Hermann Tilke, aacheni illetőségű mérnök gondolt egy merészet, s ha már megbízták a sanghaji Forma-1-es pálya megalkotásával, egészen egyedülálló tervekkel rukkolt elő. Az még hagyján, hogy az elméletileg 2004 februárjára elkészülő ring futurisztikus külsőt és környezetet kapott, de magának a pályának a vonalvezetése is egészen egyedire sikeredett: a célegyenes végén például 300-ról 120-ra kell majd lefékeznie a pilótáknak.
"Ez egy teljesen újszerű kanyar" - mondta a tervezőmérnök. "A célegyenes lehetővé teszi az akár 300 kilométeres óránkénti sebesség elérését is, egy idő után azonban egyre keskenyebb és keskenyebb lesz. A végén egy hajtűkanyar várja a pilótákat, amelyet maximum 120-szal lehet bevenni, azaz mind a versenyzők, mind az autók hatalmas erőhatásnak lesznek kitéve."
Könnyen elképzelhető azonban, hogy hiábavaló a kínaiak több millió dolláros beruházása, az Ázsiában folyamatosan terjedő SARS-vírus miatt ugyanis a Kínai Nagydíj kieshet a 2004-es versenynaptárból. Bernie Ecclestone, a Forma-1 első számú ura még az Osztrák Nagydíjon beszélt erről, s azt sem zárta ki, hogy éppen az elméletileg búcsúzó A1-Ring ugorhat be Sanghaj helyett.