Hans Geist elmondása szerint nagyon szoros határidőket kell betartaniuk, de jól állnak az előkészületekkel. "Minden rendben lesz a szükséges időpontra" - tette hozzá a bahreini igazgató.
A mindössze 707,3 négyzetkilométer alapterületű arab királyság tavaly kötött szerződést a futamrendezésre, s az alapkőletétel október 8-án volt. A pálya aszfaltozása Geist szerint októberben kezdődik el, s decemberre már el is készül. A létesítmény Sakiban lesz, 30 km-re a fővárostól, Manamától, s a lelátókon 70 ezren foglalhatnak majd helyet.
A Nemzetközi Automobil Szövetség még nem hozta nyilvánosságra a 2004-es versenynaptárt, azaz a Bahreini Nagydíj indulását hivatalosan legkorábban októberben erősíthetik meg.
Meglehet, 2005-től Törökország is Forma-1-es futamot fog rendezni, miután erről megállapodást írtak alá az illetékesek Londonban. A török szövetség tájékoztatása szerint hétéves szerződést kötöttek az autósport elitkategóriájának vezetőivel.
A mintegy 60 millió dollárba kerülő isztambuli pálya építését szeptemberben kezdik meg, s a tervek szerint 2005. május 31-ére fejezik be. Két nappal a szervezők és a FIA londoni szerződéskötése után a török kormány garanciát vállalt a pálya bizonyos költségeire. Mehmet Ali Sahin miniszterelnök-helyettes kijelentette: az állam állja majd a rendezési jogért 2005-től évente fizetendő 13,5 millió dollárt. A létesítményt állami tulajdonban lévő földterületen építik majd, vagyis ez is a kormány vállalásához tartozik.
A bahreini és a törökországi futam keresztülvitele szerves része az évek óta megszokott versenynaptár radikális megváltoztatásának.