Európa Nagydíj
1900. január 01. 00:00
A Nürburgring a Forma-1-es idők kezdetén szinte végeláthatatlan láncolatát alkotta emelkedőknek és lejtőknek, kanyaroknak és egyeneseknek, több mint 25 kilométer hosszan terült el. Az első módosításokat 1970-ben végezték el, védőkorlátokat építettek és kiszélesítették a pályát.
1976-ban Niki Lauda borzalmas balesetet szenvedett, az égések nyomait azóta magán viseli: nyolc évig nem is rendeztek a Nürburgringen futamot. 1984-ben alaposan lerövidítve, s a versenyzők szerint egyetlen izgalmas kanyar nélkül tért vissza, ezért 1986-ban újra átépítették, akkor nyerte el mai formáját. Az Európa Nagydíj rendszeresen remek futamokat hoz, 1999-ben például Johnny Herbert diadalán hüledezhetett a publikum: az egy évvel később visszavonuló brit úgy nyert a Stewart-Ford volánja mögött, hogy a körülmények (esik, nem esik) szinte állandóan változtak. Tavaly Rubens Barrichello csaknem rajt-cél győzelmet aratott, mindjárt a piros lámpák kialvása után megelőzte a pole-ból induló Juan Pablo Montoyát, s ezt követően már csapata sem parancsolt neki megálljt.
http://www.nuerburgring.de/
A pálya hossza: 5,144 km
Körök száma: 60
A verseny távja: 308,323 km
Leggyorsabb kör: 1:32,226 (Michael Schumacher, 2002, Ferrari)
Körrekord edzésen: 1:29,906 (Juan Pablo Montoya, 2002, Williams-BMW)
2002-es dobogósok: 1. Barrichello, 2. M. Schumacher, 3. Räikkönen
Az Európa Nagydíj legutóbbi öt győztese:
2002: Rubens Barrichello (Ferrari)
2001: Michael Schumacher (Ferrari)
2000: Michael Schumacher (Ferrari)
1999: Johnny Herbert (Stewart-Ford)
1998: Mika Häkkinen (McLaren-Mercedes)
Ajánlat: