Alighanem Jacques Villeneuve nélkül indul útjára a 2004-es Forma-1-es szezon, sőt, nem elképzelhetetlen az sem, hogy a kanadai már nem tér vissza a száguldó cirkuszba. Ezt ő maga jelentette ki a BBC-nek, nyilatkozata igencsak pesszimistának tűnt. "Ha nem tudok valamelyik élcsapathoz szerződni, nincs értelme folytatni Forma-1-es pályafutásomat" - nyilatkozta Villeneuve, aki az idény utolsó futamán már nem állt rajthoz, miután csapata, a BAR bejelentette, hogy a következő szezontól Szato Takuma versenyez a helyén. "Ha nem akad egyetlen hely sem 2004-re, 2005-re mitől változna a helyzet?"
Villeneuve 1999-ben szerződött a BAR-hoz a Williamstől, azaz öt évet húzott le az együttesnél, nem kevés munkát elvégezve. "Nagyon bosszantana, ha a BAR egy csapásra elkezdene versenyeket nyerni; öt évet töltöttem a gárdánál, gyakorlatilag egész karrierem ráment, így nehezen tudnám feldolgozni, ha más profitálna az általam elvégzett munkából. Persze, ilyen az élet."
Egy ideig pletykálták, Montoya McLarenhez szerződésével megnyílt az út Villeneuve előtt, hogy visszatérjen abba a csapatba, amellyel 1997-ben megnyerte a világbajnokságot, ám a kanadai szerint mindez üres fecsegés csupán. "Nem hinném, hogy a Williams újra együtt akarna dolgozni velem" - mondta Villeneve, aki hangot adott még azon véleményének is, hogy valaki besározta a nevét, s igazából ezért nem kell senkinek.
A Williamsnél maradva, szerdán érkezett az a hír, miszerint a gárda hosszú távú (hétéves) szerződést kötött Nelson Piquet fiával, Nelson Angelóval. Nos, a grove-iak szóvivőjük útján tudatták, nincs semmiféle megegyezés, csupán tesztlehetőséget ajánlottak a 18 esztendős ifjúnak, aki egy másik legenda, Keke Rosberg fiával gyakorolhat együtt. "Az igaz, hogy kötöttünk egy szerződést arra vonatkozólag, hogy Nelsinho tesztelhet nálunk (csapatunknál ez bevett gyakorlat), de ez korántsem jelenti leigazolását. Zsákbamacskát nem veszünk, senkinek nem ajánlunk állást, amíg nem láttuk saját szemünkkel, mit tud."
Valenciában és Barcelonában közben folytatódtak a tesztelések, előbbi helyszínen a Williams, utóbbin a Ferrari dominált, csakúgy, mint kedden. David Coulthard kezdi megtalálni az összhangot az új McLarennel, szerdán egy másodperccel autózott jobbat előző napi idejénél, igaz, ez is csak az ötödik helyhez volt elegendő. A Red Bull támogatottja, Christian Klien ugyan csak kilencedik lett a Jaguarral, ám ismét megközelítette Mark Webber idejét, s ezt már a csapat sem hagyhatta szó nélkül. "Nagyon elégedettek vagyunk Christian teljesítményével. Remekül kommunikál a mérnökökkel, vezetési stílusa is kiváló, minket meggyőzött tehetségéről" - nyilatkozta Nav Sidhu szóvivő.
Klien a Jaguarnál igencsak esélyes egy tesztpilótai állásra, ám a mögötte álló hatalmas tőke miatt sokan azt sem tartják lehetetlennek, hogy már jövőre bemutatkozhat a Forma-1-ben. "Nagyon derék, hogy a Red Bull Christian mögött áll, de a Jaguarnál nem elsődleges szempont, hogy ki, mennyi pénzt tud magával hozni. Elsősorban olyan pilótát keresünk, aki gyors és a fejlesztésekben is hasznunkra válik, azt csupán bónusznak tekintjük, ha szponzort is hoz a házhoz" - mondta erre a szóvivő.
Valencia, második nap:
1. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:10.322 p (82 megtett kör)
2. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 1:10.341 (66)
3. Trulli (olasz, Renault) 1:10.421 (66)
4. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes) 1:10.761 (93)
5. Coulthard (skót, McLaren-Mercedes MP4-19) 1:11.069 (59)
6. Montagny (francia, Renault) 1:11.211 (69)
7. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth) 1:11.267 (104)
8. Gené (spanyol, Williams-BMW) 1:11.747 (20)
9. Klien (osztrák, Jaguar) 1:11.929 (86)
10. Briscoe (ausztrál, Toyota) 1:12.002 (71)
Barcelona, második nap:
1. Badoer (olasz,Ferrari) 1:17.291 (68)
2. Button (brit, BAR-Honda) 1:17.437 (84)
3. Massa (brazil, Ferrari) 1.17.670 (68)
4. Szato (japán, BAR-Honda) 1:17.701 (69)
5. Burti (brazil, Ferrari) 1:17.886 (60)
6. Fisichella (olasz, Sauber-Petronas) 1:18.237 (82)