Élő közvetítésünk a Spanyol Nagydíjról
2023. június 04. 14:39
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Olvasóinkat a Spanyol Nagydíj élő közvetítésében! A hétvége eddigi programja úgy telt, mintha teljesen más lett volna minden az egyes szakaszok között. Max Verstappen ugyan minden alkalommal körrekorddal nyert, de míg az első szabadedzésen fölényesen, addig a másodikon szenvedve, a harmadikon részben esőben tette mindezt. Az időmérőn pedig úgy, hogy egyetlen kör is elég volt a Q3-ban neki ahhoz, hogy mindenkit simán maga mögé utasítson.
Pérez, Russell és Leclerc voltak az időmérő legnagyobb vesztesei, hiszen egyikük sem zárt a legjobb tízben. De a megbüntetett Gasly és a vártnál haloványabban teljesítő Alonso sem lehet elégedett, ellenben Sainzcal és Norrisszal, akik az első háromból indulhatnak.
A Q2 végén egy félreértésnek köszönhetően összeütközött a két Mercedes, részben ezen múlt George Russell továbbjutása is. Többen megszólaltak az ügyben, köztük a két érintett, valamint a Hamiltonnal mercedesesként ezen a pályán 2016-ban szintén balesetező Nico Rosberg is. A kvalifikáció után pedig az FIA is beidézte Russellt és Hamiltont.
Gasly hathelyes rajtbüntetése mellett két módosítás is van a rajtrácsot illetően. A Scuderia kihasználta Leclerc 19. helyét az időmérőn, és bokszutcai rajtért cserébe hozzányúltak a monacói autójához. Hasonlóan tett a Williams is Sargeanttel, így tehát a rajtrácson csak 18 autó lesz ott.
Jelenleg 24 fokos a levegő és 42 fokos az aszfalt, és nem esik az eső – ahogy 1996 óta egyszer sem esett Spanyol Nagydíjon. Ám valószínűtlennek tűnik, hogy mind a 66 kör száraz körülmények között fog eltelni. Amennyiben mégis így lesz, a Pirelli szerint lágy keverékű gumikon rajtolni, majd a keményet és végül még valamit felrakni az optimális stratégia.
Verstappen ezelőtt 23-szor indult a pole-ból, ebből 18-szor meg is nyerte a futamot. Spanyolországban először rajtol az élről, de már kétszer nyert, és az itteni pole-statisztika is mellette szól: az eddigi 32 montmelói hétvégéből 23-szor a pole pozícióból rajtoló pilóta örülhetett a végén, 6-szor a másodikként, 2-szer a negyedikként (Verstappen 2016-ban), 1-szer pedig az ötödikként (Alonso 2013-ban) induló nyert.
A dobogóra sem gyakori, hogy valaki hátulról odaér: 2003 óta csak egy olyan pilóta állt pódiumra, aki a hatodik helynél hátrébbról rajtolt – Felipe Massa 2013-ban (Fernando Alonso máig utolsó sikerekor) kilencedikként indulva lett harmadik.
A PSG focicsapatának több játékosa is Montmelóban van azután, hogy tegnap este kikaptak a bajnokság utolsó fordulójában.
Russell kivezető köre nem sikerült hibátlanra...
A pilótaparádé végén Sainz pólókkal ajándékozta meg a rajongóit, majd a közös fénykép sem maradhatott el.
Száraz a pálya, de a felhők nem sokáig hagyják így valószínűleg.
Elindult a mezőny a gumik bemelegítésére, mielőtt nekivág a 66 körös versenynek. Emlékeztetőül a rajtsorrend:
Verstappen, Sainz, Norris, Hamilton, Stroll, Ocon, Hülkenberg, Alonso, Piastri, Gasly,
Pérez, Russell, Csou, De Vries, Cunoda, Bottas, Magnussen, Albon, Leclerc (bokszból), Sargeant (bokszból).
Verstappen, Pérez és Sargeant közepeseken, Leclerc keményeken, a többiek lágyakon rajtolnak.
Hamilton és Stroll is Norris elé került, Verstappen pedig nehezen, de maga mögött tartotta Sainzot.
