Őrület! A 10. helyről induló Verstappen vezet a Magyar Nagydíjon
2022. július 31. 14:30
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, hamarosan kezdődik a Magyar Nagydíj! A legjobban a Ferrari kezdte a hétvégét, másnapra aztán a Red Bull is feljavult, de a pole pozíciót életében először George Russell szerezte meg. A hétvége eseményeinek összefoglalóját az alábbi linkekre kattintva olvashatják el.
Helyszínen tartózkodó kollégánk, Johanics Anett jelenti, hogy igen jelentős a szélerősség. A nap folyamán egyébként esett az eső a Hungaroringen, és az elmúlt percekben is volt pár csepp, de a pálya jelenleg teljesen száraz.
Pierre Gasly például csúnyán blokkolta a kerekeit, vélhetően az erős szél zavarta meg. Pár perccel ezelőtt viszont kollégánk előtt indultak el a garázs felé.
Sir Jackie Stewart is kilátogatott a Magyar Nagydíjra. Vele kapcsolatban egy érdekes statisztika: a háromszoros világbajnok 99 futamot teljesített, a négyszeres világbajnok Alain Prost 199-et, és ha minden jól megy, a szintén négyszeres világelső, az idény végén visszavonuló Sebastian Vettel 299 versenynél fog megállni.
Bezárt a bokszutca, így a versenyzők lassan felállnak a rajtrácsra. Ezzel kapcsolatban meg kell említeni, hogy Gasly a bokszutcából indul. A francia versenyző a 19. helyre kvalifikált, majd a kipufogót leszámítva minden erőforráselemből átlépte a megengedett maximumot. Emiatt a rajtrács végéről indult volna, de az Alpha Tauri megszegte a parc fermé-szabályokat, ezért még oda sem állhat fel.
Ehhez ráadásul nem kellett mást tennie, mint pár pillanat erejéig megállnia, hogy a fiatal rajongó elkészíthesse az értékes szelfit. A rajongó utána örömmel rohant oda vélhetően a szüleihez.
Az autóknak már a rajtrácson kell lenniük, ám a pilóták még természetesen visszamehetnek a bokszba. A hétszeres világbajnok ezt meg is tette, méghozzá rolleren, amit kollégánk ki is szúrt.
Pontosabban néhány erőforráselemet, egészen pontosan belső égésű motort, turbófeltöltőt, MGU-H-t és MGU-K-t. Gaslyval ellentétben azonban nekik nem jár büntetés, mert mind a négy alkatrészből ez az utolsó, amit felhasználhatnak.
A Hungaroring teltházra számít a mai napon, és a képek alapján a célegyenesben valóban tömve vannak a lelátók. Könnyen lehet, hogy a 2019-ben regisztrált 230 ezres csúcs is megdől a hétvége négy napjára vetítve.
Megérkezett helyszíni beszámolónk a hétvége szombati napjáról. Ebből számos érdekesség mellett kiderül, hogy a brit pilóta mindig testőrökkel jár, és rajtuk, valamint a csapat tagjain kívül senki nem mehet a közelébe. A beszámolót az alábbi linkre kattintva lehet olvasni.
A szokásoknak megfelelően az imént énekelte el a Kossuth-, Prima Primissima- és Liszt Ferenc-díjas operaénekesnő, Rost Andrea a Himnuszt.
A Pirelli egy és két kiállást is megvalósíthatónak tart. Az alábbi grafikából látszik, hogy a lágy-közepes-közepest és a közepes-kemény taktikát egyformán gyorsnak tartják, de a lágy-keményet és a közepes-kemény lágyat sem ítélték elvetendőnek. Az élmezőny tagjai ugyanabból a készletből gazdálkodhatnak.
Helyszíni kollégánk jelenti, hogy ismét elkezdett csepegni az eső. A képek alapján egyelőre nincs nagy zuhé, de mindeképpen érdekessé teheti a rajtot.
A versenyirányítás arról tájékoztatta a pilótákat, hogy 60 százalék valószínűséggel meg fog érkezni a csapadék a futam alatt. A bejövő képek alapján ez hihetőnek is tűnik.
Russellnek az imént jelentették, hogy 5 percen belül megjön az eső, és 10 perc múlva nőni fog az intenzitása. Könnyen lehet, hogy a tavalyi futam után idén is egy káoszversenyt látunk.
Az élmezőnyből Russell, valamint a McLarenek és a Red Bullok lágyakon, a többiek közepeseken indulnak. Ez azt jelenti, hogy a Mercedes pilótájának előnye lehet a Ferrarikkal szemben a rajtnál, de a C4-es hamarabb fog elfogyni. Persze ha jön az eső, akkor az utóbbi nem számít.
