A Francia Nagydíj második edzésén a Ferrari szintet lépett és pilótái jelentős különbséggel felülmúlták Max Verstappent. Az első tréningen még szorosabb küzdelem bontakozott ki, de a hagyományosan fontosabb edzésen Carlos Sainz és Charles Leclerc nagyságrendileg fél másodperccel bizonyult gyorsabbnak a Red Bull pilótájánál, aki alulkormányzottágra panaszkodott.
Sainznál annyi a szépséghiba, hogy korábban biztossá vált, hogy rajtbüntetést fog kapni az időmérő után, így hátrányból várja a futamot és normális körülmények között aligha lesz esélye a győzelemre, vagy legalább csapattársát segíteni Verstappen ellen.
A holland egyelőre abból meríthet erőt, hogy a közepes gumin, az időmérő szimuláció előtt egy kicsivel gyorsabban ment a Ferrariknál.
Nem lehet büszke a pénteki teljesítményére Sergio Pérez sem, aki a másik Red Bullt csak a 10. helyre tudta bekormányozni.
A Ferrarikat és Verstappent a Mercedesek követték George Russell-Lewis Hamilton sorrendben, az ő hátrányuk 764, illetve 990 ezredmásodperc volt.
A legnagyobb hibát ezúttal Mick Schumacher követte el, aki a gyors 11-es kanyarnál piruettezett, és nem sokkal a palánk előtt állt meg. Az újításokkal felszerelt McLaren jól szerepelt pénteken, Lando Norris 6., Daniel Ricciardo 9. lett. Az Alpine-ok továbbra sem találták a ritmust, a pénteki eredmények alapján egyik autójuk sem jutna a Q3-ba.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, hamarosan kezdődik a Francia Nagydíj második szabadedzése! A gyakorlás talán legfontosabb kérdése, hogy szoros marad-e a Ferrari és a Red Bull közötti küzdelem, akár az egykörös, akár a versenytempót figyelembe véve. Az első tréningen mindenesetre minimális volt a különbség, ennek összefoglalóját az alábbi linkre kattintva olvashatják.
A hétvége eddigi legfontosabb híre, hogy a spanyol pilóta jelen állás szerint tíz hellyel hátrébbról rajtol az időmérőn megszerzett pozíciójánál, mivel a vezérlőelektronikából túllépte a megengedett limitet. Ugyanakkor könnyen lehet, hogy a későbbiekben további elemeket fognak kicserélni az autójában, ami a mezőny végéről történő indulást eredményezne.
A mexikói pilóta a 3-as kanyar kijáratánál pördült meg, de az esetnek nem lettek súlyos következményei, hiszen a Paul Ricard bukóterei rendkívül szélesek. A 32 éves versenyző jelentősen elmaradt Verstappentől, igaz, az utolsó gumiszetten nem tudott javítani, ami minden bizonnyal torzítja az összképet.
A holland pilóta szerint hiába vezetik az egyéni és a konstruktőri vb-t is, tempó tekintetében ők az üldözők a Ferrarival szemben. A címvédő arra is felhívta a figyelmet, hogy mennyire gyorsan változhat a tabella képe.
Bár csak minimális mértékben, de még melegebb van, mint kora délután. A levegő hőmérséklete jelenleg 30, míg az aszfalté 56 fokos.
A két egykori csapattárs az első szabadedzésen nem jutott szóhoz, hiszen előbbit Nyck de Vries, utóbbit Robert Kubica helyettesítette. A mostani gyakorláson viszont már természetesen ott lesznek a volán mögött. A hétszeres világbajnok csapatával együtt egyelőre nem lehet optimista, ugyanis az első tréningen elmaradtak a várakozásoktól, és még Russell is közel 1 másodperces hátrányban végzett Leclerc mögött.
Franz Tost, a faenzai istálló csapatfőnöke elégedetten nyilatkozott, miután Gasly az ötödik helyen fejezte be a nyitóedzést a továbbfejlesztett autóval, amelyet most már Cunoda is meg fog kapni. Az osztrák szakember ugyanakkor kiemelte, hogy ha valamelyikük kárt tesz az új alkatrészekben, akkor annak vissza kell térnie a régi specifikációra, mert minden ilyen elemből csak kettővel rendelkeznek.
Elindult a második szabadedzés, és néhány másodperc után a két Alfa Romeo el is hagyta a bokszot, akiket Vettel és Schumacher követett.
Az élcsapatok közül egyelőre csak ő van a pályán, Verstappen például még a sisakját sem vette fel. Jelenleg tizenketten vannak a pályán, ám a gumiválasztásról még nincs pontos képünk, mert a Live Timing csak néhány versenyzőnél jelzi, hogy milyen abroncsokon kezdett.
A tizennégyből csupán három pilóta, egészen pontosan Ricciardo, Stroll és Latifi kapott keményeket, a többiek a C3-asokon hagyták el a garázst. Így tett Russell és az időközben pályafutása 300. hétvégéjét érdemben is megkezdő Hamilton.
