A Ferrarinak parádésra, a McLarennek pont nélkülire sikeredett a múlt vasárnapi Spanyol Nagydíj, azaz a két istálló között jelentősen csökkent a különbség a világbajnoki pontversenyben. A wokingiak már csak három ponttal vezetnek a maranellóiak előtt, akik az új Ferrarival - csakúgy, mint tavaly - Michael Schumacher vezérletével végigverték a mezőnyt. Egyedül Fernando Alonso kontárkodott bele művükbe, a hazai pályán versenyző spanyol beékelődött a két ferraris közé, s élete - garantáltan csak eddigi - legjobb eredményét elérve felállhatott a dobogó második fokára.
A McLaren ugyanakkor egyetlen árva pontocskát sem szerzett, köszönhetően Antonio Pizzonia lefulladó Jaguarjának, s David Coulthard túlzott sietségének: az utolsó helyről induló Kimi Räikkönnen nem tudta kikerülni Pizzonia álló autóját, s számára már 32 méter megtétele után véget ért a futam, míg David Coulthard túlontúl erőszakosan próbált elmenni Jenson Button mellett, a manővernek a kavicságy vetett véget. Mivel Michael Schumacher megnyerte a Spanyol Nagydíjat, hátrányát négy pontra csökkentette az éllovas Räikkönennel szemben, s újra a világbajnokság legnagyobb esélyesének tekinthető.
Az ötszörös világbajnok farmerban és szandálban, egy szendvics, valamint egy pohár bor kíséretében, felesége, Corinna és Jean Todt csapatfőnök társaságában ünnepelte zsinórban második sikerét, s értékelésében elárult egy kulisszatitkot is. "A felvezetőkörben, a 11. kanyarban szinte állóra fékeztem az autót, a lelátón ugyanis rajongói klubom mellett ott sorakoztak svájci focicsapatom, az FC Echichens játékosai is" - mesélte meghatottan Schumi, aki Barcelonában tizenharmadszor indult és ért célba, s már csak 27 pont választja el az ezres álomhatártól. "Nagyon jól esett, hogy kijöttek a futamra, jó tudni, hogy ennyi barátom van. Ami magát a versenyt illeti, ennél jobban nem is mutatkozhatott volna be új autónk, tökéletes napot zártunk. Az első kanyarban nem számítottam rá, hogy Rubens bebújik mellém, zártam az ívet, s elképzelhető, hogy érintettük is egymást. Ebben ugyan nem vagyok biztos, de ha így is történt, az autóversenyzésbe ennyi belefér. A győzelem amúgy nem volt olyan sima, mint az esetleg kívülről látszott, meg kellett dolgoznom az első helyért. A gumik eleinte jól bírták a gyűrődést, később vesztettek kicsit tapadásukból, a futam végére azonban ismét jól teljesítettek. Egyszerűen imádom az új autót, biztos vagyok benne, hogy nélküle nem nyerhettem volna meg a Spanyol Nagydíjat."
"Soha nem voltam még olyan közel Michaelhez, mint az első kanyarban" - emlékezett vissza a futamra Barrichello. "Talán egy picit előrébb is voltam, le kellett azonban mennem a fűre, s maradtam a második helyen. A gumik olyan tíz körig jól muzsikáltak, onnantól azonban nem tudtam tartani az addigi tempómat, ezért előzhetett meg Alonso." Jean Todt csapatfőnök szokás szerint óriási lelkesedéssel beszélt a diadalról: "Nagy nap volt ez a Ferrari számára" - mondta Todt. "A megszerzett 16 pont a Ferrari fantasztikus szakemberei munkájának, egy különleges autónak, valamint két nagyszerű pilótának eredménye."
Mario Theissen, a BMW motorsportokért felelős igazgatója sem győzte dicsérni az új Ferrarit: "Ez az autó egy aerodinamikai csoda. Az elkövetkezendő néhány napban közelebbről is meg kell majd szemlélnünk a fotók alapján, valamit nagyon eltaláltak a Ferrari mérnökei."