Az évek óta szorgalmazott átalakítás során a pálya 412 (2002-ben 3971,8 m, 2003-ban 4384,08 m), a célegyenes (2002: 586,29 m, 2003: 788,9 m) pedig 202 méterrel hosszabbodik, s változik a 12-es kanyar is.
2002 | 2003 | |
Pálya hossza | 3971,8 m | 4384,08 m |
Kanyarok száma | 14 | 14 |
Legkisebb ívsugár | 20 m | 20 m |
Legnagyobb ívsugár | 400 m | 400 m |
Szintkülönbség | 36 m | 36 m |
Célegyenes hossza | 596,29 m | 788,29 m |
Legnagyobb emelkedő | 6,2 % | 6,2 % |
Legnagyobb esés | 7,0 % | 7,0 % |
A futam az eddigi 77 helyett 70 körös lesz. Új helyre kerül a főbejárat, a verseny lebonyolítását segítő technikai személyzet létszáma közel 200 fővel nő.
"Már régóta javasoltam a módosításokat, hiszen az autók jelentős változását a pályáknak is követniük kell. Örülök annak, hogy a Hungaroringen elvégzik az átalakításokat, mert ezek nélkül Magyarország elveszíthette volna futamát" - üzente videofelvételen keresztül a hétfői sajtótájékoztató résztvevőinek Bernie Ecclestone, az autósport elitkategóriájának első számú vezetője.
A pilóták az idénynyitó Ausztrál GP-n ismerkedhettek meg a tervekkel, s valamennyien egyetértettek abban, hogy az új pályarajz alapján izgalmas, s az eddiginél sokkal gyorsabb futamot láthatnak majd a szurkolók. Azt külön kiemelték, hogy a célegyenes átalakítása jelentősen növeli az előzési lehetőségeket.
A tervek szerint a Magyar Nagydíj előtt próbaversenyen tesztelik az új pályát.