Az első gyakorláshoz hasonló körülmények között kezdődött az Olasz Nagydíj második szabadedzése. A levegő hőmérséklete 28, az aszfalté 38 fokos volt közvetlenül a bokszutca kijáratának megnyitása előtt. A mezőny összetétele változott, hiszen kora délután Nyck de Vries, valamint Antonio Giovinazzi vezetett, de Sebastian Vettel és Mick Schumacher természetesen visszavették a helyüket az Aston Martinnál, illetve a Haasnál.
A visszaszámlálás megkezdése után hamar benépesült a pálya. A legtöbben a közepes gumikon kezdtek, de néhányan a kemények mellett tették le a voksukat, lágyakat pedig senki nem választott. Charles Leclerc valamivel később jött ki a többieknél, de ő is csak 3 percet várt, egyedül Valtteri Bottas maradt a garázsban hosszabb ideig.
Az első próbálkozások után Max Verstappen állt az élre, aki 1:23.021 másodperces körével 135 ezreddel előzte meg Carlos Sainzot,
és további 176-tal Sergio Pérezt, akit a Mercedesek követtek Lewis Hamilton-George Russell sorrendben. Nem sokkal később azonban Leclerc három lila szektort autózva, 714 ezredes előnnyel letaszította a tabella tetejéről a címvédőt.
Ahogyan az várható volt, a második gyorskörében Verstappen gyorsult, de csupán 4 ezreddesl tudta felülmúlni riválisa idejét. Leclerc azonban nem tudott javítani, így maradt a második helyen, miközben Sainz 18 századra megközelítette egykori csapattársát. Pérez ott folytatta, ahol az első tréningen abbahagyta, és továbbra is hatalmas lemaradásban volt a két Ferrarihoz és a másik Red Bullhoz képest, de a Mercedeseket így is megelőzte.
Bottas csak bő tíz perccel a kezdést követően hagyta el a garázsát, és a finn versenyző autójára rögtön a lágyakat tették fel. Ennek megfelelően messze ő kezdett a legjobban a középmezőnyből, és 69 százados hátrányban felugrott a negyedik helyre. Russell javított, és megelőzte Pérezt és Hamiltont, hasonlóan Cunoda Jukihoz. A hétszeres világbajnok ugyan szintén gyorsult, de maradt a nyolcadik helyen, ellentétben a mexikói pilótával, aki 563 ezredre megközelítette Verstappent.
A Ferrarik nem léptek előre, sőt, Leclerc egy kisebb hibát is elkövetett a Roggiában.
20 perc elteltével a két Haas követte elsőként Bottas példáját, és rakták fel a C4-eseket. Ők azonban elsőre nem ugrottak nagyot a táblázaton, ellentétben Lando Norrisszal, Fernando Alonsóval és Alexander Albonnal, akik a harmadik, az ötödik, illetve a hatodik pozícióig jöttek előre. Az élmezőnyből Verstappen és Hamilton javítottak elsőként, előbbi egy komoly elfékezés után a következő körében kereken fél másodpercre növelte előnyét, utóbbi feljött az ötödik pozícióba. Leclerc szintén kijött, ám körét nem fejezte be, Sainz pedig kisebb technikai gondokkal küszködött.
Nem sokkal félidő előtt Mick Schumacher autója leállt a Roggiában, a német versenyző pedig kénytelen volt félrehúzódni, ami megszakítást eredményezett. A Haas pilótája nem tudta megmondani, mi okozta, hogy a rendszer hirtelen lekapcsolt, de hamar kiderült, hogy erőforrás-problémáról volt szó.
25 perccel a leintés előtt újraindult az edzés, és az élmezőny tagjai közül elsőként azok tértek vissza a pályára, akiknek ilyen-olyan okokból addig nem jött össze a gyorskör a lágyakon. Sainz egy sárga és két zöld szektorral, 143 ezredes előnnyel átvette a vezetést, Leclerc viszont fél tizeddel lassabbnak bizonyult Verstappennél. Russell és Pérez szintén javítottak, de csak Norris és Hamilton közé tudtak bejönni ebben a sorrendben.
Ezzel ki is alakult a végeredmény, hiszen Verstappen és Hamilton már a közepeseken tértek vissza, hogy megkezdjék a versenyszimulációt.
Így tehát Sainz zárt az élen Verstappen és Leclerc előtt, ám a két Ferrari később futotta meg a leggyorsabb körét a címvédőnél. Mögöttük Norris, Russell, Pérez, Hamilton, Ocon, Alonso és Albon lett az első tíz sorrendje.
Ami a hosszú etapokat illeti, Verstappen sokkal gyorsabbnak tűnt az ERS-sel küszködő Mercedeseknél, így várhatóan a középcsapatokkal egyszerű dolga lesz a felzárkózás során. A Ferrarikat a keverékek terén kettéválasztották: Sainz a többiekhez hasonlóan közepeseken ment, Leclerc pedig lágyakon. Előbbi szintén jócskán elmaradt a holland versenyző tempójától, és Leclerc is csak hasonló körökre volt képes a jobban tapadó abroncsokon. A monacói pilóta ráadásul egyszer átvágta a Rettifilo-sikánt.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Kellemes délutánt kívánunk! 17 órakor kezdődik az Olasz Nagydíj második edzése, az elsőről készített összefoglalónkat itt olvashatják. Kiemeljük még egyszer, hogy Verstappent feltartották a legjobb köre végén, miközben úton volt a legjobb eredmény felé.
