Élő közvetítésünk a Szingapúri Nagydíjról
2023. szeptember 17. 13:48
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Olvasóinkat a Szingapúri Nagydíj élő közvetítésében! Sergio Pérez 250. futama előtt nem túl biztatóak a jelek számára, hiszen a két Red Bull a legjobb tízen kívülről indulhat el a villanyfényes utcai pályán. Így hiába Max Verstappenék domináló versenytempója, minden esély megvan a csapat 15-ös és a holland 10-es sikersorozatának megszakítására. Főleg, hogy az ázsiai országban még sosem nyerő Verstappen is így látja.
Esteban Ocon ma ünnepli a 27. születésnapját. Ez a 75. alkalom az F1 történetében, amikor egy pilóta a születésnapján versenyez a vasárnapi futamon.
Az időmérőn balesetező Stroll egyáltalán nem áll rajthoz, Csou pedig a bokszból indul el.
Igaz, minimális, pláne a rajtrácsot tekintve. De ha a Red Bull 43 vagy 44 ponttal többet szerez a Mercedesnél, akkor bebiztosítja az újabb konstruktőri vb-címét. Ehhez a kettős győzelem mellett az Ezüstnyilak betlizése is kéne.
Egyrészt, hogy versenytempót illetően továbbra is első számúnak tűnnek. Másrészt, hogy Szingapúrban 2010 óta mindig állt dobogóra Red Bull-pilóta.
Nem utolsósorban pedig noha az eddigi 13 alkalommal egyszer sem (és valószínűleg most sem) esett eső a futamon, eddig minden évben – összesen 23-szor – volt szükség a biztonsági autóra. Ez pedig mindig megkavarhatja a sorrendet.
A Pirelli szerint az egykiállásos taktika kifizetődő lehet, ha a második etapban kemény gumikat használnak. Az időjárás ebbe valószínűleg nem szól bele, de egy-egy biztonsági autós fázis jó eséllyel megteheti.
Vettel 5, Hamilton 4, Alonso 2, Rosberg és Pérez 1-1 sikerrel rendelkezik Szingapúrból, azaz a rajtrács elejéről indulók egyike sem állt még itt a dobogó tetején. Russell ráadásul még pontot sem szerzett, Norris pedig még dobogós sem volt az ázsiai országban.
Sainz mellett pedig az szól, hogy a 13-ból 8-szor nyert a pole-ból induló pilóta Szingapúrban – ám tavaly ez Leclerc-nek nem sikerült.
Monzában megvolt a 20000. tejesített köre a spanyol pilótának, most a 16. körben meglehet az F1-es versenyeken elért 100000. kilométer – természetesen elsőként az F1-ben.
Egy másik versenyző is jubileumra törekszik: Nico Hülkenberg a 100. Q3-as szereplését érte el szombaton, ma pedig a 100. F1-es pontszerzéséért küzd.
Helyi idő szerint délelőtt ugyan volt egy kis esőzés Szingapúrban, ennek már nyoma sincs és teljesen száraz pályán versenyezhetnek a pilóták. A levegő 30, az aszfalt 37 fokos, a páratartalom pedig 70 százalékos.
Lekerültek a paplanok az autókról:
Leclerc, Cunoda, Piastri és Csou lágyakon; Verstappen, Pérez és Bottas keményeken; a többiek közepeseken rajtolnak. A top 10-ből tehát Leclerc az egyetlen, aki más stratégián van.
Elindult a mezőny a gumik bemelegítésére, mielőtt nekivág a 62 körös futamnak. Emlékeztetőül a rajtsorrend:
Sainz, Russell, Leclerc, Norris, Hamilton, Magnussen, Alonso, Ocon, Hülkenberg, Lawson,
Verstappen, Gasly, Pérez, Albon, Cunoda, Bottas, Piastri, Sargeant, Csou (bokszból).
Leclerc elment Russell mellett, és Hamilton is, de utóbbi a pálya levágásával, így ezt a potzíciót vissza kell majd adnia.
Egyelőre baleset nélkül mindenki, de Cunoda félreállt és feladta a futamot.
Hamilton továbbra is Russell előtt, de Russell meg is kérdezte, hogy miért nem adja vissza a harmadik helyet a csapattársa.