Az első szabadedzésen csak Leclerc használta az új alkatrészt, hogy legyen összehasonlítási alap. Ezek szerint a Ferrari fejlesztése bevált, hiszen most már Sainz is megkapja az új alkatrészt.
Időközben megjöttek az első köridők: Alonso 1:35.531-gyel nyitott, amivel 69 ezreddel vezet Ocon előtt. Schumacher a harmadik, Russell az ötödik, Hamilton pedig csak a tizedik.
Egyelőre csak Leclerc, illetve Pérez személyében, akik a többséghez hasonlóan a közepes abroncsokat tették fel. Hamilton eközben rövid időre bement a bokszba, Russell pedig 1:34.810 másodperces idővel átvette a vezetést.
A Haas versenyzője nagy tempónál forgott meg a 11-es kanyarban, és a faltól sem volt túl messze. A pálya bukótere azonban ellátta a feladatát, és kellő mértékben lelassította a német pilóta autóját.
A Ferrari versenyzője 628 ezredet adott Russellnek, Pérez viszont csak Gasly mögé, a negyedik helyre ugrott fel. Nem sokkal korábban Verstappen is kijött, aki általában még az első körében sem szokott óvatoskodni.
Verstappen szokásához híven két lila szektorral kezdett, de végül csak 1 százados előnyben vette át a vezetést Leclerc-től. A mezőnyből utolsóként Sainz is megérkezett, viszont elsőként tette fel a lágy abroncsokat.
Magnussen, majd Albon mellett ment el, és bár nem volt világos, hogy melyikük idegesítette fel, de a rádióban kifakadt, hogy feltartották. Jelenleg egyébként az ötödik pozíciót foglalja el.
Tekintve, hogy riválisainál eggyel lágyabb abroncsokon autózott, meglepő lett volna, ha nem áll az élre. A spanyol pilóta a külöbnbség tekintetében is igazolta a papírformát, hiszen 85 századdal múlta felül Verstappent.
Legalábbis egyelőre, hiszen Vettel 1,193 másodperccel, Stroll pedig további 8 századdal maradt el Sainztól. Ez a Red Bull és a Mercedes esetében sok lenne, de minden más csapatnál bizakodásra ad okot ezen a pályán.
Leclerc 1:33.136-ot autózott, amivel 186 ezreddel gyorsabbnak bizonyult Sainznál a lágyakon. A Red Bullokra és a Mercedesekre még várni kell, ők egyelőre csak a közepeseken mentek.
A spanyol pilóta 609 ezreddel múlta felül csapattársát a használt lágyakon, ami megmutatja, hogy még mindig sok a tartlék az autókban. Magnussen a harmadik, Ricciardo a negyedik helyre jött fel, de vélhetően nem sokáig maradnak ott, mert az imént Verstappen is megjött friss C4-eseken
Bár javított, de 449 ezreddel elmaradt a szintén gyorsuló Leclerc-től, és további 101-gyel Sainztól. A holland pilóta alulkormányzottágra panaszkodott, ami leginkább az első szektorban hátráltatta, és mindezt a szektoridők is visszaigazolják. Hamilton feljött a negyedik helyre, de lemaraadása 1 század híján 1 másodperc Sainz mögött.
Ráadásul jól látható különbséggel, egészen pontosan 226 ezreddel. Sainz időközben már a közepes abroncsokon jött vissza, így valószínű, hogy ő elkezdte a versenyszimulációt.
Bár a mexikói pilóta javított, ezzel is csak a tizedik pozícióig jött fel, ami nyilvánvalóan nagyon messze van az elvárásoktól. Persze ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy a gyenge teljesítménynek ő az oka.
Jelenleg senki nincs kint lágyakon, vagyis a pályán lévők már a versenyszimulációt teljesítik. Éppen ezért érdemes rögzíteni, hogy Sainz 101 ezreddel vezet Leclerc, és további 449-cel Verstappen előtt. Mögöttük Russell, Hamilton, Norris, Gasly, Magnussen, Ricciardo és Pérez az első tíz sorrendje.
Ennyit tett meg a köuepeseken, majd bement a bokszba, igaz, kereket nem cserélt. Leclerc az ötödik körében jár, Verstappen viszont csak most jött ki, Pérezre és a Mercedesekre pedig továbbra is várni kell.
A címvédő 1:37.370 másodpercet autózott elsőre, ami 6 tizeddel jobb Sainz első körénél, igaz, azóta javult a pálya állapota. Jelenleg mindenki köröz, és szokatlanul egyoldalú a helyzet a gumik terén: Ricciardo, Stroll és Latifi a keményeket, Schumacher pedig a lágyakat választotta, a többiek pedig kivétel nélkül a közepeseken mennek.
Véget ért a második szabadedzés, amelyet a két Ferrari zárt az élen Verstappen előtt, akinek a jelek szerint a futam lehet a mentsvára a maranellóiakkal szemben. Mögöttük a Mercedesek végeztek (Russell a végén még lesodródott a pályáról), Pérezzel pedig érthetetlen, hogy mi történik. Mi ezzel köszönjük meg figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal!