Max Mosley FIA-elnök néhány napja jelentette be, hogy kész lelassítani a Forma-1-es autókat, szerinte ugyanis túl gyorsak. A Motorsport Newsnak adott nyilatkozatában megerősítette mindezt, ám egy újdonsággal is előállt. "Nem kétséges, már a következő szezonban megváltozik ez-az. 2006-tól azonban radikális változásokat, kevesebb lóerőt, kisebb sebességet, jelentős mértékben csökkentett költségvetéseket, na meg új csapatokat szeretnék látni."
Új istállókat nemcsak a prezident, hanem sokan mások is szívesen látnának a száguldó cirkuszban, csakhogy az utóbbi években inkább csődbe ment (lásd Arrows, Prost), semmint új csapatokról hallottunk. A befolyó pénzek jelenleg érvényben lévő (vitatott) szétosztási politikájától kezdve, a nagycsapatok pazarló költségvetéséig ennek számtalan oka van, de a legfontosabb talán az, hogy a szabályok kimondják: az együttesek vásárolhatnak autóikba mindent, de a karosszériát maguknak kell építeniük.
Természetesen mindez nem két fillérbe kerül, így Mosley szabályváltoztatási tervvel rukkolt elő. Ennek értelmében az élcsapatok a jövőben nemcsak motorokat, hanem komplett (régebbi) modelleket is értékesíthetnének, azaz elképzelhető lenne, hogy, mondjuk, egy Forma-3000-es istálló a McLaren MP4-18-as, a Ferrari F2003-GA, esetleg a Williams FW25-ösével álljon rajthoz. Mindez a nevezett gárdáknak sem lenne rossz, hiszen pénzt csinálhatnának "talonba tett" modelljeikből.
Érdekes hír érkezett Kínából is, ahol a dohányosok 90 százaléka 18 éves kora előtt gyújt rá először. A Dohányzás és Egészség Szövetség ezért erőteljes kampányba kezdett avégett, hogy a szeptemberi futamon ne lehessen dohánytermékeket reklámozni. "A kínai gyerekek túlságosan befolyásolhatók, így a dohányreklámok láttán sokan nyúlnának a cigarettához. Ezt jó lenne elkerülni" - véli a társaság, Bernie Ecclestone meg mérgelődik. A héten korábban a törökök jelentették be, hogy náluk sem lehet majd dohánytermékeket reklámozni (ott 2005-ben lesz az első futam), pedig a sportág ura éppen azért kezdett Ázsia felé terjeszkedni, hogy az Európai Unióban érvényben lévő tilalmak ellenére a dohánygyártóktól továbbra is jelentős összeg folyhasson be a Forma-1 kasszájába.
Az Unióban egyébiránt 2005. július 31. után mindennemű dohányterméket tilos lesz reklámozni, így a Marlboro által szponzorált Magyar Nagydíj új időpontra kerülhet a megszokott augusztus helyett. A tilalom a magyaron kívül a belga és olasz futamot érinti, ezeket az előzetes tervek szerint előbbre hozzák, helyükre pedig azok az európai versenyek kerül(het)nek, amelyeken eddig sem lehetett dohánytermékeket reklámozni (pl. Francia és Brit Nagydíj). A versenynaptár tehát teljesen felborul jövőre, a Hungaroring (amelynek szerződése 2006-ig szól) vélhetően júniusban látja majd vendégül a száguldó cirkuszt.