A Malajziai Nagydíj 1999 óta szerepel a versenynaptárban, így az "újoncokat" nem számítva a legfiatalabb viadalnak számít. A főváros, Kuala Lumpur szomszédságában (75 km) épült sepangi pályára mindig szívesen utaznak a pilóták és csapatvezetők annak ellenére is, hogy az embertelen hőség és páratartalom (rendre 90 százalék körül) miatt kis túlzással nemhogy a versenyzés, de még az életben maradás is komoly tett.
A száguldó cirkusz főszereplőinek azonban nagyon tetszik az aszfaltcsík fekvése, no meg annak modernsége miatt sem szoktak panaszkodni. A pályát gyakorlatilag trópusi erdő veszi körül, legfőbb sajátossága 16 méteres szélessége (szinte bárhol lehet előzni rajta), és két, egymással párhuzamos "célegyenese".
A pálya neve: Sepang International Circuit
Debütálásának éve: 1999
Futamok száma: 5
Aszfaltminőség: kiváló/sima
Ideális gumikeverék: lágy/puha
Gumikopás: közepes
Padlógázarány: 60%
Üzemanyagfogyasztás: közepes
Elérhető csúcssebesség: 330 km/h
Körrekord edzésen: 1:35.220 (Michael Schumacher, Ferrari, 2000)
Körrekord versenyen: 1:36.412 (Michael Schumacher, Ferrari, 2003)
Időeltolódás: +5 óra
Verseny startja: 8.00
A legutóbbi győztesek:
2003: Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes)
2002: Ralf Schumacher (Williams-BMW)
2001: Michael Schumacher (Ferrari)
2000: Michael Schumacher (Ferrari)
1999: Eddie Irvine (Ferrari)
http://www.malaysiangp.com.my/