Vágólapra másolva!
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hivatalos közleményt adott ki a dohányreklámok tilalmára vonatkozóan, s ez némiképp eltér attól, amit az AFP közölt a párizsi tanácsülés után: a legfontosabb különbség az, hogy 2006. október 1-jétől nem tiltja, csupán ajánlja az érintetteknek - a verseny házigazdáinak, az istállóknak és a pilótáknak -, hogy tartózkodjanak az ilyen tartalmú hirdetésektől, és az erre vonatkozó szerződésektől.

A FIA indoklásként hozzátette: jogi tanácsadói szerint nem kötelezheti tagjait, hogy ne reklámozzanak dohánytermékeket. A szövetség korábban azon az állásponton volt, hogy a 2005-ös szezon után változik a jelenlegi rendszer, s ezzel teljesül az Európai Uniónak az az előírása, mely szerint dohánycégek nem szponzorálhatnak majd határokon átnyúló nagyszabású rendezvényeket, így például a Forma-1-et sem.

Az autós gyorsasági világbajnokságot egyébként rendkívül érzékenyen érintette az EU döntése, hiszen több istálló, például a Ferrari, a McLaren vagy a Renault szerződése 2006-ig szól cigarettagyártó támogatójával, illetve néhány futamnak - a magyarországinak is - dohánygyártó a főszponzora.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!