A 4730 méter hosszú Circuit de Catalunyát a Royal Automobile Club of Catalunya úgy harminc évvel ezelőtt építtette, hogy a Forma-1-nek Barcelona közelében is legyen egy bázisa. A szándék nemes, a cél azonban sokáig nem teljesült, hiszen először 1991-ben rendeztek Spanyol Nagydíjat a pályán. Addig Jerezben tartották a futamokat, amely ring azóta is a csapatok kedvenc tesztpályái közé tartozik.
Igaz, ezzel a Circuit de Catalunya is büszkélkedhet, korszerű boxutcája és példás biztonsága miatt csak úgy vonzza az istállókat: télen szinte mindenki megfordult az itteni tréningeken, különösen a BAR villogott.
A vasárnapi futamon 65 kört kell majd megtennie a pilótáknak, a pálya gyors, középgyors és lassú kanyarok kiváló kombinációjából áll össze, de sokan panaszkodnak arra, hogy unalmas. A jelenleg jordanes Nick Heidfeld például bevallotta, tavaly azért mondta le a Sauber a barcelonai tesztet, mert sem neki, sem a csapat többi tagjának nem volt kedve elutazni az "egyhangúságáról híres" aszfaltcsíkra.
Szakértők szerint egyébként épphogy nem egyhangúságáról, hanem arról nevezetes a barcelonai ring, hogy a hétvége alatt folyamatosan változnak a körülmények. A kiszámíthatatlan erősségű és irányú szél előbb porral borítja el a pályát, majd néhány pillanattal később lefújja; az aszfalt minősége a hőmérséklet emelkedésének vagy éppen csökkenésének függvényében folyamatosan változik, így nehéz kiválasztani a legjobb gumikeveréket. Előzni sem nagyon lehet, ezért annak, aki jó eredményt akar elérni, az időmérőn is jól kell szerepelnie. Ebből következik mellesleg az is, hogy túl sok izgalomra nem lehet számítani, előreláthatólag csupán a boxkiállásoknál emelkedhet majd meg a pulzusszámunk.
Persze, az időjárás bárhol, bármikor bekavarhat, s az előrejelzések szerint Barcelonában be is fog. Ha hinni lehet a jósoknak (nem lehet), változékony, meglehetősen hűvös idő várható a hétvégén, a szombati időmérőn 60 százalékos valószínűséggel lehet eső. A vasárnap barátságosabbnak ígérkezik ugyan, de zivatarok lehetnek a térségben.
A pálya neve: Circuit de Catalunya
Debütálásának éve: 1991
Futamok száma: 13
Aszfaltminőség: kiváló/sima
Ideális gumikeverék: lágy/puha
Gumikopás: magas
Padlógázarány: 58%
Üzemanyagfogyasztás: közepes
Elérhető csúcssebesség: 325 km/h
Körrekord edzésen: 1:16.364 (Michael Schumacher, Ferrari, 2002)
Körrekord versenyen: 1:20.143 (Rubens Barrichello, Ferrari, 2003)
Időeltolódás: nincs
Verseny startja: 14.00
A legutóbbi győztesek:
2003: Michael Schumacher (Ferrari)
2002: Michael Schumacher (Ferrari)
2001: Michael Schumacher (Ferrari)
2000: Mika Häkkinen (McLaren-Mercedes)
1999: Mika Häkkinen (McLaren-Mercedes)
1998: Mika Häkkinen (McLaren-Mercedes)
1997: Jacques Villeneuve (Williams-Renault)
1996: Michael Schumacher (Ferrari)
1995: Michael Schumacher (Benetton-Renault)
1994: Damon Hill (Williams-Renault)
http://www.circuitcat.com