A tesztek alapján azt lehetett gondolni, a Williams és a McLaren idén alaposan befűt a Ferrarinak. Mindkét istálló halmozta a körrekordokat, s noha utóbbinak akadt egy hosszabb hullámvölgye, a szakértők biztosak voltak az Ezüst Nyilak versenyképességében.
Nos, az Ausztrál Nagydíjon aztán kiderült, hogy Ron Dennis alakulata egyelőre messze van az élmezőnytől. Már az időmérő edzésen sejteni lehetett, hogy nem a wokingiak versenye lesz a melbourne-i, Kimi Räikkönen mindössze a tizedik helyet tudta megszerezni. David Coulthard még ennél is rosszabbul teljesített, 12. lett.
A futamon aztán Räikkönen az idény első kiesője lett, s noha Coulthard végigment, nem veregette meg senki a vállát: az utolsó pontszerző helyen, vagyis a nyolcadikon ért célba, másfél kör hátránnyal Michael Schumacher mögött. Ahhoz képest, hogy a skót tavaly győzelemmel indította a szezont...
Ron Dennis csapatfőnök Wokingba visszatérve azonnal össze is hívta alkalmazottait, akikkel amolyan válságülésen próbált megoldást találni a gondokra - írta a Die Welt című hetilap. Elhangzott, hogy az együttes roppant szegényes, múltjához képest dicstelen produkciót nyújtott, így sürgős változtatásokra van szükség. Dennis kijelentette, rengeteg munka áll a csapat előtt, ha valóban igényt tartanak a világbajnoki címre.
A McLaren mindazonáltal nemcsak magában, hanem az időjárásban is kereste a hibát: mint az vasárnap óta oly sokak szájából elhangzott, Ausztráliában nem volt elég meleg, így a Bridgestone-gumikat használó Ferrari előnybe kerülhetett. Merthogy a tavalyi tapasztalatok alapján a Michelinnek elsősorban a hőség fekszik, ezért a mélyre ható elemzésekkel megvárják a Malajziai Nagydíjat. Sepangban szokás szerint ugyanis párás hőség várható, s ez Dennisék reményei szerint a McLaren malmára hajtja majd a vizet. Ha azonban Malajziában is leszerepel a gárda... nos, erre gondolni sem mernek Wokingban.
Valencia, 1. nap:
1. de la Rosa (spanyol, McLaren) 1:00.124 (81 megtett kör)
2. Badoer (olasz, Ferrari F2003-GA) 1:00.151 (88)
3. Davidson (brit, BAR) 1:00.740 (120)