött a kemények mellett.
Egyedül a Red Bullok maradtak bent hosszabb ideig a garázsban.
Mielőtt bárki is megfutotta volna az első mért körét, megvolt az első hiba: Lando Norris a 3-as kanyarban hajtott ki a bukótérbe, és a szűk hely miatt nehézkesen tudott megfordulni. A brit pilótának többször is tolatnia kellett, hogy sikeresen visszatérjen a pályára.
Az első próbálkozások után Cunoda Juki állt az élre, aki 1:46.351-es körével 322 ezreddel előzte meg Fernando Alonsót, és további 32-vel Carlos Sainzot. Azonban többen is teljesítettek egy második kivezető kört, így a japán versenyző nem sokáig maradt az élen. Előbb Lewis Hamilton múlta felül 56 ezreddel, majd jött Sainz, aki 1:45.118-ra módosította a legjobb időt. Az időközben szintén a pályára gördülő Sergio Pérez 203 ezreddel maradt el tőle, Hamiltont pedig Csou Kuan-jü is megelőzte.
Mindez azt jelentette, hogy a Ferrari a hétvége során először áll az élen akár csak egy pillanatig is, ráadásul néhány másodpercig a maranellóiak versenyzői vezették a mezőnyt, hiszen Charles Leclerc 1:43.806-ot autózott. Ám Alonso ennek hamar véget vetett, hiszen 19 századdal megelőzte honfitársát, és feljött a második pozícióba.
Sainz egyébként egy nejlonzacskót is begyűjtött, mint ahogyan Esteban Ocon is a pálya vége felé.
Max Verstappen több mint 10 perc elteltével kezdte meg a munkát, a mezőnyből messze utolsóként. A címvédő első köre, mindössze a hatodik helyre volt jó, miután Alonso és Cunoda is megelőzte. Nem sokkal korábban Sainz és Pérez is javított: előbbi 468, utóbbi 733 ezredre jött fel Leclerc mögé, aki velük ellentétben a lila első szektora ellenére nem tudott gyorsulni.
Ahogyan arra számítani lehetett, Verstappen a második próbálkozásával feljebb került a táblázaton, de 1:44.462-es körével csupán Sainz mögé tudott feljönni. Ez pillanatokon belül a negyedik pozíciót jelentette számára, miután Pérez 125 ezredes lemaradással feljött Leclerc mögé. Ezzel az első 20 perc után pont fordított sorminta alakult ki, mint az első gyakorlás végén, vagyis a képzeletbeli rajtrács első két sorában egy Red Bull követett egy Ferrarit.
Ezt követősen sokan bementek a bokszba, de mivel Verstappen később jött ki, mint a többiek, az élmezőnyből egyedüliként folytatta a körözést. Ennek meg is lett az eredménye, hiszen következő gyorsköre már csak 3 századdal volt lassabb Leclerc legjobbjánál.
A
hogyan az ilyenkor lenni szokott, félidő környékén előkerültek a lágy abroncsok.
A Mercedesek már korábban feltették ezeket a keverékeket, mint a Ferrari vagy a Red Bull, de így sem tudták megelőzni az élcsapatokat, sőt, Alonso és Pierre Gasly is bejött eléjük. George Russell egyébként a hetedik, Hamilton pedig csak a tizenegyedik pozícióba jött fel.
Az élmezőnyből elsőként Leclerc futott gyorskört a C5-ösökön, és nem meglepő módon közel 6 tizedet javítva 1:43.224-ig jutott. Sainz szintén jól kezdett, ám végül hibázhatott, hiszen másodpercekkel elmaradt addigi legjobbjától, így az időközben őt megelőző Alonsót sem tudta felülmúlni.
Pérez feljött a második helyre, de csupán 248 ezredre tudta megközelíteni Leclerc-t. Nem sokkal később Alexander Albon túlságosan szűken akart fordulni, és a 17-es kanyarban a jobb első kerekével megütötte a falat. Óriási szerencséje volt, hiszen még csak meg sem pördült, de ki kellett mennie a bokszba, és véget ért számára a szabadedzés, mint ahogyan Mick Schumachernek is, akit ismét technikai hiba hátráltatott.