Verstappen egy helyet lépett előre, Pérez egyet sem.
Hamilton visszaengedte Russellt a harmadik helyre. Norris is reklamált, hogy őt is szabálytalanul előzte meg a hétszeres világbajnok.
Hülkenberg mellett is elment, így a kilencedik. Magnussent, majd Ocont üldözheti a holland.
Norris is elment mellette, egyelőre kérdéses, hogy azért-e, mert Hamilton visszaengedte. Alonso is üldözi már a hétszeres világbajnokot.
A holland megint előzött és már a nyolcadik, Pérez viszont továbbra is a 13. helyen áll.
Sainz és Leclerc másodpercen belül van, mögöttük mindenki DRS-távolságon kívül az előtte menőhöz képest. Russell, Norris, Hamilton, Alonso, Ocon, Verstappen, Magnussen és Hülkenberg még a top 10-ben.
Ocon jobban közeledik a spanyolra, mint Verstappen a franciára. Alonsónak védekeznie is kell a korábbi csapattárssal szemben.
Sainz nagyon jól érzi magát a kocsiban, és gumielőnyben is van Leclerc-hez képest, akit kisebb lassításra kértek a rádióban. Egyelőre látszik, hogy mindketten tartalékolnak egy kicsit, mégis nő az előnyük Russellhez képest.
Norris és Hamilton is megérkezett Russell nyakára a harmadik helyért. Russellnek két másodperc a lemaradása Leclerc-hez képest.
Megint kérték, hogy lassítson, így 5 másodperces előnyt alakítanának ki Sainznak. A monacóinak ez nem tetszik, de úgy tűnik, teljesíti a kérést. A hátránya máris szűk 3 másodperc a spanyolhoz képest, és a brit trió is csak 1 másodperccel jön mögötte.
Verstappen a keményeken továbbra sem közeledik Oconra, így a nyolcadik. Pérez közben a rajtpozíciójának megfelelő 13. helyen áll, Lawson mögött.
Piastrinak pár perces esőzésre hívták fel a figyelmét, ami nemsokára a bokszutca irányából érkezhet.
Sargeant csapta a falnak a Williamsét, és ugyan továbbmegy, sok törmelék maradt a pályán.
A törmelékek miatt érkezik a safety car, jöhetnek a kerékcserék!
A kemény gumikon haladó Red Bullok természetesen nem jönnek, így előrelépnek a pályán. Sainz marad az élen, de Verstappen mögé zárkózott. Leclerc-t viszont Russell és Norris is megelőzte a bokszban.
Sainz, Verstappen, Russell, Pérez, Norris, Leclerc, Hamilton, Alonso, Ocon és Bottas az első tíz sorrendje. A finn és a két Red Bull nem volt még kerékcserén, és jelenleg mind a tíz kemény gumikon halad.
Megcsúszott, így átlépte a záróvonalat a spanyol, mielőtt a bokszutcába kanyarodott be. Az FIA vizsgálja az esetet.
A 22. kör végén kimegy a biztonsági autó, újraindul a futam.
Sainz kihasználta a jobb tapadását, így a hollandnak nem volt esélye megelőzni őt. Hamilton megelőzte a megcsúszó Leclerc-t.
A spanyolt 5 másodperces időbüntetéssel sújtották.
Russell elment mellette és Norris is támadja őt. Pérezt pedig Hamilton előzte.
Norris is elment Verstappen mellett, a McLaren britje a harmadik, honfitársa, Russell mögött.
Hogy a Mercedes ne tudjon taktikázni, Sainz feltartja Russellt, hogy összetartsa a mezőnyt. Közben Leclerc is elment Pérez mellett, így a mexikói a hetedik.
Hamilton, majd Leclerc is elment mellette a 20 körrel frissebb kemény gumijain.
Rájött, hogy Sainz szándékosan tartja fel őt és a teljes mezőnyt. Ugyanakkor bő 1 másodperc így is van közöttük, ahogy az első nyolcban senki nincs DRS-távolságon belül a másikhoz.
31 kör után Sainz, Russell, Norris, Hamilton, Leclerc, Verstappen, Pérez, Alonso, Ocon és Magnussen az első tíz sorrendje. Mögöttük Gasly, Piastri, Lawson, Hülkenberg, Albon, Csou, Bottas és Sargeant.
