Az elsővel ellentétben a Brit Nagydíj második szabadedzésének kezdetén nem esett az eső. Az időjárás azonban nem lett sokkal melegebb a kora délutáni időszakhoz képest: a levegő hőmérséklete 19, míg az aszfalté 31 fokos volt, amikor megnyitott a bokszutca kijárata.
Az előzmények ismeretében érthető, hogy a pilóták azonnal kirajzottak a garázsból, amint arra lehetőségük nyílt. A legnépszerűbb választás a közepes keverékű gumi volt, de a kemények és a lágyak is bőven kaptak szerepet az elején. A George Russell a fehér, Lewis Hamilton, valamint a Ferrari és a Red Bull versenyzői a sárga oldalfalú abroncsokon kezdtek.
Az első próbálkozások után Charles Leclerc állt az élre, aki 1:30.786 másodperces körével 652 ezreddel előzte meg Max Verstappent, és további 1,007 másodperccel Sergio Pérezt.
Nem sokkal később Carlos Sainz feljött közvetlenül csapattársa mögé, mindössze 94 ezredes hátrányban. Ami a Mercedeseket illeti, láthatóan más programon voltak, hiszen másodpercekkel le voltak maradva az élmezőnytől, és az utolsó két helyen kezdtek.
A tréning elején sokakat zavart a szél. Köztük volt Verstappen is, aki egy kisebb hibát el is követett, miközben Fernando Alonso és Hamilton is felülmúlta az idejét. A hétszeres világbajnok 106 ezreddel megközelítette Sainzot.
Mindez azonban nem tartott sokáig, ugyanis az élcsapatok pilótái egyaránt javítottak. Ennek következtében Leclerc ideiglenesen elvesztette a vezetést, ám hamar visszavette azt 1:29.639-es körének köszönhetően. Ezzel 323 ezreddel múlta felül Sainzot, Verstappennek pedig 849 ezredet adott.
Péreznek már több mint 1 másodperc volt a lemaradása.
A címvédő ezután tovább gyorsult, és 246 ezredre megközelítette riválisát, hogy aztán ez 423-ra nőjön. Hamilton feljött Sainz mögé a negyedik helyre, ám a Mercedes versenyzője nem volt elégedett, és rádión jelentette, hogy a nagy sebességű szakaszokon jelentős mértékben pattog az autója.
Szűk 20 perc elteltével Sainz visszavette a második helyet, miután 81 ezreddel bizonyult lassabbnak csapattársánál. Pérez szintén javított, és hátrányát 633 ezredre csökkentve visszavette Hamiltontól a negyedik pozíciót.
Ezt követően azokra is felkerültek a lágy gumik, akik nem azokon kezdték meg a körözést. Az élmezőnyből elsőként George Russellnek tették fel, és a brit pilóta javított is, ám csak a hetedik helyre sikerült felkapaszkodnia, miután Valtteri Bottas gyorsabbnak bizonyult nála a piros oldalfalú abroncsokon.
Sőt, nem sokkal később Kevin Magnussen is felülmúlta a 24 éves versenyző idejét, utána viszont feljött közvetlenül Sainz mögé.
Mindez azonban ekkor már csak a negyedik helyet jelentette, ugyanis Lando Norris pillanatokkal korábban letaszította a Ferrarikat az élről. A McLaren versenyzője 1:29.118-at autózott, 344 ezreddel megelőzve Leclerc-t.
A válasz nem késlekedett sokáig, igaz, nem volt annyira csattanós, mint amilyenre számítani lehetett. Sainz csupán 104 ezreddel előzte meg egykori csapattársát, míg Leclerc nem is autózott gyorsan az első próbálkozás során. A következő alkalommal a spanyol versenyző 72 ezredet faragott a legjobb időből, a monacói pilóta viszont hiába javított, 462 ezreddel elmaradt tőle, és Norrist sem sikerült visszaelőznie.
Az időközben jelentősen visszaeső Red Bullok csak 20 perccel a vége előtt tértek vissza a pályára.
Verstappen azonban ugyancsak nem tudta megelőzni Norrist, és csak a harmadik helyre jött fel. A brit pilótával egyébként furcsa dolog történt a bokszban, ugyanis a kerékcsere közben eltört a hátsó emelő szerkezet. Mondhatni, a McLaren szempontjából óriási szerencse, hogy ez nem a futamon történt.
A címvédővel ellentétben Hamilton felülmúlta honfitársát, és 163 ezredes hátrányban feljött a második pozícióba. Csapattársa, Russell csupán a nyolcadik helyre tudott felkapaszkodni, közvetlenül előtte pedig Pérez áltt.
Ezzel kialakult a végeredmény, hiszen a gyakorlás végén mindenki a versenytempóra koncentrált.
Sainz, Hamilton, Norris és Verstappen mindössze 207 ezreden belül zárt, mögöttük Leclerc, Alonso, Pérez, Russell, Ricciardo és Stroll volt az első tíz sorrendje.ú
Ami a versenyszimulációt illeti, a két Red Bull és Sainz lágyakon, Leclerc és Hamilton közepeseken, míg Russell és Norris keményeken kezdett. Utóbbiról azért kiderült, hogy a McLaren jóval lassabb lehet a futamon az élcsapatoknál, a Mercedesnek viszont abszolút lehet keresnivalója.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük kedves Olvasóinkat! Akik velünk tartottak az első edzésen, tudhatják, hogy azon szinte végig vizes volt az aszfalt, ezért nem sokat köröztek a versenyzők, alig tudták tesztelni az új elemeket, így lényegében most kezdődik az érdemi felkészülés a Brit Nagydíjra.
