Giancarlo Baumgartner
1900. január 01. 00:00
Baumgartner csütörtökön az egyedi "tesztelést" kitaláló és tető alá hozó Frank Tamással együtt a Jordan-csapat főhadiszállására látogatott a szükséges részletek tisztázásáért. A magyar versenyzőt bemutatták a szerelőknek és a mérnököknek, és számos műszaki tanácsot kapott. Az esemény a sajtó előtt is nyilvános volt, így Zsolt felölthette a Jordan hivatalos egyenruháját, sőt helyet is foglalhatott a számára kiválasztott harmadik számú autóban.
"Nagyon boldog vagyok, hiszen ha csak álló helyzetben is, de végre beülhettem egy Forma-1-es autóba, ráadásul ugyanezt az autót pár nap múlva négy körön át vezethetem is majd a Hungaroringen. Borzasztóan meglepődtem, mert a Jordan-csapat nagyon sok újságírót és fotóst hívott meg a bemutatóra, és nagyon nagy volt az érdeklődés. Azt hiszem, ez is jelzi azt, hogy a Forma-1 világa számára kuriózumnak számítana egy kelet-európai versenyző" - nyilatkozta Baumgartner.
"Mindenki nagyon kedves és barátságos volt velem, bemutattak a szerelőknek és megismerkedtem a csapat menedzserével is. A legfontosabb momentum az ülés mintájának levétele volt. Szerencsére szinte semmit nem kellett változtatni az ülésen, és a biztonsági öv beállítása valamint a pedálok távolsága is ideális volt, ugyanis testméreteim szinte tökéletesen megegyeznek Giancarlo Fisichelláéval, aki az autót használni szokta, illetve akire szabták."
"Eldőlt az is, hogy a saját sisakomban vezetek majd, az autóra felírják a nevemet, és természetesen rajta lesznek a magyar nemzeti színek is. A kormányzással kapcsolatos számos teendőre felhívták a figyelmemet, és átbeszéltünk pár kulcsfontosságú műszaki dolgot, majd abban maradtunk, hogy legközelebb a Hungaroringen találkozunk. A Magyar Nagydíj idején ugyan az F-3000-es versenyre koncentrálok majd, de a Jordan biztosítja számomra azt a lehetőséget, hogy minden F1-es edzés idején az ő bokszukban tartózkodhatok és igyekezhetek ellesni a szükséges tudnivalókat."