Sainz könnyedén vezet, van még tartalék a Ferrariban, így Russellnek és a Mercedesnek ki kell találnia valamit a futamgyőzelemért.
A büntetése miatt fontos lenne megelőznie Pérezt, de beragadt a Red Bull mögé. Így noha a spanyol a nyolcadik, de Ocon, Magnussen és Gasly is megelőzné jelen állás szerint.
Az energiaitalosok egyértelműen a biztonsági autóra várnak, és a Gasly-Magnussen párharc végén majdnem meg is lett a baleset, de a dán éppen elkerülte a falat.
A Pérez-Alonso-Ocon trió nagyot harcolt, és ebből Alonso jött ki rosszul, mert ahelyett, hogy előzött volna, Ocon is elment mellette.
Ocon szenzációs manőverrel előzte meg Pérezt, és már a hetedik.
Elfogyott a tapadás, Alonso és Gasly is megelőzte. Jött is a bokszba a mexikói közepesekért.
A holland is közepeseket kapott, és a 15. helyre jött vissza. Meddig tud felzárkózni?
Ocon autója elromlott, így a hatodik helyről kényszerül feladni a versenyt. Jön a VSC-fázis, így két kör híján pórul járt a Red Bull, hiszen most jobban megérné kiállni.
Russell és Hamilton is a bokszban, közepesekért. Norris és Leclerc előzte meg őket, így a 4-5. helyre jönnek vissza.
A spanyol kerékcseréjét elrontotta a csapata, így lényegében elszálltak a pontszerzési esélyei. Zöld zászlóval újraindították a futamot.
Sainz 2 másodperccel vezet Norris, 5-tel Leclerc, 15-tel Russell, 20-szal Hamilton előtt.
Már a kilencedik a holland, és reálisan a hatodik hely lehet meg neki. Péreznek a pontszerzés lehet a célja.
Russell közben nagyon közeledik Leclerc-re, körönként majdnem két másodperccel.
Lawson mellett is elment Verstappen, de az új-zélandi így is a kilencedik. Russell közben 3 másodpercen belül Leclerc-hez képest.
Sainz 1,3 másodperccel vezet Norris előtt, további öttel a Leclerc-Russell páros előtt.
Hamilton sincs messze a csapattársától, Gasly, Piastri és Verstappen pedig a hatodik helyért van harcban.
Russell elment Leclerc mellett, és a monacóira Hamilton is megérkezett.
Leclerc-nek a másik Mercedes ellen sem volt esélye, Verstappen pedig Piastri mellett ment el.
Norris egy másodpercen belül Sainzhoz képest, és Russell is megérkezett a brit mögé. Öt körrel a vége előtt megjósolhatatlan a dobogós helyek sorrendje.
Gasly is megvan a hollandnak, és így a hatodik hely is. Valószínűleg ez a pozíció meg is marad neki.
Elmondta, hogy tudna gyorsabb lenni, de Norrisnak direkt ad DRS-t, hogy Russell ne tudjon előzni.
Norris tartja magát Russell-lel és Hamiltonnal szemben, így Sainz ellóghatott volna, de a spanyol inkább bevárta, hogy továbbra is maradjon mögötte a McLaren.
Sainz, Norris, Russell és Hamilton sorrendben kezdik meg az utolsó kört, de ők négyen 1,5 másodpercen belül autóznak! Mögöttük Leclerc, Verstappen, Gasly, Piastri, Pérez és Lawson lehetnek pontszerzők.
Russell elrontotta, a falban a Mercedes, így pontot sem szerez majd! Hamilton Norrist üldözte még a második helyért, de hiába.
Sainz örülhet, de Norris és Hamilton sem lehet elégedetlen, utóbbié a leggyorsabb kör ráadásul.
Leclerc, Verstappen, Gasly, Piastri, Pérez, Lawson és Magnussen szerzett még pontot.
Immáron 151 pont az előnye összetettben, de ez a hétvége főleg nem róla szólt. Most megköszönjük a figyelmüket, az összefoglalóval és az értékelésekkel hamarosan jelentkezünk!