"A Mol vezetői nyitottan álltak a kérdéshez, a megbeszélések holnap kezdődnek, mivel a cég illetékes vezetői külföldön tartózkodnak" - nyilatkozott Kondor László. "Addig is folytatjuk annak az állam által a kormányhatározat alapján megalakítandó gazdasági társaságnak az előkészítését, amely majd a Baumgartner Zsolt Forma-1-es versenyzéséhez kapcsolódó jogokat birtokolja."
A sportmenedzser, aki egyébként az említett társaság ügyvezetője lesz, nem kívánt jósolni azzal kapcsolatban, hogy sikerül-e csütörtökig tető alá hozni a megállapodást. Január 15-ig kell ugyanis átutalni az összeg első részét - a hírek szerint 2 millió dollárt - a Minardinak: "Korábban a Mollal és a Minardival is Baumgartner menedzsmentje tárgyalt, én egyelőre csak a sajtóból tudom, milyen problémák merültek fel."
A sportmenedzser 1986 óta áll kapcsolatban a Minardival, mint említette, baráti viszonyt alakított ki az istálló több tagjával, és mivel a csapattagok folyamatosan cserélődnek, így sok ismerősre tett szert az egész Forma-1-ben, továbbá 18 éve a Minardi Klub Budapest elnöke.
Pénteken derült ki, hogy a Mol újra kívánja tárgyalni Baumgartner Zsolt szponzori támogatásának feltételeit, mivel megváltoztak az eredeti feltételek, s a cég bizalma megrendült a pilóta menedzserében. Sajtóértesülések szerint a vállalat az eredetileg tervezett 380 millió forintos támogatást 60 millióra akarja csökkenteni. Frank Tamás válaszul vasárnap felajánlotta lemondását, ha személye akadálya lehet egy esetleges szerződéskötésnek.
A kormány még múlt szerdán döntött arról, hogy az idei költségvetés tartalékából 844 millió forintot fektet abba a cégbe, amely Baumgartner Forma-1-es jogait birtokolja. Az állami befektetés egyetlen feltétele az, hogy a jelenleg külföldön készülő versenyző és menedzsmentje teljesítse korábban tett szponzori vállalásait, vagyis teremtse elő az induláshoz szükséges összeg hiányzó részét, mintegy négymillió dollárt.
(MTI)