A két Red Bull lassan indult, de végül mindenki rendben eljött, persze Gaslyt kivéve, de neki nem is kellett, hiszen a bokszutcából startol. Pár perc múlva rajt, és kezdődik a száguldás a Hungaroringen.
Bár Sainz bejött mellé, de a külső íven nem tudott előzni. Hamilton az ötödik, Verstappen a nyolcadik helyre jött fel.
Egy pillanatra sárga zászló volt, de az élen nem volt komoly változás. Russell már több mint 1 másodperccel vezet a Ferrarik előtt.
Stroll és Albon ütközött, és bár egyikük sem esett vissza (sőt, utóbbi előrelépett), a törmelékek miatt virtuális biztonsági autót rendeltek el. Russell előnye jelenleg 4 másodperc, de ez nyilván csökkenni fog.
A Mercedes versenyzője már 2,5 másodperccel vezet a Ferrarik előtt. Korábban Ocon rendkívül keményen védekezett Alonso ellen, aki kijelentette, hogy életében nem látott ilyet.
Tavaly Hamiltont tartotta maga mögött körökön keresztül, most a címvédővel teheti meg ugyanezt. A holland pilóta ezúttal nem is tudott előzni a célegyenesben. Russell előnye 2,2 másodpercre csökkent.
A holland pilóta a Mansell-kanyarnál előzte meg Alonsót, a következő áldozata Ocon lehet. Pérezzel közölték, hogy nincs gond az erőforrással.
Sainz hátránya 2 másodperc alá csökkent. Pérez egyelőre nem tudta megelőzni Alonsót. A spőortfelügyelők nem vizsgálják tovább az első körös ütközést.
A holland versenyző megelőzte Ocont, így Hamilton után eredhet, Pérez pedig ugyenezt tette meg Alonsóval. Az élen nem változott a helyzet, Russell előnye továbbra is 1,9 másodperc.
A Mercedes közölte Russell-lel, hogy a következő félórában nem várható csapadék. Mindez abból a szempontból fontos, hogy meddig kell kibírnia a lágy gumikon.
A mexikói pilóta szintén leküzdötte Ocont, így csapattársa után eredhet. Verstappen egyébként kifejezetten jó tempót produkál, és ha időben leküzdi Hamiltont és Norrist, akkor akár vérmes reményei is lehetnek.
Igaz, ezt nem ő mondta, hanem Hamiltonnal közölték, a Mercedes szerint a spanyol pilóta már küszködik a bal első gumival. Pedig a Ferrarik a közepeseken rajtoltak.
A címvédőnek az előző kör végén még túl nagy volt a hátránya, hogy támadjon, azt Hamilton tette meg Norrisszal, de aztán ki is hátrált a manőverből. A következő körben azonban lehetséges, hogy a holland versenyző már előzhet.
Hamilton a célegyenes végén ment el honfitársa mellett, míg Verstappen pár kanyarral később csapott le a lehetőségre. A holland versenyző hátránya 1 másodperc fölé nőtt a Mercedesszel szemben, így a következő kör végén vélhetően nem próbálkozhat.
A holland pilóta lemaradása valamelyest nőtt Hamiltonnal szemben, és rádión jelentette, hogy nincs minden rendben. Pérez egyébként szintén megelőzte Norrist, így feljött a hatodik pozícióba.
Pár körrel ezelőtt még 2 másodperc feletti volt az előnye, most viszont másfélnél is kevesebb. Leclerc egyébként gyorsabb Sainznál, és ezt a rádióban is kijelentette, utalva arra, hogy engedjék el.
Norris és Stroll is kiállt az előző kör végén. Mindketten közepes gumikat kaptak, ráadásul a brit pilóta néhány másodpercet is elvesztegetett, így csak a tizenhatodik helyre jött vissza, Latifi mögé.
Sainz már 1 másodpercen belül követi Russellt, de Leclerc is használhatja a DRS-t. Mögöttük pedig Verstappen ismét utolérte Hamiltont, így akár meg is támadhatja.
Pedig a spanyol pilótának is mondták, de lehet, hogy csak azért, hogy beugrasszák a Mercedest. Verstappen szintén kiállt, mindketten közepeseket kaptak. Russell hatalmasat csatázott Alonsóval, de végül előtte maradt a hatodik helyen, Verstappen a nyolcadik.
