Az incidens a második kör elején történt, mikor Montoya előzni próbálta csapattársát. Ralf Schumacher autója megperdült, s mivel belső íven haladt, nekiütközött Montoyának. A német Williamsének hátsó szárnya leszakadt, Montoya pedig a hetedik helyre esett vissza - előbbi 16., utóbbi negyedik lett a futamon.
"A második körben előztem Ralfot, ezért későn fékeztem. Kívül mentem, s hirtelen nekem ütközött. Azt hiszem, ő sokkal később fékezett" - magyarázta Montoya.
Schumacher nézőpontjából: "Mindig nehéz kívülről előzni. Egyáltalán nem volt ott sok hely. Mielőtt pontos véleményt mondanék, először meg kell néznem a tévéfelvételeket. A legfontosabb, hogy ilyennek nem lenne szabad megtörténnie csapattársak között, függetlenül attól, ki a felelős. Nagyon bosszantó, hogy ennyire visszaestem, mert igazán jó volt a kocsim aznap."
A két pilóta kapcsolata eleve feszültségekkel kezdődött 2000-ben, mikor csapattársak lettek. Később mindketten a maguk dolgával törődtek, ám a helyreállt viszonynak nem tett túl jót, hogy néhány hete Frank Williams csapatfőnök bejelentette: jövőre Montoya lesz az első számú pilóta.
Montoya később elrontott egy bokszkiállást, mikor félreolvasta az egyik feliratot, s korábban állt ki. Azért pozitívuma is akadt a hétvégének: a BMW-Williams bebiztosította második helyét a világbajnokságon, a McLaren-Mercedesnek már nincs esélye Japánban.