Vágólapra másolva!
A Ford meghívására a Forma-1-es Jordan-istálló mindkét pilótája, Giancarlo Fisichella és Ralph Firman is kipróbálhatta a tavalyi Focus WRC-t. A brit pilóta alig találta a szavakat, miután kiszállt az autóból.

A hétvégi Európa Nagydíj helyszíne, a Nürburgring közelében tesztelt a héten a Ford ralicsapata, s az eseményre meghívást kapott a Forma-1-es Jordan-istálló mindkét pilótája, Giancarlo Fisichella és Ralph Firman is: aszfaltozott utakon csütörtökön kipróbálhatták a felspécizett, tavalyi Focus WRC-t.

Fisichellának nem volt teljesen új a ralizás élménye, elvégre 1997-ben már egy versenyen is részt vett, Firman azonban életében először ült raliautóba. Ennek ellenére élvezte a száguldás minden pillanatát, s teljesen lenyűgözve szállt ki a Focusból. "Hihetetlen élmény volt WRC-t vezetni" - mesélte lelkesen Firman. "Most először láttam ilyet közelről, s mondhatom, ezekben legalább olyan bonyolult technikai kütyük vannak, mint a Forma-1-es gépekben. Ami igazán lenyűgözött, hogy az autó elképesztő erővel jött ki a lassú kanyarokból, fantasztikus érzés volt."

Firmant először a Ford pilótája, Markko Märtin megautóztatta, s csak ezután ül(hetet)t a volán mögé. "Markko mellett sem volt semmi utazni. Volt egy szakasz, ahol annyira nyomta a gázt, hogy az autó egy ugratón teljesen felemelkedett. Mind a négy kerék a levegőben volt, mondhatom, megnyugodtam, mikor újra földet értünk. Eddig nem sokat tudtam ezekről a fickókról, de mostantól igazán tisztelem őket."

Firmant Märtin navigátora, Michael Park segítette az úton, s a brit pilóta így a rádiózást egészen új oldaláról ismerhette meg. "A Forma-1-ben nem igazán jó, amikor beszélnek hozzád vezetés közben, a raliban azonban erre égető szükség van. Különösebben nem is volt bajom azzal, hogy Michael folyamatosan beszélt hozzám, de azért eltartott egy ideig, míg hozzászoktam. Egyszer nem is voltam biztos benne, hogy jól értettem-e, amit mondott, de szerencsére nem lett ebből gond."

Az biztos, hogy Firman szívesen ülne újra raliautóba, ezt egy pillanatig sem titkolta. "Zseniális lenne, ha a 2003-as autót murvás szakaszon próbálhatnám ki, de ebben a kérdésben sajnos nem engem illet a döntés joga."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!