A múlt vasárnapi San Marinó-i Nagydíj rajtja tömegbalesetet nem hozott, de kisebb koccanások azért történtek. A középmezőnyből rajtolt David Coulthard például sikeresen lebontotta autójának elejét, midőn nekicsúszott Fernando Alonso Renault-jának. A spanyol ezúttal nem startolt olyan pazarul, mint szokott, ezért keveredhetett bele a balesetbe, elmondta viszont, hogy szerinte Ralf Schumacher bemozdult.
"Tisztán láttam mindent: ott volt előttem, a lámpák még pirosak voltak, amikor elindult. Majdnem utánamentem, de végül megvártam, míg kialszanak a fények" - emlékezett vissza Alonso. A spanyol szerint "a dobogóba került", hogy Imolában nem rajtolt jól, s még csak szerencséje sem volt, hiszen Coulthard is eltrafálta. Bár ha úgy nézzük, kifejezetten szerencsésnek vallhatja magát, hogy az esetet épségben megúszta, merthogy "az ütközés után óriási ütközést éreztem a sisakomon, minden bizonnyal David leszakadt első vezetőszárnya talált fejen. Az első körben végig a fejvédőt tapogattam, nem esett-e baja, bevallom, kicsit megijedtem. Még jó, hogy nem tört el" - fújt egy nagyot a spanyol, aki valóban hálás lehet a sorsnak, hogy nem esett baja.
A Forma-1 történetének eddigi talán legbizarrabb balesetében Tom Pryce ugyanis az életével fizetett egy bukósisakjának repült tárgy miatt. Az 1977-es, kyalami Dél-afrikai Nagydíjon történt, hogy Renzo Zorzi műszaki hiba miatt leparkolta Shadow-Cosworthát a pálya mellett, a kissé füstölgő autót két pályamunkás vette célba - a túloldalról. A segíteni igyekvő marsallok úgy számoltak, nem jön senki, csakhogy a bukkanó mögül hirtelen előkerült az egymással csatázó Hans Joachim Stuck (Brabham) s Zorzi csapattársa, Tom Pryce. Utóbbi elütötte az azonnal szörnyethalt második pályamunkást, akinek kezéből kirepült az abban szorongatott poroltó, s Pryce fejének vágódott. A brit pilóta is rögtön életét vesztette, autója a pályáról kifelé csúszva elsodorta a mit sem sejtő Jacques Lafitte Ligier-Matráját is. A franciának nem esett baja, de vele kapcsolatban érdemes megemlíteni, hogy Forma-1-es pályafutásának az 1986-os Brit Nagydíjon elszenvedett balesete vetett véget: a pálya első kanyarjában kicsúszott, s eltörte mindkét lábát. A '77-es dél-afrikai futamot egyébként a szörnyű tragédia ellenére is befejezték, Niki Lauda nyert Ferrarival (aki '76-ban majdnem halálra égett a Nürburgringen). Egy évvel később Stuck a Shadow-hoz szerződött.
kádé