A háromszoros világbajnok legutóbb a McLaren kétüléses autójában ült, ezt nem számítva viszont 16 éve nem vezetett Forma-1-es gépet. A Jaguar-csapat sportigazgatója 1985 novemberében fejezte be versenyzői pályafutását.
Lauda a Jaguar sikerre vitele érdekében úgy döntött, maga is kipróbálja, milyen egy mai F1-es autó, így jobban megérti majd Eddie Irvine és Pedro de la Rosa "panaszait". Egyik pilóta sem gondolta, hogy az osztrák versenyezhet az idejükkel, De la Rosa például azt mondta, hogy ha négy másodpercen belül lesz, az már jónak számít majd.
Az első néhány körben Lauda kétszer is megpördült, először a második, majd a harmadik kanyarban. Lauda első mért köre 1:31.180 perc volt, majd 1:29.480-nal zárt. De la Rosa ugyanitt, ugyanekkor 1:14.000-et futott.
Lauda védelmében: a valenciai pályát motorversenyeknek tervezték, ezért keskeny, számtalan kanyarral, nehéz itt kezdeni. Ugyanakkor a 177 nagydíjából 25-öt megnyerő, pályafutása során 420,5 pontot szerző osztrák nem hagyott kétséget kiváló képességei felől.
"A mérnökeim azt mondták, a második kanyarba ugyanolyan gyorsan érkeztem, mint Pedro. A különbség az, hogy én nem vettem be a kanyart! Kipördültem, de legalább ugyanolyan sebességgel mentem, megmutattam a pilótáimnak, hogy próbálkozom, máskülönben nem is beszéltek volna velem" - fejtegette Lauda később.
"A csúszásgátló, a kipörgésgátló és az automata sebességváltó hihetetlen volt. Régebben az egyik kéznek mindig a váltón kellett lennie, ma mindkét kezed folyamatosan a kormányon tartod. Nemrég azt mondtam, manapság egy majom is el tudna vezetni egy ilyen autót, de én egyszerűen csak a 16 évvel ezelőtti versenyzéshez hasonlítottam a mait, amikor manuális váltót használtunk, normális kuplunggal, csúszásgátló nélkül stb. És vigyáztunk, ne pörögjenek meg a kerekek induláskor" - tette hozzá az osztrák.
A kérdésre, hogy rendszeresen tesztel-e majd, Lauda így felelt: "Nem csinálok ilyet rendszeresen, ha azt akarnám, edzenem kellene, ilyet pedig nem tervezek. Erre a tesztre sem edzettem, csak kevesebbet cigiztem."
Korábban:
[stefano.nuovolacchi]