Norris Hamiltonnal összeért, és a McLaren a bokszba is jött. Stroll megelőzte Hamiltont is, a kanadai a harmadik. Russell már a hetedik.
Verstappen 1,3 másodperccel vezet Sainz előtt, de a többiek között is nagy a különbség. Pérez a 10., Leclerc továbbra is csak a 19. helyen áll.
Verstappen, Sainz, Stroll, Hamilton, Ocon, Alonso, Russell, Csou, Hülkenberg és Pérez az első tíz sorrendje. Russell mellett Csou és Cunoda lépett előre a legtöbbet.
Russell lehet, hogy nem véletlenül rajtolt nagyon jól...
Hamilton visszaelőzte Strollt, most ő a harmadik. Russell Alonso mellett ment el, Hülkenberg egyre hátrébb esik, Leclerc pedig megkezdte a zárkózást.
Pérez Csout megelőzve a nyolcadik, a következő kiszemeltje Alonso. Russell nem kapott büntetést végül a rajtnál bemutatott manőveréért.
Hülkenberg, Bottas, Csou és De Vries is kerékcserén járt, eddig bírták a lágyak?
Verstappen közepeseken is 5 másodperc fölé növelte az előnyét Sainzcal szemben. Az ötödik pozícióért Russell Ocont előzte.
Magnussen és Cunoda is a bokszban járt. A két Haas közepesekre, a többiek eddig mind keményekre váltottak. Jelenleg senki nincs egy másodpercen belül az előtte lévőhöz képest, de Hamilton nincs túl messze Sainztól.
Ocon és Stroll is a bokszban, az élmezőnyből elsőként. A francia a Hülkenberg-Csou-Cunoda hármas elé jött, akik óriásit harcolnak egymással.
Sainz azelőtt kijött a bokszba közepesekért, hogy Hamilton meg tudta volna őt támadni. A kilencedik helyre jött vissza a spanyol.
Keményeken rajtolt, de máris a bokszban a monacói – lágyakat kapott.
Már csak Sargeant és az első hatos (Verstappen, Hamilton, Russell, Alonso, Pérez és Gasly) nem volt kint kereket cserélni. Gaslyt Sainz üldözte, és nehezen, de meg is előzte végül.
Alonso, Gasly és Sargeant is a bokszban, már csak a két Red Bull és a két Mercedes van hátra. Verstappen és Pérez közepeseken, Hamilton és Russell – még mindig – lágyakon, utóbbi némileg érthetetlen, hogy hogy bírják ilyen jó tempóval a kopott gumikon.
Alonso lágyakat kapott vissza, de csak a kilencedik helyre, Cunoda mögé jött vissza. A japánnak nagyszerű versenye van eddig.
Harmadtávnál Gasly előzései a legizgalmasabbak, a francia a kerékcsere után közepeseken is előrelépked. Leclerc a 16. helyen áll, és messze a pontszerzés.
Hamiltont is kihívták, Sainz és Stroll közé érkezett az új közepeseken.
Russell is a bokszban járt, szintén közepeseket kapott. A brit Stroll és Ocon közé érkezett. Leclerc De Vriest is megelőzte, már a tizennegyedik.
Verstappen keményekre váltott, de így is az élre jött vissza, hét másodperccel Pérez elé. A Red Bull egyértelműen egykiállásos taktikán van.
Pérez is a bokszban: rekordot jelentő 2,0 másodperces kiállása volt, keményeket kapott.
A Strollt megelőző Russell esőt jelentett az ötös kanyarban, Hamilton pedig megelőzte Sainzot, és már a második.
Mindenki kereket cserélt legalább egyszer, most Verstappen, Hamilton, Sainz, Russell, Stroll, Ocon, Cunoda, Alonso, Pérez és Csou az első tíz sorrendje. Russell a rádiózása után/ellenére autózott egy leggyorsabb kört. Ocon Cunodához, Pérez Alonsóhoz képest van DRS-távolságon belül.
