Jacques Villeneuve-öt bizonyára nem lepte meg a hír, miszerint a BAR-Honda nem hosszabbítja meg szerződését, régóta pletykálták már ezt a Forma-1-ben. A kanadai azonban hiába tudta (sejtette, érezte) mindezt jó előre, képtelen volt magának csapatot találni. Még Bernie Ecclestone, a sportág első számú ura is lobbizott az érdekében, hiába: Villeneuve nem kell senkinek.
Ennek oka, hogy az istállók többségénél már eldöntötték, kik kapnak szerepet 2004-ben, ráadásul a Forma-1 1997-es világbajnokának fizetését sehol sem tudják egykönnyen előteremteni. Villeneuve utóbbi öt évben mutatott szerény eredményei ellenére a száguldó cirkusz második legjobban fizetett pilótája, a jövőben azonban mindenképpen lejjebb kellene adni igényeit.
Alternatívaként mehetne a Minardihoz vagy a Jordanhez (ezen alakulatok előszeretettel alkalmaznak "befizetős" pilótákat, lásd Kiesa és Firman), ám az előző bekezdésben említett dolgok miatt ez a lehetőség nyilvánvalóan nem túl vonzó a 32 esztendős versenyző számára: nemhogy fizetést nem kapna, még az ő szponzorainak kellene "pénzelnie" a csapatot.
Visszamehetne a számára szintén világbajnoki címet hozott CART-sorozatba is (menedzserének, Craig Pollocknak saját csapata van a tengerentúlon), Villeneuve azonban erre sem igazán hajlik. Mint Indianapolisban kijelentette, "nem tudna úgy versenyezni, hogy bármelyik pillanatban munkanélküli lehet". (Ehhez tudni kell, hogy a legfrissebb hírek szerint a bajnokság súlyos anyagi gondokkal küzd, s a felszámolás veszélye fenyegeti.)
"Amennyiben a mostani állapotok nem változnak, nem érdekel a CART" - jelentette ki kategorikusan Villeneuve. "Ha nem sikerül a Forma-1-ben ragadnom, akkor inkább befejezem aktív pályafutásomat, s maximum olyan versenyeken ülök autóba, mint a Le Mans-i 24 órás viadal. Ez új kihívásokkal kecsegtetne, de igazság szerint számtalan egyéb dolog is van még az életben az autóversenyzésen kívül."