Kevés néznivaló volt az első edzésen, és a pálya helyett a közvetítésben jelent meg a leglátványosabb dolog: Norris kocsijának pedáljához szereltek kamerát, hogy bemutassák a lábmunkáját.
A Ferrari, a Mercedes és a Red Bull is jelentősen átalakította az autóját. A Red Bull újításai közé tartozik néhány elem súlycsökkentése mellett az új padlólemez és motorborítás, a Ferrari átalakította a hátsó szárnyát, a Mercedes szintén sok energiát fordított az autó alatti áramlások javítására a módosításokkal, de például az első futóművön is változtattak.
De egyelőre nem esik, száraz a pálya, ezúttal talán több szerencséje lesz a mezőnynek. A levegő 19, az aszfalt 30 fokos, ez hűvösnek számít, főleg július elején.
Az ESPN vette észre az első edzés felvételei alapján, hogy kivette az orrpiercingjét, mert mától büntetést kaphatna érte, ha vezetés közben is viseli.
A délután vége felé egyre több a napsütés Silverstone-ban. 2 perc múlva indul az edzés.
A délután vége felé egyre több a napsütés Silverstone-ban. 2 perc múlva indul az edzés.
Elindult az edzés, a mezőny több mint fele azonnal kihasználta a lehetőséget és pályára gördült.
Mind a 20 versenyző kihajtott már, egyelőre senkit sem hátráltatnak problémák. (Az Alfa Romeo és a Haas nyugodtan hibáztathat bennünket, ha problémába ütköznek hamarosan.) Stroll is köröz, aki az első edzés legvégén kipördült.
A gumik közül mindhármat használja valaki, de az élmezőnyből Verstappen, Pérez, Leclerc, Sainz és Hamilton is a közepeset kapta meg, Russell a keményen megy. A nagy gumiterhelés miatt a három legkeményebb keverék elérhető a hétvégén.
Az áramlásjelző festéktől, ezzel vizsgálják a mérnökök az új légterelő teljesítményét. Leclerc az élre állt, 6 tizedet vert Verstappenre.
A célegyenes végi gyors jobbosnál ingott meg az autója, és a bukótérben ment tovább. Most pedig újra a pedálkameráját mutatják a közvetítésben.
Több mint 3 tizedmásodperccel előzi meg csapattársát, Sainzot, és 8-cal Verstappent. Ígéretesen kezd tehát a Ferrari, szükségük is van rá.
Javított a holland és átvette a 2. helyet Sainztól. Pérez egyelőre 6., Hamilton és Alonso is megelőzi.
Megint erős pattogást tapasztal nagy sebességnél, be is ment a depóba. A Mercedes eddig nem lépett közelebb a Ferrarihoz és a Red Bulhoz.
Albon feljött a 7. helyre, de ő már a lágy gumin sprintelt, szóval hamarosan hátrébb fog esni. A pálya kiürült, készülnek a többiek is az időmérő szimulációjára.
Ez most több mint 4 tized a közepes gumin, és közben Sainz is visszaelőzte. A mercedeses Russell átváltott a lágy gumira.
Most kevesebb érdekesség történik, így láthattuk, hogy a williamses Latifi megcsúszott a Stowe kanyarnál és korrigálnia kellett. De mindjárt jönnek a nagyok is a lágy gumin.
Az élre állt a sprintjével, de szélesre vette az egyik kanyart (talán a hátszél tréfálta meg), és csak 1 tized az előnye Norris előtt. Lehet, hogy törölni is fogják az eredményét.
Ő is belassult a középső szektorban, egyelőre nem tudjuk, hogy a forgalom zavarta-e meg vagy hibázott. Marad a 3. helyen, mögé Alonso zárkózott fel, a Red Bullokra még várunk.
Ezért nem tért még vissza a pályára: az egyik kerékszárny rongálódott meg a Red Bullon, jelentette a Sky tudósítója.
Kérdés, csinálnak-e időmérő szimulációt a Red Bullok, mindenesetre bő negyedórával a leintés előtt Sainz vezet Norris, Leclerc, Alonso, Russell és Verstappen előtt.
Norris autóját úgy engedték le a kerékcserénél, hogy hátsó kerekeket még nem kapott. Úgy néz ki, valami eltört az emelőn, azért húzta ki az illetékes a kocsi alól.
163 ezred hátránnyal a 2. helyre jött fel Sainz mögé, Verstappen csak 4., az ő lemaradása 2 tized.
Ő csak a 7. helyre ért be, 8 tizedmásodperces hátránnyal. A szokottnál változatosabb a tabella az első edzésnapon.
Be kellett tolni az Aston Martinját a garázsba a padlólemez sérülése miatt, miközben a mezőny nagy része az értékes versenyszimulációt futja. Vettel azt mondta, nem hagyta el a pályát, nem ez okozta a kárt.
Nála az oldalszekrény rongálódott meg, ezért vesztett negyedórát, tájékoztatott a Sky tudósítója, Ted Kravitz. Ocon a 12. helyen áll, Alonso 6. az Alpine-nal.
A gyors jobbos Copse-ban futott szélesre a versenyszimuláción. 5 perc maradt az edzésből.
Sainz végzett az élen Hamilton és Norris előtt, majd jön Verstappen és Leclerc, akiknek nem volt sima az edzése. Köszönjük a figyelmet, hamarosan érkezünk a pilóták reakcióival!