A világbajnokság második állomásának második szabadedzése alaposan felborította az eddigi "menetrendet", hiszen az idénynyitó Ausztrál GP-n és a malajziai bemutatkozáson is nagy fölényben lévő Ferrari egyik klasszisa sem került a legjobb három közé, a brazil Rubens Barrichello mindössze a tizedik lett. Úgy tűnik, hogy a Melbourne-ben még gyengélkedő McLaren mellett a Williams-BMW is feltámadt, hiszen Ralf Schumacher pénteken a második, míg Juan Pablo Montoya az ötödik lett.
Baumgartner Zsolt annak ellenére zárt 22-edikként, hogy a mögötte végző három versenyző sokkal több kört tett meg, a magyarnál csak hárman voltak rövidebb ideig a pályán a 25 résztvevő közül. A magyar versenyző elégedett volt az edzésen tapasztaltakkal, elsősorban annak örült, hogy a Minardi beállításait a vártnál hamarabb sikerült eltalálni, ami jelentős javulást eredményezett az előző évi időeredményekhez képest. Baumgartner szabadedzésen elért leggyorsabb köre több mint két másodperccel jobb, mint a tavaly szintén Minardival versenyző Jos Verstappen 2003-as időmérő edzésen elért eredménye. Zsolt számára az is öröm, hogy csakúgy, mint Melbourne-ben, ezúttal is a Jordan közelében, sőt, esetenként előtte is van a Minardi, de úgy véli, hogy ebből egyelőre nem szabad messzemenő következtetéseket levonni.
"Az első szabadedzésen a várakozásoknak megfelelően jelentősen elmaradtunk a vetélytársaktól, ami annak volt köszönhető, hogy használt gumikkal mentünk, a motorbeállítások is kímélő üzemmódban voltak, hiszen a csapat számára az volt a fontos, hogy újonc pilótaként szokjuk a pályát, és ne hibázzunk" - mondta Baumgartner. "Időközben persze gyűjtöttük a technikai paramétereket illetően is a tapasztalatokat, és a mérnökök keresték a megfelelő beállításokat. Ennek, illetve az új gumiknak volt köszönhető, hogy a második szabadedzésre már ugrásszerűen javultak az eredményeink. Nagyon boldog vagyok, mert úgy tűnik, hogy a vártnál sokkal hamarabb sikerült megtalálnunk a megfelelő beállításokat, és a gumikat illetően is jó úton járunk, így azt hiszem, érezhetően és kimutathatóan versenyképesebb most az autó, mint Melbourne-ben volt. Persze, a versenyképességet nem az élmezőnyhöz hasonlítva értem, de ezúttal azért hozzájuk képest is kisebb a különbség, az pedig egészen jó jel, hogy a Jordanhez közel vagyunk. Egyedül Heidfeld van előttünk, míg Pantano és Glock nem tudott elénk kerülni. Azt hiszem, a tesztpilótánk, Leinders is jól dolgozott, és bár az ő időeredményei még nem az igaziak, az sokat jelentett, hogy az ő autóján is kísérletezhettek a mérnökök, így most sokkal több a tapasztalatunk, mint Ausztráliában volt. A Jordan autóival való összevetéssel ennek ellenére még óvatosan bánnék, hiszen nem tudjuk, mennyire nehéz autóval, és milyen beállításokkal mentek. A két motor közti különbség mindenesetre eddig nem jött ki látványosan, sőt, azt is mondhatjuk, hogy nem látszik."
"Saját teljesítményemmel csak részben vagyok elégedett, mert a leggyorsabb köröm során a pálya utolsó szakaszán hibáztam egy nagyot, majdnem keresztbe álltam az autóval. Ha az a hiba nincs, akkor a mérnökök szerint közel egy másodperccel jobb időt érhettem volna el. Ennek ellenére persze nem vagyok elkeseredett, hiszen két Jordant is sikerült magam mögé utasítani, ezen kívül örömteli tény, hogy már a szabadedzésen két másodperccel gyorsabb tudtam lenni, mint tavaly ugyanezen a pályán Verstappen. A pályát kezdem megszokni, de a holnapi két szabadedzésen szükség lesz még arra, hogy a kritikus pontokon megtaláljam az optimális ívet, hiszen szeretnék az időmérésen mindent kihozni az autóból, amihez pedig arra lesz szükség, hogy a határon, és hibátlanul autózzak."
Malajziai Nagydíj, 2. szabadedzés (25 résztvevő):
1. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:34.395 (átlag: 211.397 km/ó) - 17 megtett kör
2. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:34.693 - 24
3. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth) 1:35.054 - 20
4. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:35.094 - 22
5. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 1:35.100 - 23
6. Trulli (olasz, Renault) 1:35.115 - 20
7. Massa (brazil, Sauber-Petronas) 1:35.288 - 21
8. Alonso (spanyol, Renault) 1:35.300 - 20
9. Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) 1:35.301 - 13
10. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:35.373 - 19
11. Button (angol, BAR-Honda) 1:35.407 - 19
12. Panis (francia, Toyota) 1:35.524 - 19
13. Zonta (brazil, Toyota) 1:35.850 - 27
14. Klien (osztrák, Jaguar-Cosworth) 1:35.996 - 19
15. Szato (japán, BAR-Honda) 1:36.292 - 6
16. Fisichella (olasz, Sauber-Petronas) 1:36.353 - 28
17. Davidson (angol, BAR-Honda) 1:36.708 - 5
18. Wirdheim (svéd, Jaguar-Cosworth) 1:36.883 - 21
19. da Matta (brazil, Toyota) 1:36.907 - 7
20. Heidfeld (német, Jordan-Ford) 1:37.725 - 19
21. Bruni (olasz, Minardi-Cosworth) 1:37.818 - 19
22. Baumgartner Zsolt (Minardi-Cosworth) 1:38.588 - 10
23. Glock (német, Jordan-Ford) 1:38.796 - 27
24. Pantano (olasz, Jordan-Ford) 1:39.324 - 16
25. Leinders (belga, Minardi-Cosworth) 1:41.485 - 23
Körrekord időmérő edzésen: M. Schumacher (német, Ferrari, 2001) 1:35.220 (átlag: 209.565 km/ó)
Körrekord versenyen: M. Schumacher (2003) 1:36.412 (átlag: 206.974 km/ó)
Malajziai Nagydíj, 1. szabadedzés (25 résztvevő):
1. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:34.437 - 11
2. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:35.380 - 8
3. Davidson (angol, BAR-Honda) 1:35.970 - 21
4. Zonta (brazil, Toyota) 1:36.147 - 21
5. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:36.229 - 11
6. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:36.314 - 5
7. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth) 1:36.478 - 6
8. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 1:36.606 - 9
9. Button (angol, BAR-Honda) 1:37.018 - 5
10. Alonso (spanyol, Renault) 1:37.119 - 13
11. Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) 1:37.438 - 4
...22. Bruni (olasz, Minardi-Cosworth) 1:41.149 - 6
...23. Baumgartner Zsolt (Minardi-Cosworth) 1:42.556 - 14
...24. Massa (brazil, Sauber-Petronas) 1:42.718 - 5
...25. Leinders (belga, Minardi-Cosworth) 1:43.424 - 15