Cristiano da Matta, a Forma-1 brazil újonca a legkisebb a pilóták között, mégis a legnagyobb célokat tűzte ki maga elé: a tengerentúli CART-sorozatból világbajnokként érkező, 162 centiméter magas, Shorty becenévre hallgató Toyota-pilóta a magyar idő szerint vasárnap hajnali négy órakor kezdődő melbourne-i Ausztrál Nagydíjon (az [origo]-n élőben követhetik a futamot) versenyez először a Forma-1-esek között, mégis világbajnok szeretne lenni. Igaz, nem idén, hanem csak jövőre, vagy legrosszabb esetben két év múlva...
"A világbajnoki cím nem az álmom, hanem a célom" - jelentette ki magabiztosan a 29 esztendős da Matta. "Idén még nincs esélyem a győzelemre, de legkésőbb két év múlva már az első helyért akarok harcolni. Most tanulnom kell, de 2004-ben már bárkit le fogok tudni győzni." Da Matta tavaly hét győzelemmel zsebelte be a CART-sorozat világbajnoki címét, rajta kívül a BAR-Hondával versenyző Jacques Villeneuve és a williamses Juan Pablo Montoya tudott diadalmaskodni a tengerentúli "Forma-1-ben". A brazilról tudni illik még, hogy édesapja 200 dobogós pozícióval (ebből 108 győzelem) hazája legeredményesebb versenyzője, s jelenleg is aktív, a túraautó bajnokságban vitézkedik.
"Cristianónak a vérében van a versenyzés, egyike a legtehetségesebb pilótáknak, akiket valaha láttam" - dicsérte vetélytársát Montoya. "Ráadásul ugyanolyan merész, mint én, sokra viheti a Forma-1-ben." Da Matta legnagyobb ütőkártyája csapata, a japán, ám mégis Kölnben bejegyzett Toyota. A tavalyi szezonban bemutatkozó csapat évi 310 millió eurós költségvetéssel dolgozik, így még a világbajnok Ferrarit is veri tíz millióval. "Da Matta szavai komikusan hangzanak, a Toyotában azonban nagy erő lakozik, oda kell figyelni rájuk" - véli a Bild című napilap által megszólaltatott szakértő.