Pérez és Leclerc szintén rontott, előbbi az 1-es, utóbbi a 7-es kanyarban csúszott be a bukótérbe.
Nem sokkal később Verstappen szintén hasonlóan járt, aminek következtében elsőre nem tudott javítani a lágy abroncsokon. Később sikerült gyorsulnia, de így is maradt a harmadik helyen 356 ezredes lemaradásban Leclerc mögött. Ezzel ki is alakult a végeredmény, hiszen innentől kezdve a mezőny tagjai a versenyszimulációra koncentráltak: Leclerc 1:43.224-gyel zárt az élen, 248 ezreddel megelőzve Pérezt, és további 108-cal Verstappent. Mögöttük Alonso, Sainz, Gasly, Russell, Cunoda, Ocon és Norris lett az első tíz sorrendje, Hamilton a tizenkettedik zárt.
Ami a hosszú etapokat illeti, a Ferrari és a Red Bull is szétválasztotta a pilótáit, hiszen Leclerc és Verstappen a lágyakon, míg Pérez és Sainz a közepeseken kezdett. A versenyzők és a mérnökök nagy örömére ekkor sem történt olyasmi, aminek következtében meg kellett volna szakítani az edzést, egyedül Lance Stroll hibája borzolta a kedélyeket, aki a 15-ös kanyarban futott ki a bukótérbe. Később Leclerc motorja rakoncátlankodott, de csak ideiglenesen, ráadásul aztán az is kiderült, hogy a monacói versenyző hibázott.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Kellemes délutánt kívánunk kedves Olvasóinknak! 16 órakor kezdődik a második szabadedzés az Azeri Nagydíjon. Az idő változatlanul nagyszerű Bakuban, a Kaszpi-tenger partján.
Schumacher és Latifi autója elromlott, de a többiek járműve nem sérült meg kívülről, pedig több helyen fenyeget ez a veszély a cseles kanyarokkal tarkított utcai pályán. A bukótér megmentett néhány pilótát, és a legközelebb Stroll járt ahhoz, hogy kárt tegyen az autóban, az így nézett ki:
Pérez a leggyorsabbnak bizonyult az egyik kedvenc pályáján, és összességében a Red Bull erősebbnek tűnt a Ferrarinál, amely (a Mercedeshez és más csapatokhoz hasonlóan) küszködött a vibrációval. Összefoglalónkat itt olvashatják az első edzésről:
A német versenyző nem kezdte kiemelkedően jól a hétvégét Bakuban, ahol eddig sosem végzett a 4. helynél hátrébb. 2017-ben és 2018-ban az eredménye csalódás volt, de tavaly például bravúrnak számított, hogy dobogós lett.
A levegő 24, az aszfalt 35 fokos néhány perccel az edzés kezdete előtt.
Az előző edzés végén megpördült, és arra panaszkodott, hogy az erőforrás nem megfelelő beállítása miatt. Meglátjuk, kijavították-e a hajtáslánc zavarját.
A mezőny több mint fele kijött a pályára, köztük Schumacher és Latifi, akik, mint említettük, műszaki hibát szenvedtek korábban és sok időt vesztettek a felkészülésből.
Négy darabot lehet használni belőle a szezonban, és már a negyediket szerelték be az autójába, így a következő új példánynál büntetést fog kapni. Azt pillanatnyilag nem tudjuk megmondani, a korábban használt háromban mennyi élettartam maradt.
Norris választotta a bukóteret a trükkös 15-ös kanyarnál, miután érezte, hogy nem a jó a féktáv. A bukótérben megfordult és tovább ment a McLarennel.
Mármint a pályán, a szélárnyék segítségével sem. De a legjobb idő pillanatnyilag Hamiltoné, Cunodát, Alonsot és Sainzot előzi meg.
