Maradnak a megszokott arcok a Minardi vezetőségében, a csapatnak ugyanis nem sikerült megállapodnia az olasz befektetőkkel, akik néhány hete jelezték, szívesen átvennék a faenzai illetőségű gárdát. Pedig néhány tárgyalás erejéig már asztalhoz ültek a felek, úgy tűnik, mindhiába: az együttes bejelentette, nem lesz változás 2004-ben.
"A tárgyalások megszakadtak a csapat és az olasz befektetők között, így a jelenlegi menedzsmenttel vágunk neki a következő szezonnak" - árulta el a Minardi hivatalos honlapján az alapító Gian Carlo Minardi. Hogy anyagilag mekkora érvágást jelent mindez a megszűnés ellen folyamatosan harcoló kiscsapatnak, nem tudni, mindenesetre bizonyosan nem jön majd rosszul az a nyolcmillió dollár (ebből négy a magyar állam költségvetésének általános tartalékából...), amelyet Baumgartner Zsolt visz magával.
Az együtteshez kapcsolódó hír az is, hogy Paul Stoddart úgy döntött, nem a korábban felvásárolt (s azóta átfestett) A23-as Arrowsokba ülteti versenyzőit, hanem új autót épít 2004-re. "Ugyan már teszteltük is az Arrowsokat, ám csupán arra voltunk kíváncsiak, az ő mérnökeik milyen munkát végeztek" - mondta még Gian Carlo Minardi, hozzátéve, az "érdekes" dolgokat felhasználják majd. Az új, PS04 kódjelű autó így az idei PS03-as, valamint az A23-as "jó tulajdonságain" alapul majd.
Baumgartner Zsolt hétfői sajtótájékoztatójával egyébiránt nagy terjedelemben foglalkoztak a külföldi internetes szaklapok, kivétel nélkül mindegyik megemlítette, hogy a magyar állam négymillió dollárt invesztált a magyar versenyzőbe. Az F1Total.com emellett kiemelte, hogy a volt keleti blokk államai közül eddig még senki nem delegált "főállású" pilótát a Forma-1-be, valamint, hogy Justin Wilson ezennel végleg kiszorult a száguldó cirkuszból (az angol a CART-ban még próbálkozhat). Az f1welt.com idézi Gyurcsány Ferenc sportminiszter a bevatkozást indokló szavait is, melyek szerint "ugyan óriási pénzről van szó, ám jelen esetben egy nagyszerű tehetségről beszélünk".
A tekintélyes Guardian című napilap "Magyarország négymillió dollárért vett pilótaülést" címmel számolt be Baumgartner F1-es állásáról, hangsúlyozva, hogy a sportág 1950 óta íródó történetében ő az első magyar. A lap munkatársa emlékeztet arra, korántsem számít újdonságnak, hogy valaki fizet a száguldó cirkuszba való bekerülésért (példaként hozza fel "az ambiciózus osztrák" esetét, aki 1972-ben 35 ezer fontért vásárolta be magát a March-csapatba Ronnie Peterson mellé, s noha akkor mindenki őrültségnek tartotta tettét, Niki Lauda (merthogy róla van szó) később három világbajnoki címmel bizonyította be, hogy jó befektetést csinált), ugyanakkor leszögezi azt a nyilvánvaló tényt is, hogy a közvetlen állami beavatkozás szokatlannak számít, általában független (állami érdekeltségű) vállalatokon keresztül pénzelik a versenyzőket.
A Sunban a fentebb említett Justin Wilson siránkozása olvasható, az angol meglehetősen csalódott a dolgok ilyetén alakulása miatt. "Ez nem lehet igaz! Emberek jöhetnek ebbe a sportágba csak azért, mert elegendő pénzt gyűjtöttek össze, nem lesz ennek jó vége. Zsolt örülhet, hogy a magyar kormány támogatja, ugyanakkor valahol szégyen a miénkre nézve, hogy nem így gondolkodik. Pedig volt idő, mikor azt hittem, ahogy valaki egyre feljebb jut, úgy állnak mellé a szponzorok - úgy látszik, én kivétel vagyok. Azt beszélik, Amerikában folytatom, erre van is némi esély, de én a Forma-1-ben szeretném folytatni pályafutásomat. Nem túl jó érzés, hogy épp karácsony előtt kell szembesülnöm azzal, nincs hely számomra jövőre" - nyilatkozta Wilson.
A Sun megszólaltatta Paul Stoddartot is, aki elmondta, nagyra tartja Wilsont, de nem tehetett mást. "A magam részéről tudom, hogy Justin zseniális versenyző, ám mivel a csapat meglehetősen rossz anyagi helyzetben van, a pénz alapján (is) kellett döntenem. Nem akarunk megint úgy járni, hogy hétről hétre a fennmaradásért kelljen küzdenünk, anyagi biztonságot kellett teremteni. Annak idején Alex Yoongot a maláj kormány támogatta, Zsoltot most Magyarország karolta fel: mindez nem tünteti fel túl jó színben a briteket."