Schumi előnye pedig drasztikusan csökkent az élen, levegőben lógott egy újabb ausztriaihoz hasonló helycsere. Hét körrel a befejezés előtt Massa és Pedro de la Rosa kocsija sem bírta tovább a strapát, egy fordulóval később pedig Fisichella Jordanje borult lángokba. Már csak négy kör volt vissza, mikor Panis BAR-jának motorja is elfüstölt.
A hajrában Schumi már nem lassított olyan intenzíven, csak arra törekedett, hogy biztonságban behozza autóját az első helyre. Sikerült, idén tizedszer.
"Valójában nem is számítottunk ilyen eredményre, bár optimisták voltunk. A rajt nagyon jól sikerült és ez el is döntötte a versenyt. A végén sem volt különösebb probléma, de sok motor felrobbant, ezért nem akartunk kockáztatni. Hogy Monzában újabb rekordot dönthetünk? Hát, nem akarhatunk túl sokat. Idén rengeteget értünk el, el kell fogadnunk, ami jön, bár a Ferrari otthonában szeretnénk szép eredményt elérni."
| Könyvajánló |
|
Barrichello ehhez hozzátette: "Az, hogy a stratnál le tudtam előzni Kimit (Räikkönen) tényleg sokat segített. A hétvége elején akadt némi gondunk, ezért elégedett vagyok a végeredménnyel. A végén Panis füstjétől alig láttam, féltem az olajfolttól is, de szerencsére sikerült megtalálnom a megfelelő utat."
Montoya még reménykedik a jó vb-hajrában, legalábbis ezt fejtegette: "Nagyon kemény verseny volt, különösen az elején a csatám Kimivel. Ugyanakkor tankoltunk, de többet nem láttam. Amennyiben Rubens egyszer nem ér célba, gyorsan megfordulhat a bajnokság. Remélhetőleg a következő futamokon erősek leszünk."