F1: büntetőpontokat vezetne be az FIA
1900. január 01. 00:00
Max Mosley, az FIA elnöke a 2004-es idényben új büntetőrendszert vezetne be a Forma-1-ben. Tervei szerint megszűnne az úgynevezett drive-through-penalty (magyarul áthaladós büntetésként szoktuk emlegetni: bizonyos szabálytalanságok után arra kötelezik a pilótákat, hogy guruljanak végig a boxutcán), valamint a tíz másodperces stop and go büntetés, helyettük büntetőpontokat gyűjtögetnének a szabálytalankodók. Egy bizonyos szint elérése után automatikusan egyversenyes eltiltás következne.
Mosley úgy véli, az új rendszernek köszönhetően a versenybírák nem lennének rákényszerítve arra, hogy gyorsan (esetenként hibás) döntéseket hozzanak, utólag lehetne elemezni minden vitatott esetet. Juan Pablo Montoya máris felemelte a szavát a tervezet ellen, a kolumbiai szerint ostobaság az egész. "Az utólagos büntetéstől való félelem miatt senki nem mer majd kockáztatni, unalmassá, előzésmentessé válhatnak a futamok" - jósolta Montoya.
A spanyolországi Jerezben folytatódtak a tesztek (idén már nem lesz több), zsinórban másodszor érte el a legjobb időt Pedro de la Rosa. A spanyol pilóta körrekordot autózott az új McLarennel, teljesen elégedett mégsem lehet: a nap folyamán többször is meghibásodott az MP4-19-es, de la Rosának kétszer fel is kellett függesztenie a tréningezést. A második és harmadik hely is spanyolnak, sorrendben Fernando Alonsónak és Marc Genének jutott, utóbbi nagyon lelkesen nyilatkozott az Autosportnak: "Nagyon elégedett vagyok a BMW munkájával. Az új motort raktuk az autóba, amellyel korábban már több mint 800 kilométert tettünk meg, így talán nem tévedek nagyot, ha kijelentem: megbízhatóság tekintetében egyelőre messze a többiek előtt járunk" - mondta Gené.
A csütörtöki nap egyébiránt a Michelin-ről (az első hat helyet kibérelték a francia gumigyár csapatai) és Ho-Pin Tungról szólt, a 21 esztendős pilóta első kínaiként ülhetett Forma-1-es autóba. Nagy sikert, mondjuk, nem ért el, a 16 fős mezőnyből 16. lett (pedig 65 fős küldöttség figyelte munkáját!), ennek ellenére nagyon boldogan nyilatkozott. "Csodálatos nap volt, szeretnék köszönetet mondani a BMW-nek és a Williamsnek ezért a lehetőségért" - hálálkodott Tung, aki csütörtökig még nem járt a jerezi pályán, csupán videójátékon látta. Egy balesetet azért majdnem összehozott, az egyik lassítónál hátulról belecsúszott Luca Badoerbe, szerencsé(jé)re azonban egyik autó sem sérült meg.
Végezetül egy hír Gerhard Berger felől: az Express című lap a héten kürtölte világgá, hogy 2005-től az osztrák szakember lehet a Toyota csapatfőnöke, a hírt azonban mind a Toyota, mind az érintett cáfolta. "Semmilyen kapcsolatom nincs a Toyotával, különösebben nem is érdekel a csapat" - idézte Bergert a Kronen Zeitung.
Jerez, negyedik nap:
1. de la Rosa (spanyol, Mclaren-Mercedes MP4-19) 1:16.210 p (54 megtett kör)
2. Alonso (spanyol, Renault) 1:16.705 (118)
3. Gené (spanyol, Williams-BMW) 1:17.162 (88)
4. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 1:17.339 (62)
5. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes) 1:17.665 (67)
6. Montagny (francia, Renault) 1:17.777 (106)
7. Badoer (olasz, Ferrari) 1:18.335 (75)
8. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:18.371 (52)
9. Szato (japán, BAR-Honda) 1:18.433 (41)
10. da Matta (brazil, Toyota) 1:18.584 (71)
11. Klien (osztrák, Jaguar) 1:18.726 (92)
12. Webber (ausztrál, Jaguar) 1:18.776 (66)
13. Panis (francia, Toyota) 1:18.835 (69)
14. Button (angol, BAR-Honda) 1:19.656 (51)
15. Jani (svájci, Sauber-Petronas) 1:20.271 (94)
16. Ho-Pin Tung (kínai, Williams-BMW 2002) 1:22.082 (41)