Sainz egy körrel később cserélt kereket, mint Russell, és a Ferrari csupán 3,7 másodperc alatt végzett, igaz, a Mercedesnek sem volt gyors a cseréje. A spanyol versenyző Ocon mögé jött vissza, akit Russell az imént megelőzött.
Pérez szintén meglátogatta a bokszot, és a tizedik helyre, közvetlenül Bottas mögé jött vissza. Leclerc és Hamilton kint maradt, Verstappen pedig megfutotta a leggyorsabb kört.
Erre számítani lehetett, hiszen a brit versenyző három körrel később állt ki riválisánál. A hétszeres világbajnok 5 másodperccel Alonso mögé állt vissza, akit Verstappen már meg tudott előzni.
Előbb Pérez utasította maga mögé Bottast, nem sokkal később pedig Verstappen ment el másodszor is Ocon mellett. Sajnos egyiket sem lehetett látni a közvetítésben, utóbbinál a rendező fontosabbnak érezte, hogy a teljesen egyedül köröző Leclerc-t mutassa.
A monacói pilóta sokáig kint maradt, ami csapattársával szemben kifizetődőnek bizonyult. Russell ismét átvette a vezetést, előnye 2,5 másodperc Leclerc előtt.
Az előző körben 1,3 másodperc volt a különbség a két pilóta között. Sainz előnye egyébként 2,8 másodperc egykori csapattársával szemben.
Ocon kemény gumikat kapott, ahogyan egy körrel korábban Alonso is. Ez szinte biztosan azt jelenti, hogy mindketten egykiállásos taktikán vannak.
A kétszeres F1-es világbajnok egy pillanatra Ocon előtt volt, ám ő visszavette a pozícióját. Ennek az lett az eredménye, hogy a lesipuskás Ricciardo mindkettejüket maga mögé utasította.
A Ferrari pilótája 1 másodperc alá csökkentette hátrányát, így könnyen lehet, hogy hamarosan megtámadhatja ellenfelét. Verstappen kicsit megtorpant, az elmúlt körökben ugyanis nem tudott jelentősen közeledni Sainzra.
A monacói versenyző utolérte Russellt, így a kör végén akár meg is próbálkozhat az előzéssel. Bottas keményekre váltott, és visszaesett a tizenötödik pozícióba.
A brit versenyző kicsit rosszul gyorsított ki az 1-es kanyarból, így a következőben Leclerc ott volt mellette. A belső ív azonban Russellé volt, így sikeresen kivédekezte a manővert.
Ezúttal a belső ívet választotta a 2-es kanyarban, de annyira távol volt, hogy ha bevetődik, akkor szinte biztosan összeütköznek. Russellnek viszont még nagyon sokat kell kibírnia, és nemsokára felmerülhet az elévágáás lehetősége is.
Leclerc megint a belső íven volt a 2-es kanyarban, és ezúttal ismét egymás mellett voltak, de Russell a külső ívről jól gyorsított ki. Lassan kezd hasonlítani a párharc Hamilton és Alonso tavalyi küzdelmére.
A monacói pilóta az 1-es kanyarban vetődött rendkívül mélyet fékezett a külső íven, és Russell hiába támadott vissza, már nem tudott mit csinálni. Innentől kezdve a monacói versenyző vezet, és vélhetően növelni fogja előnyét.
A spanyol pilóta hátránya már csak 1,2 másodperc, és Verstappen sincs messze. Könnyen lehet, hogy a Mercedes pilótájának a dobogóért is meg kell küzdenie.
A holland pilóta úgy érzi, hogy megérkezett a csapadék. Ez persze még nem látszik a képernyőn keresztül, és ha így marad, nem fogja befolyásolni a futamot.
A spanyol pilóta utolérte riválisát, így Leclerc-hez hasonlóan ő is próbálkozhat az előzéssel. Verstappen hátránya másodperc mögötte, de ha sok időt tölt a Mercedes mögött, akkor a címvédő is megérkezhet rájuk.
A Ferrari pilótájának esélye sem volt a támadásra, mert túl nagy volt a különbség. Verstappen nemsokára megérkezhet rájuk.
A japán versenyző a sikán után forgott meg. Bár tovább tudott menni, óriási hibájának köszönhetően visszaesett az utolsó helyre.
A spanyol versenyző hátránya 1 másodperc fölé nőtt, így nem használhatja az állítható hátsó szárnyat. Verstappen lemaradása szintén 1 másodperc feletti, de csak épphogy.
Fontos a feltételes mód, mert még nagyon sok van hátra, de most már meg kell említeni, hogy a Ferrariknak még kötelező kiállniuk, ahogyan egyébként Hamiltonnak is, mivel ők eddig csak közepeseket használtak. Persze ha jön az eső, akkor ennek nem lesz jelentősége.
