A versenyzők és csapatvezetők jobbára elégedett hangnemben nyilatkoztak az idei esztendőre átépített Hungaroringről, bár azt szokás szerint nem felejtették el megjegyezni, hogy a pálya nagyon poros. Egyvalaki azonban alaposan leszólta az új vonalvezetést, ez a bizonyos úriember Rubens Barrichello volt: a Ferrari brazil pilótája a 20. körben bukott hatalmasat, miután a célegyenes végén autójának bal hátsó kereke leszakadt, s emiatt nagy sebességgel a gumifalba vágódott.
"Már csütörtökön mondtuk, hogy a célegyenes végén túlságosan kicsire méretezték a bukóteret, véleményem szerint cseppet sem biztonságos" - mondta Barrichello. "A sors furcsa fintora, hogy pont a pálya azon pontján estem ki, hála istennek azonban jól vagyok, a kocsi ugyanis megvédett a komolyabb sérüléstől."
A Magyar Nagydíj tavalyi győztese minden előjel nélkül "puszilta meg" vasárnap a gumifalat, a maranellói mérnökök azóta sem tudják, mi lehetett a hiba oka. A feltételezések szerint a Ferrari felfüggesztése tört el, de a pontos magyarázat csak későbbre várható. "Fékeztem, aztán hirtelen elvesztettem az uralmat az autó felett: csak száguldottam nyílegyenesen, nem tudtam tenni semmit."
Barrichello kiesése és Michael Schumacher nyolcadik helye miatt a Ferrari elveszítette az első helyet a konstruktőri világbajnokságban, immáron a Williams-BMW áll az élen 129 ponttal.