Russell jelezte, hogy valószínűleg mégsem eső volt, hanem csak az ő izzadtsága... Közben megtörtént mindkét előzés: Ocon már a hatodik, Pérez pedig a nyolcadik.
Pérez Cunoda és Ocon mellett is elment, így a mexikói már a hatodik. A Ferrari-rajongóknak is egy információ: Leclerc még mindig csak a 13. helyen van.
Russell pedig DRS-távolságon belülre kerül Sainzhoz képest, és a célegyenes végén meg is előzte őt a harmadik helyért.
Stroll, Cunoda és Ocon másodszor is a bokszban járt, előbbi és utóbbi keményeket, a japán közepeseket kapott. A 12-13-14. helyre estek vissza.
Pérez egyre közelebb Sainzhoz, néhány körön belül utol is érheti. A hátsóbb régió újabb kerékcseréket eszközölt.
Sainz és Leclerc ismét a bokszban, keményeket kaptak. A spanyol Alonso mögé érkezett a pályára, a monacói a 14. helyre.
Nem a legjobbak a gumijai – ezt jelentette a holland. Az első hét helyen óriási különbségek alakultak ki, bármely két, egymást követő pozíció között legalább 6 másodperc a különbség.
Alonso is a bokszban járt, a 10. helyre tért vissza. Russellt is hívják kerékcserére.
Russell lágyakat kapott, és bőven Sainz elé tért vissza. Pérez mögött 14 másodperc a hátránya. A felhők egyre sötétebbek, de csak nem akar esni az eső.
Russell óriási tempóban, leggyorsabb körökkel közelít Pérezre, a nagy különbség ellenére így hamar utolérheti. Jelenleg Verstappen, Hamilton, Pérez, Russell, Sainz, Stroll, Ocon, Alonso, Cunoda és Csou az első tíz sorrendje.
Hamilton és Pérez is a bokszban lágyakért, így visszaáll a Hamilton-Russell-Sainz-Pérez sorrend a 2-5. helyen.
Ocon nem hagyta magát, de Alonso végül elment mellette, így a spanyol a hetedik. Pérez hamarosan utoléri Sainzot.
A holland is a bokszban, miután már szenvedett a keményeken. Akár a plusz pont is meglehet így Verstappennek. Pérez pedig máris megelőzte Sainzot, így a negyedik. Russell-lel szemben viszont 9 másodperc a mexikói hátránya.
Pérez nagy tempóban érkezik Russellre, körönként több mint egy másodperccel gyorsabb a britnél. Így a hajrában utolérheti.
Pályaelhagyásért utolsó figyelmeztetést kapott a holland, innentől figyelnie kell. Nem mintha muszáj lenne kockáztatnia, óriási az előnye.
Pérez egyre kevésbé közelít Russellre, de még így is utolérheti az utolsó körökre. Stroll és Alonso van közel egymáshoz a 6-7. helyen – vajon lesz csapatutasítás?
Cunoda 5 másodperces időbüntetést kapott a riválisa leszorításáért, és noha most 9. helyen áll, így kikerülhet a pontszerzők közül.
Piastri nem a legbiztonságosabban engedte el a hollandot, centimétereken múlt a drámai ütközés. Alonso megérkezett Stroll nyakára, egyelőre nincsen sem előzés, sem elengedés. Pérez három másodpercre van Russelltől, ez két kör alatt kevés lehet.
A McLaren (1988) és a Mercedes (2019) után a Red Bull a harmadik csapat, amely az év első 7 versenyét megnyeri – Verstappen rajt-cél győzelemmel nyerte meg a Spanyol Nagydíjat!
Hamilton és Russell is a dobogón, a leggyorsabb kör pedig végül maradt Verstappené. Pérez, Sainz, Stroll, Alonso, Ocon, Csou és Gasly szerzett még pontot – Cunoda büntetésének is köszönhetően. A két Aston nem cserélt pozíciót végül.
Ekkorára nőtt a különbség a pontverseny élén Verstappen és Pérez között. A következő nagydíjat két hét múlva, Kanadában rendezik. Most megköszönjük a figyelmüket, az összefoglalóval és az értékelésekkel hamarosan jelentkezünk!