Ezt Norris jelentette a rádióban, vagyis az esőnek már van akkora intenzitása, hogy azt a pilóták is megérezzék.
A Red Bull pilótája kiállt közepesekért, egy körrel később pedig Leclerc és Russell is megtette ugyanezt. A holland versenyző elévágott riválisának, így most csak Pérez választja el Leclerc-től, aki egyébként keményeket kapott. Ha jön az eső, akkor mindhárman hatalmasat bukhatnak.
A holland pilóta a korábbi kiállásának köszönhetően utolérte ellenfelét, és szinte azonnal el is ment mellette az 1-es kanyarban, a Ferrari versenyzőjének esélye sem volt. Mivel Hamiltonnak és Sainznak ki kell állnia, ez akár a győzelmet is jelentheti.
Csak az eset végére ért oda az élő kép, utólag kiderült, hogy 360 fokban megpördült, aminek következtében azonnal elvesztette a harmadik helyet, sőt, Russellék is megérkeztek rá.
Egyelőre úgy néz ki, hogy a gumik nem szenvedtek komoly károsodát, mivel már ismét 1 másodpercen belül van Leclerc-hez képest. Pérez és Norris újból kiállt, előbbi maradt a hatodik, utóbbi a kilencedik pozícióba esett vissza.
Az 1-es és a 2-es kanyar előtt is csak közel került a Ferrarihoz, de nem tudott bevetődni. Ettől függetlenül könnyen lehet, hogy a következő körben megismétlődik a pár perccel ezelőtt látott jelenet, és Leclerc nem fog tudni mit tenni.
A holland versenyző a külső íven egyszerűen aláfordult riválisának, aki a kigyorsításnál nem tudott mit kezdeni vele. Ezzel ismét megnyílt előtte a győzelem kapuja, de kérdés, hogy gumijai meddig bírják, főleg a megforgás után.
Régóta nem volt okunk foglalkozni az élen állókkal, viszont most meg kell említenünk, hogy a hétszeres világbajnok 4, illetve 6 tizeddel gyorsabb volt riválisánál az előző két körben. Igaz, jelen állás szerint egyikük sem fog nyerni, csak az eső segíthet rajtuk.
A holland pilóta szerint megint elkezdett szitálni. Ez neki most nagyon nem jönne jól, hiszen taktikailag alighanem ő áll a legjobban, már ha a gumijai kibírják.
A Ferrari ezúttal 4,6 másodperc alatt cserélte ki az abroncsokat, méghozzá lágyakra. Ennek következtében Hamilton vezet, de neki is ki kell állnia.
Az Aston Martin pilótája bement a McLaren mellé a külső íven, ám az ausztrál versenyző nekiment riválisának. Szinte biztos, hogy ez egy 5 másodperces büntetést fog eredményezni. Stroll egyébként maradt Ricciardo mögött a tizenkettedik pozícióban.
A holland pilóta előnye már 3,1 másodperc riválisával szemben, és Hamiltonra is egyre jobban közelít. Persze könnyen lehet, hogy utolérni már nem fogja, mert a hétszeres világbajnok előbb kiállt. Ricciardót egyébként valóban 5 másodpercre büntették.
Russell utolérte a Ferrari versenyzőjét, és egy pillanatra nagyon közel került hozzá. Ezek szerint ennyit jelent a gumielőny, és nagyon úgy tűnik, hogy a Ferrari megint rossz lóra tett.
Persze lehet, hogy csak a Mercedes hívta ki, mivel egyszer még mindenképpen jönnie kellett. Ezzel a címvédő átvette a vezetést, a második helyért pedig nagy csata zajlik. Mondanunk sem kell, hogy ez szintén Verstappen malmára hajthatja a vizet.
A monacói versenyző továbbra is maga mögött tartja Russellt, csapattársa pedig rohamosan közeledik hozzájuk a lágyakon. Hamilton egyébként az ötödik helyre esett vissza, és 10 másodperces hátrányból veheti üldözőbe Sainzot a lágyakon.
Ahogyan az korábban fordítva megtörtént, Leclerc körökön keresztül maga mögött tartotta Russellt, de most már nem tudott mit tenni. A brit versenyző az 1-es kanyar külső íven előzte meg ellenfelét.
Ez alighanem felér egy beismerő vallomással a Ferrari részéről, hiszen a keményeken egyébként simán végigmehetett volna, csak éppen lassabb tempóban. Leclerc a hatodik helyre esett vissza, hátránya 6 és fél másodperc Pérez mögött.