Neki a célegyenes végi féktáv nem jött össze, kicsúszott a bukótérbe. Sainz megelőzte Hamiltont és átvette az 1. helyet.
Leclerc az élre állt, Sainzot megelőzte Alonso. Pérez 4., Verstappennek még nincs mért köre. A közepes gumikat használja most a mezőny.
Cunoda a 4. helyre lépett, Gasly 6. Sokszor szerepeltek jól egy körön az edzéseken, de nem árt figyelni rájuk. Az élen továbbra is Leclerc áll, 7 tizedmásodperc előnnyel vezet Pérez előtt.
A lila első szektor után elmaradt korábbi szintidejétől. Verstappen megjelent, de egyelőre nem villog, Sainz pedig megelőzte Pérezt.
A Ferrarik visszatértek a depóba, Pérez 125 ezredre közelítette meg Leclerc-t, vagyis megint gyorsabb Verstappennél. Nemsokára jönnek a lágy gumis sprintek, Latifi már ezen a gumin köröz.
A 2. helyre ugrott fel, csak 30 ezred a hátránya Leclerc-től. Ő még mindig a közepes abroncsot használja.
Amíg az élcsapatok rákészülnek a lágy gumis sprintre, ajánljuk figyelmükbe az első edzésnapról készített galériánkat:
---- separator ----gallery-content-type:fafed5de-d11b-4b4a-9c7f-987954ccfcb0---- separator ----Az Ezüstnyilak teljesítették első körüket a lágy gumin, az 5-6. helyet foglalták el, Russell 3 tizeddel gyorsabb volt Hamiltonnál. Még így is nagyon messze vannak a Ferraritól és a Red Bulltól.
Leclerc 1:43.2-re javította az etalont, Sainz viszont nem gyorsult, mert a célegyenesre fordító utolsó kanyarnál hibázott. Mindjárt kiderül, erre mit válaszol a Red Bull.
248 ezreddel futott lassabb kört Leclerc-nél. Úgy látszik, fordult a kocka az első edzéshez képest.
Albon a célegyenesre vezető padlógázos szakaszon ütötte meg a korlátot, mert túl rövid íven akart menni. Most a garázsban áll és a szerelők vizsgálják, sérült-e az autó. Ocon az autó bal hátsó kerekével ment neki a falnak az egyik kanyar kijáratánál.
Az egyik jobbkanyar féktávja fogott ki rajta. Verstappen most jön az időmérő szimulációra, 20 perccel az edzés vége előtt.
Pérez is hibázott, így a gyorskörön lévő hollandnak el kellett vennie a gázt. Megint a 15-ös kanyar volt a helyszín.
Elismerjük, ez kicsit suta megfogalmazás, de a felkészülésben hátrányban lévő Schumacher és Latifi a rangsorban is az utolsó két helyet foglalja el, csapattársaiktól nagyságrendileg 1 másodpercet kaptak.
A már nem a legfrissebb gumikon 356 ezredre közelítette meg Leclerc-t, ez a 3. helyet jelenti számára, Pérez gyorsabb nála. Alonso továbbra is remekel, ő a 4.
Leclerc a lágy, Sainz a közepes gumin fut hosszú etapot. Ennek tanulságaival holnap reggel várjuk Önöket esélylatolgató elemzésünkben.
A 15-ös kanyart ezúttal az Aston Martin versenyzője nem tudta bevenni, ő is épségben megúszta a kalandot.
Verstappen a lágy, Pérez a közepes gumin végez versenyszimulációt. Az edzés utolsó perceiben járunk.
Sainz rontott most, 15-ös kanyar. A lehűlő aszfalt is okozhatja, hogy ezen az edzésen sokat hibáztak a pilóták.
Köszönjük a figyelmet, véget ért az Azeri Nagydíj második edzése. Holnap 13 órától jön az utolsó tréning, 16 órától az időmérő. Viszontlátásra!