Montoya 2000-ben végzett élen az Indy 500-on, a Chip Ganassi-csapat versenyzőjeként, majd 2001-től átköltözött Grove-ba, a Forma-1-es Williams-istállót erősítendő. Tavaly Montoya jó eséllyel pályázott a futamgyőzelemre, ám végül nem jött össze a bravúr.
Akkor a 34. körben átvette a vezetést Michael Schumachertől, öt perccel később viszont hidraulikai hiba miatt fel kellett adnia a futamot a téglagyár célegyenesében.
"Sokat jelentene ez nekem, szép emlékeket gyűjtöttem Indianapolisban. Tavaly közel álltam a győzelemhez, igazán versenyképes autóm volt. Idén csak másodszor megyek oda F1-es pilótaként, de nem utoljára. Azt hiszem, magasabb elvárásaim vannak az átlagnál, jó esélyeim vannak" - fejtegette a kolumbiai.
Mindössze négy versenyző (Jim Clark, Graham Hill, Emerson Fittipaldi és Mario Andretti) nyert az Indy 500-on és az Egyesült Államok Nagydíján, de egyikük sem Indianapolisban szakította át elsőnek a célszalagot az utóbbi rendezvényen, mivel csak 2000-ben debütált az F1 az autósport amerikai szentélyében.
A kolumbiai nagyágyúnak számított, mikor a CART-ban versenyzett, viszont üldöző lett, miután Európába igazolt. Schumacher és a Ferrari egyeduralmát lehetetlen volt megtörni idén, a kerpeni már július végén megszerezte a világbajnoki címet, s az eddigi tizenöt futamból tízet megnyert.
|
A Williams ásza szerint a 13 kanyarral megtűzdelt, több mint négy kilométer hosszú indianapolisi pálya jó esélyt kínál a győzelemre - csak meg kell találni az egyensúlyt a hosszú célegyenes és a tekervényes belső rész között. "Indy az egyik legjobb hely az előzésre, a célegyenese miatt" - szögezte le Montoya, kiemelve az első jobbosnál lévő kifékezési lehetőséget.
Ha minden összejön, a kolumbiait megerősített BMW-motor is segíti majd a harmadik Amerikai Nagydíjon, szeptember 29-én.