- Azért versenyzünk, hogy nyerjünk, és nem csupán a részvétel miatt. Az, hogy valamennyi erőnket egyetlen istállóra összpontosítjuk, azt jelenti: még egyértelműbben törekedhetünk fő célunk, a futamgyőzelem és a vb-elsőség elérésére. A Ford ezentúl még inkább meg akarja mutatni versenyképességét, mind a Forma-1-ben, mind a rali-vb-n, és ennek érdekében mozgósítani fogja az összes lehetséges technikai eszközt - tartalmazta Martin Whitakernek, a cég európai versenyigazgatójának közleménye.
A Ford cég részeként működő Cosworth Racing hosszú éveken át számos F-1-es csapatnak juttatott motorokat független szállítóként. Idén például a Cosworth gyártmányai közül a VJ V10-es típust a Minardi kapta, míg a legújabb fejlesztést, a CR-1 V10-es modellt az egykori háromszoros világbajnok Jackie Stewart tulajdonában lévő Stewart-csapat használhatja. Utóbbi hajtóműről úgy tartják, hogy a Forma-1 legkönnyebb, legkisebb és egyik legerősebb motorja. Ezt az is alátámasztani látszik, hogy a Stewart - többek között a brazil Rubens Barrichello imolai 3. helye révén - jelenleg a vb-pontverseny ötödik helyén áll, míg tavaly év végén csak a 8. helyen végzett.
Barrichellónak és csapatának egyaránt minden oka megvolt örülni a vasárnapi San Marino Grand Prix után. A brazil pilóta, aki harmadik helyét barátjának és mentorának, Ayrton Sennának dedikálta, Michael Schumacher (Ferrari) és David Coulthard (McLaren) mögött lett bronzérmes. Az eredményt - ő és a Ford motorral futó Stewart egyaránt - a szakértők szerint a tapasztalatnak köszönhetik. Barrichello a futam után azt mondta, fordulópontot jelent ez a siker az életében.
- Ettől a pillanattól az életem megváltozik - mondta. - Amiken keresztülmentem az elmúlt öt évben - az autó problémáitól elkezdve a magánéleti zűrökig - és maga az imolai pálya, ahol 1994-ben épphogy csak túléltem egy súlyos balesetet, és ahol Ayrton Senna meghalt. El kellett gondolkoznom a dolgokon. Azt hiszem, most már látható: visszatértem, és van jövőm a Stewarttal együtt.