Még alig nyugodtak meg a kedélyek az utolsó Forma-1-es futam, az Európai Nagydíj óta, máris itt a következő erőpróba: hétvégén Magny-Cours-ba, a Francia Nagydíj helyszínére utazik a száguldó cirkusz. A nürburgringi futam nem egészen úgy sikerült a világbajnok Michael Schumacher számára, mint tervezte, a Ferrari első számú pilótája csak ötödik lett. Igaz, a körülményekhez képest (Montoyával a 43. körben ütközött, s csak négy pályabírónak köszönhetően folytathatta a versenyt) ez is jó eredménynek számít, ezt ő maga is elismerte.
"Ha figyelembe veszem a történteket, több mint elégedett lehetek nürburgringi eredményemmel" - mondta Schumacher. "Harmadiknál jobb úgysem lehettem volna, elvégre Montoya gyorsabb volt nálam. Hét pont az előnyöm Räikkönennel szemben, s az új pontszámítási rendszerben ezt jóval nehezebb ledolgozni, mint régen. Szerencsére a konstruktőri világbajnokságban is a Ferrarié az első hely, s az egész csapat, valamint összes partnerünk arra koncentrál, hogy az idény végéig megőrizzük ezt a vezető pozíciót. Kőkeményen fogunk dolgozni, ezt már most megígérhetem."
A Francia Nagydíj (a Japán Nagydíjjal egyetemben) a gumigyártók közötti harcról (is) szokott szólni (a Michelinnek a soron következő magny-cours-i, míg a Bridgestone-nak a szuzukai ring számít hazai terepnek), Schumacher szerint azonban ez az egész kicsit túl van lihegve. "Tavaly is arról volt szó, hogy a Michelin majd otthon megmutatja, erre a Bridgestone segítségével éppen Franciaországban söpörtem be a világbajnoki címet. Biztos vagyok benne, hogy idén is a győzelemért fogunk harcolni Magny-Cours-ban." Amennyiben az ötszörös világbajnoknak sikerül megismételnie tavalyi sikerét, újabb rekordot dönthet a Forma-1-ben: hetedszer nyerheti meg a Francia Nagydíjat, márpedig korábban senkinek sem sikerült egyazon futamon ennyiszer győzedelmeskednie. Rajta kívül Alain Prost és Ayrton Senna tud hat-hat sikert felmutatni, a Professzort Brazíliában és Franciaországban, míg a brazil legendát Monacóban intették le hat alkalommal elsőként.
Schumacher nem feledkezett el csapatfőnökéről, Jean Todtról sem, aki kedden ünnepelte Ferrarihoz kerülésének tizedik évfordulóját. Ennek apropóján meglepte a francia szakembert, s a Corriere della Sera című napilapban egy "ódát" írt hozzá. "Mikor 1995-ben a Ferrarihoz kerültem, sok mindenre számítottam, de arra nem, hogy Jean Todt személyében egy életre szóló barátot találok. Mindent meg tudunk egymással beszélni, s nem csak a munkáról esik szó közöttünk: rengeteg időt töltünk együtt szabadidőnkben is. Amúgy elképesztő, mekkora munkabírása van, el sem tudom képzelni, honnan veszi az energiát. Van, hogy naponta 15-16 órát dolgozik, a Ferrari a mindene: mindenről tud, mindig százszázalékosan motivált, s bárkit kész a lehető legjobb teljesítményre ösztönözni. Azt kell mondanom, csodálom őt."