Ferrari Formula One driver Eddie Irvine of Northern Ireland leads ahead of teammate Michael Schumacher and the two McLaren cars of David Coulthard and Mika Hakkinen 17 October 1999 during the Malaysian Grand Prix at Sepang International Circuit. Irvine won the race to take the lead in the drivers world championships. (ELECTRONIC IMAGE) AFP PHOTO/Emmanuel DUNAND (Photo by EMMANUEL DUNAND / AFP)
Vágólapra másolva!
Pénteken Párizsban a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) fellebbviteli bizottságának ülésén a Ferrari képviselői a csapat versenyzőit védték, míg a McLaren és a Stewart részéről a szabályok tiszteletben tartására hivatkoztak.
A Ferrari delegációja arról próbálta meggyőzni a FIA fellebbviteli bizottságát, hogy túlságosan szigorú volt a Malajziai Nagydíj versenyigazgatóságának azon döntése, mellyel - szabálytalan méretű légterelők használata miatt - kizárta a versenyből a Ferrari két pilótáját, a német Michael Schumachert és az ír Eddie Irvine-t. Az olasz csapat azt szeretné elérni, hogy ne a versenyzőket, hanem a csapatot büntessék a szabálysértésért.
A meghallgatás után senki sem nyilatkozott. Irvine is csak annyit mondott: "Majd meglátjuk, várjunk holnapig."
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) öttagú fellebbviteli bizottsága a Ferrari vezetőinek meghallgatása után a McLaren-Mercedes és a Stewart-Ford képviselőit is fogadta Párizsban. Mindkét csapat ellenzi, hogy az olasz istálló visszakapja a sepangi futam után elvett 16 pontját.
A világbajnoki címvédő, és az ügyben a Ferrari mellett leginkább érintett McLaren részéről Martin Whitmarsh igazgató, míg a másik csapattól Paul Stewart jelent meg. Utóbbi - miközben bement a bizottsági meghallgatásra - csupán annyit mondott: a szabályokat tiszteletben kell tartani.
A McLaren idén is megnyeri a konstruktőrök versenyét, amennyiben a FIA helybenhagyja a Malajziai Nagydíj utáni döntést.
Ha az olaszok véglegesen elveszítik pályán elért pontjaikat, a McLaren - valamint egyéniben az amúgy harmadikként célba érő Mika Häkkinen - behozhatatlan előnyre tesz szert, és ezzel világbajnok lesz a befejező szuzukai futamtól függetlenül.
A Stewartot annyiban érinti a szombaton 11 órakor nyilvánosságra kerülő határozat, hogy ha a Ferrari fellebbezését a FIA nem fogadja el, az istálló két pilótája előrekerül a második és harmadik helyre, ami összesítésben 3 helyett 8 pontos előnyt jelentene a csapatnak az 5. helyen álló Williams-Supertec előtt.
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!