A győztes 10, a második 8, a harmadik 6 ponttal gazdagodik majd, s még a nyolcadiknak is jár egy. A Forma-1 52 éves történetében ötödször (legutóbb 1991-ben volt erre példa) kerül sor a pontrendszer megreformálására.
Változtatás lesz az időmérő edzés lebonyolításában is: az eddigi egy helyett két kvalifikációt terveznek. Az autók pénteken és szombaton egy-egy mért kört teljesítenek, s egyszerre csak egy kocsi tartózkodhat a pályán. A pénteki időmérőn a világbajnoki pontverseny sorrendjében követik egymást a pilóták, majd szombaton a pénteki utolsó indul elsőnek, s a leggyorsabb zárja a sort.
Döntés született arról is, hogy 2006-tól teljes mértékben kizárják a dohánygyárakat a szponzorok közül. Jelenleg hat csapat - köztük a Ferrari és a McLaren-Mercedes - is ebből az iparágból kap jelentős anyagi támogatást.
Jövőre a bokszutcából nem utasíthatják egyik versenyzőt sem arra, hogy elengedje a csapattársát: idén az Osztrák Nagydíjon a ferraris Rubens Barrichellónak kellett átadnia az első helyet a későbbi világbajnok Michael Schumachernek, s ez hatalmas botrányt okozott.
A FIA a csapatok vezetőivel egyeztetve határozott arról, hogy lemondja a Belga Nagydíjat. Ugyanakkor elvetették azokat a javaslatokat, amelyek arra irányultak, hogy kiegyenlítettebbé váljanak az erőviszonyok: nem lesz pilótacsere az istállók között, s nem kell plusz súlyt a legjobbak autóiba rakni.
A változásokat a FIA tanácsának kell jóváhagynia december 13-ai ülésén.