Ma már ki tudja, hányadszor számítanak esőre. Ezúttal Hamiltonnal közölték, hogy két percen belül enyhe csapadék érkezhet.
A spanyol pilótának a lágyakon elméletileg lenne lehetősége a közeledésre, de az előző körben közel 2 tizeddel lassabb volt nála. Hamilton ellenben rohamosan közeledik, 1,4 másodperccel volt gyorsabb Sainznál.
A hétszeres világbajnok megfutotta a leggyorsabb kört, és ezúttal 1,3 másodperccel volt gyorsabb Sainznál. Ha ilyen tempóban halad, akkor a spanyol versenyző mellett csapattársát is levadászhatja.
Mostanra ez viszonylag egyértelművé vált, de a Mercedes megerősítette, hogy a gumik jók lesznek a végéig. Ez Verstappen számára is jó hír lehet, bár ne feledjük, a piruett nem tett jót az abroncsoknak. A címvédő egyébként jelenleg 8,3 másodperccel vezet.
Sainz ismét közeledett Russellre, Hamilton pedig továbbra is borzasztóan gyors. Elképzelhető, hogy ők hárman nagy harcot fognak vívni a második pozícióért.
Amiben természetesen ott van még Sainz is. Sainz jelenleg 1,4 másodperccel marad el Russelltől, Hamilton pedig 1,1-re van tőle. Mérnöke az imént közölte Sainzcal, hogy a gumik ki fognak tartani a végéig.
Sainznak nem sikerült utolérnie Russellt, így ő nem használhatja a DRS-t. Ellentétben a 37 éves versenyzővel, aki ebben a körben még nem tudott támadni, de a következőben már simán megteheti, mert Sainz láthatóan szenved.
A hétszeres világbajnok már a célegyenesben kikerülte Sainzot, aki teljesen tehetetlennek bizonyult. A következő áldozata Russell lehet, akinek az előnye éppenhogy 1 másodperc felett van vele szemben.
Támadni még nem tudott, de utolérte Russellt. Az ifjabbik brit versenyző már szintén szenved, így könnyen lehet, hogy csapattársa hamarosan őt is megelőzi.
Russell egy fokkal nagyobb ellenállást fejtett ki, mint Sainz, de egy aláfordulással őt is legyűrte Hamilton. Ezzel feljött a második helyre, de ha nem jön az eső, akkor Verstappent már aligha éri utol.
Nem most, hanem összességében a stratégiájával. A monacói pilóta ugyanis ennyi idő alatt csupán 3,3 másodpercre tudta megközelíteni Pérezt, és valószínű, hogy marad a hatodik helyen.
Már persze akkor, ha nem történik semmilyen dráma. A címvédő előnye 10,5 másodperc, és Hamilton csak 3 tizeddel volt gyorsabb nála az előző körben.
A finn versenyző kijelentette, hogy nincs motorereje, és a pálya szélére húzódva leparkolta az autót. Ennek következtében virtuális biztonsági autót rendeltek el, ami Verstappennek jöhet jól.
Véget ért a VSC, így másfél kör maradt a versenyzésre. Russell viszont azt jelentette, hogy esik az eső, és nagyon nehéz helyzetben van.
A címvédő a tizedik helyről rajtolva, óriási hibát elkövetve nyerte meg a futamot, ami első győzelmét jelenti a Magyar Nagydíjakon. Ezzel természetesen tovább növelte előnyét a bajnokságban.
Ahogyan egy hete, úgy most is Hamilton lett a második, Russell pedig a harmadik, ráadásul előbbi a leggyorsabb kört is megfutotta. A Mercedes tehát újabb sikeres futamon van túl, még ha a pole-ból nem is jött össze a győzelem.
A maranellóiak pilótái a második-harmadik helyről indulva csak a negyedik, illetve a hatodik helyen végeztek. Különösen Leclerc vesztett sokat, aki Pérezt sem tudta végül megelőzni. Mögöttük NOrris, Alonso, Ocon és Vettel lett az első tíz sorrendje.
Azzal, hogy ma vezette a Magyar Nagydíjon, megdöntötte az egy helyszínen élen töltött körök számát. Az eddigi csúcstartó Bill Vukovich volt, aki az Indy 500-at vezette (és nyerte meg kétszer) még akkor, amikor beleszámított az F1-es bajnokságba.
A Magyar Nagydíj befejeztével négy hétig nem lesz futamhétvége, és ebből két hétig a gyárakat is be kell zárni. Önök is pihenjenek sokat, mai figyelmüket köszönjük, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal!