Jacques Villeneuve képtelen megbékélni azzal, hogy 1997-es világbajnoki címe után egy nem éppen világverő alakulathoz igazolt, folyamatosan bírálja csapatát. A Spanyol Nagydíj után már egyenesen idegbajos állapotba került a kanadai, elfogadhatatlannak minősítette a BAR teljesítményét, s azóta is mondja a magáét. Ezúttal arra szólította fel a csapatvezetőket, hogy amennyiben a megbízhatósági gondok folytatódnak, változtassák meg az eddigi taktikát.
Villeneuve az időmérő edzéseken általában rosszabbul teljesít csapattársánál, Jenson Buttonnál (ötből háromszor volt rosszabb), ám ennek oka, hogy a jó starthelyet a minél jobb versenypozícióért áldozná fel. Eddig azonban nem ment túl sokra ezzel az elképzeléssel, ugyanannyi pontot (3) szedett össze, mint brit csapattársa: az Osztrák Nagydíjon ezért elképzelhető, más taktikával indul.
"Mivel az autó nemegyszer képtelen a célba érésre, el kellene gondolkoznunk rajta, hogy valóban jó-e a taktikánk" - mondta Villeneuve. "Lehet, azt kellene csinálnunk, mint a legtöbb csapatnak, vagyis közepes mennyiségű üzemanyaggal kéne nekivágnunk az időmérőnek. A másik alternatíva hiába kecsegtet jobb eredményekkel, a jelek szerint (az autó miatt) nem működik. Bár nehéz elfogadni azt a rengeteg problémát, amivel a BAR-nál nap nap után szembesülnöm kell, optimistán tekintek az Osztrák Nagydíj elé. Remélhetőleg nem csak befejezzük majd a versenyt, hanem néhány pontot is hazavihetünk."
Villeneuve 1997 óta egyetlen futamot sem nyert, s ebből lassacskán kezd elege lenni. Újra meghatározó erő szeretne lenni a Forma-1-ben, így finoman szólva is kérdéses, hogy marad-e a BAR-Hondánál. Szerződése ez év végén jár le, s a hírek szerint a Renault-val már fel is vette a kapcsolatot egy esetleges megállapodás ügyében. Amennyiben távozik, a tesztpilóta Takuma Szato boldogan foglalná el helyét.