Michael Schumacher értelmezése szerint szabadidejében azt csinál, amit akar, így amikor északi üdülése alatt a ralivilágbajnok Petter Solberg egy kis autókázásra invitálta Impreza WRC-jével, gondolkodás nélkül mondott igent. A titkos menetre a norvég-svéd határ közelében került sor, de mivel az ilyesféle show-kat nagyon nehéz titokban tartani, természetesen mindenki értesült róla.
Többek között a Ferrari vezérkara is, amely roppant idegesen reagált: a The People című brit bulvárlap értesülései szerint a legenda felbőszítette a fejeseket, merthogy "a nagy sebességgel történő száguldozással kockára tette életét, valamint újabb világbajnoki címét." A lap beszámol róla, hogy Solberg "nem csupán a háztömböt kerülte meg a némettel", hanem 15 mérföldön át repesztett vele. Ami az újság munkatársa szerint korántsem volt veszélytelen vállalkozás, "akár tragédia is lehetett volna a vége", Solberg ugyanis őrült módjára ugrált az autóval.
Jean Todt csapatfőnök és Ross Brawn technikai igazgató a hírekről értesülve viszont korántsem ugrált örömében, álláspontjuk szerint Schumi feleslegesen tette ki magát veszélynek. A szakembereket bizonnyal a barcelonai tesztelés második napja sem ragadtatta el, a spanyol városban ugyanis nemes egyszerűséggel felrobbant a tavalyi Ferrari motorja Barrichello alatt. A brazil rémülten ugrott ki az autóból, a fellobbanó lángokat a mérnökök pillanatok alatt eloltották.
Kedden sokan jártak egyébként pórul, a nap folyamán úgy lobogott a piros zászló, mint talán még soha. Először délelőtt fél tízkor kellett elővenni, ekkor a célegyenes előtt Mark Webber szedte szét a tavalyi Jaguart. "Eltört a hátsó kerékfelfüggesztés" - mondta a boxba visszaérve az ausztrál szárazon, így a későbbiekben csapattársa, az osztrák Christian Klien is pihenésre ítéltetett. Az ok: az ő autójába ugyanazt a felfüggesztést építették be.
A Jordannek nem hozott szerencsét a tökismeretlen német, Timo Glock kipróbálása, a tapasztalatlan ifjonc 54 kör után, az utolsó kanyarban hibázott. Autóját alaposan leamortizálta, kicsit még lángra is kapott. De még a káoszból amúgy kiemelkedő, körrekordot autózó (mindezt tele tankkal!) Ralf Schumachernek is akadt gondja, az elektronika mondta fel a szolgálatot. A Toyotánál Cristiano da Matta műszerei maradtak "némák", a BAR-nál Anthony Davidson motorja ment tönkre.
Viszonylagos nyugalom csak a Renault-nál volt, s a francia istálló ezt maximálisan ki is használta: új autóját hivatalosan ugyan csak január 29-én mutatja be, ám kedden már az R24-est tesztelte. A riválisok általános meghökkenésére, az új modell ugyanis radikálisan eltér a régitől. Mást ne mondjunk, a hátsó szárnyat és az oldallemezeket teljesen átalakították a mérnökök, szakértők szerint az egész autó jóval stabilabb lett. Márpedig a Renault tavaly sem volt rossz, úgyhogy idén még inkább számolni kell Fernando Alonsóval és Jarno Trullival.
Barcelona, második nap:
1. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:15.666 p (80 megtett kör)
2. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 1:15.822 (85)
3. Alonso (spanyol, Renault) 1:15.896 (88)
4. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:15.994 (60)
5. Badoer (olasz, Ferrari) 1:16.989 (59)
6. Trulli (olasz, Renault) 1:17.046 (41)
7. Szato (japán, BAR-Honda) 1:17.082 (90)
8. Davidson (angol, BAR-Honda) 1:17.309 (83)
9. Massa (brazil, Sauber-Petronas) 1:17.776 (61)
10. Zonta (brazil, Toyota) 1:18.101 (83)
11. da Matta (brazil, Toyota) 1:18.104 (15)
12. Glock (német, Jordan-Ford) 1:19.625 (54)
13. Klien (osztrák, Jaguar-Cosworth) 1:19.781 (41)
14. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth) 1:20.384 (10)