Jean Alesi
2001. augusztus 15. 20:42
A Ferraritól két évre a Benettonhoz igazolt, ahonnan - kevés sikerélménnyel gazdagabban - a Sauberhez ment. Itt sem csapattársával, Johnny Herberttel, sem az autóval nem volt elégedett. Összesen négyszer szerzett pontot, Spában harmadik lett, igaz, ehhez kellett az F1 történetének egyik legnagyobb tömegkarambolja, ami eléggé megrostálta a mezőnyt.
A következĹ‘ Ă©ve sem lett jobb, a csalĂłdást okozĂł Magyar NagydĂj után bejelentette, hogy elhagyja a svájciakat. A teljes 1999-es idĂ©ny frusztrálĂłan alakult, csak a futamok felĂ©t tudta befejezni, azokat is csak hátul, egyedĂĽl San MarinĂłban Ă©s Japánban csĂpett el egy-egy pontot.
Akkor még nem sejtette, mi vár rá 2000-ben, a Prost-istállónál. Alain Prost csapata épp tavaly jutott története mélypontjára, Alesi 17 versenyből csupán ötször ért célba, pontszerzésről pedig nem is álmodhatott. Kétszer összeütközött a pályán csapattársával, Nick Heidfelddel, ami végképp elrontotta az amúgy sem rózsás hangulatot.
Év vĂ©gĂ©n Prostnak minden rábeszĂ©lĹ‘kĂ©szsĂ©gĂ©t latba kellett vetnie, hogy honfitársa maradjon, Ă©s pillanatnyilag Ăşgy tűnik, megĂ©rte. Az AP04-ben másodgeneráciĂłs Ferrari-motor dobog, amivel a teszteken több helyszĂnen is pályacsĂşcsot döntött a francia. Alesi csapattársa a másodĂ©ves, MinarditĂłl Ă©rkezett Gaston Mazzacane volt eredetileg, ám az argentin helyĂ©re kisvártatva Luciano Butri Ă©rkezett.
Aztán váltott maga Alesi is, Frentzen ĂĽresen maradt ĂĽlĂ©sĂ©t foglalta el Eddie Jordan csapatánál, Ă©pp a Magyar NagydĂjtĂłl.