A jelenlegi névsor: Verstappen, Pérez, Sainz, Hamilton, Bottas, Cunoda, de még simán bővülhet, például a hírek szerint Schumacherrel. Az időmérő utáni hátrasorolások oka az új motorelemek beszerelése az illetők autójába.
A levegő hőmérséklete 27 fok, az aszfalté 37.
Az első edzésen senkit sem hátráltatott jelentősebb probléma, de Vettel és Schumacher helyén más pilóta vezetett, ezért a két német kicsit lépéshátrányba került.
Egy óra áll a csapatok rendelkezésére. Többekhez hasonlóan ebben a pillanatban Verstappen is pályára gördült.
1:23.156 az első szintidő a Ferrari pilótájától. Bottas és Latifi kivételével mindenki a pályán tartózkodik.
Konkrétan több mint 7 tizeddel, miután mindketten megelőzték Sainzot a közepes gumin.
Most egészen minimális a különbség közte és Leclerc között, 1 századmásodperc alatti. De most Verstappen felé billent a mérleg nyelve.
A Mercedes közelebb volt a Ferrarihoz és a Red Bullhoz az első edzésen, mint most, ugyanis az 5. Hamilton és a 6. Russell hátránya 1 másodperc fölötti. A negyedik leggyorsabb istálló változatlanul az Alpine.
A második sikánnál ingott meg alatta a Ferrari, ezért a második kanyart, a jobbost levágta. Bottas feljött a 4. helyre, de a lágy gumit használta, a jelek szerint előre hozták az időmérő szimulációját. Neki úgyis sokkal nagyobb hangsúlyt kell fektetni a hosszú etapokra a büntetése miatt.
Az AWS elemzése azt mutatta, a második sikánnál Verstappen 0,01 másodperccel gyorsabb volt Leclerc-nél. Tekintve, hogy néhány ezredmásodperc közöttük a különbség, ez figyelemre méltó. Bottas elrontotta az első kanyar féktávját.
Elcsendesült a pálya, hamarosan jönnek az időmérő-szimulációk, amelyen kialakul a második edzés végeredménye, mielőtt a versenyszimulációra váltanak a csapatok.
Schumacher adta Magnussennek, az időmérőn ennek fontos szerepe lehet az értékes tizedmásodpercek miatt.
Lehet, hogy ma nem derül ki, milyen idő lakozik a Red Bullban? A lágy gumis köre legelső kanyarjában Verstappen elfékezte magát, hamar belátta, hogy nem tud elfordulni, és átvágott a bukótéren.
1:21.807 az ideje, javított tehát fél másodpercet. Norris feljött a 3. helyre, gyorsabb a Mercedeseknél.
Megállt a német alatt a Haas, ez elég rossz hír neki, mert kevés időt töltött benne ma. Piros zászlót lengetnek, vagyis mindenkinek vissza kell térnie a bokszba, az óra ugyanakkor ketyeg tovább.
A lágy gumis sprintje közben érte az edzés megszakítása, de talán maradt annyi a gumikban, hogy újra nekivágjon egy mért körnek. Verstappen példája alapján ez nem reménytelen.
25 perce maradt a mezőnynek a gyakorlásra, azonnal meg is telik a pálya autókkal.
A Ferrari spanyol versenyzője a leggyorsabb, Verstappen hátránya 143 ezred, a 3. Leclerc-é 193. Pérezt Norris és Russell is megelőzte.
Vettel és Stroll csak Latifit előzi meg, ha nem vesszük számításba a műszaki hibát szenvedő Schumachert.
A rangsor 7. helyén álló versenyző erre panaszkodott rádión a Mercedesnek.
A célegyenes végi kanyart vágta a Red Bull pilótája egy füstölős elfékezés után. A versenyszimuláció javában zajlik, a végeredmény vélhetően kialakult.
18-ig tart az edzés, a versenyzők szorgalmasan gyűjtik a kilométereket. Schumacherén kívül egyelőre mindegyik autó megbízhatóan üzemel.
A célegyenes végén érte utol az egyik Aston Martint és majdnem felnyársalta, nagy fékezés után Leclerc a bukótérbe menekült. Bottas a második Lesmo kijáratánál lecsúszott a kavicságyba.
Rajta is a célegyenes végi sikán fogott ki, ezért inkább átvágott a bukótéren. Mindjárt vége az edzésnek.
Sokasodnak a hibák, ahogy feszegetik a határokat a pilóták: Albon az Ascari kijáratánál ment túl messzire, Bottas pedig ezúttal az első Lesmo kanyarnál csúszott ki.
Sainz volt a leggyorsabb a második edzésen Verstappen és Leclerc előtt, ebből már több következtetést le lehet vonni. Köszönjük a figyelmet, szép estét kívánunk!