A japán istálló kedden zárt kapuk mögött kezdte meg az ismerkedést, s csütörtökig többféle feladatot kell elvégeznie a két pilótának, a finn Mika Salónak és a skót Allan McNishnek.
"A Hungaroringen Ăşj, a korábbinál erĹ‘sebb motort prĂłbálunk ki. ElsĹ‘sorban annak megbĂzhatĂłságát vizsgáljuk" - mondta a szerdai sajtĂłnapon Dagobert Röhrer, a Toyota fejlesztĂ©si csapatának egyik vezetĹ‘je. "Ezen kĂvĂĽl a kipörgĂ©sgátlĂłt Ă©s a rajtot segĂtĹ‘ elektronikus rendszert ellenĹ‘rizzĂĽk. Ha az idĹ‘járás megfelelĹ‘ lesz, akkor a hosszabb menetek során a gumik teljesĂtmĂ©nyĂ©t is alaposan kontrolláljuk majd."
Szerda dĂ©lelĹ‘tt McNish balszerencsĂ©s volt, mert az egyik prĂłbálkozása során műszaki hiba miatt megállt az autĂłja, Ăgy be kellett azt vontatni a bokszba. Salo azonban zavartalanul körözött, többször is kiment a pályára, hogy az elĹ‘re megszabott feladatokat teljesĂtse.
"A versenyzés mindig nagyszerű szórakozást jelent, ez is az egyik oka annak, hogy ezt az életformát választottam. Azt is tudom azonban, hogy jövőre a Toyotával ennél sokkal komolyan feladatok megoldására is képes leszek" - vallja a 34 éves Mika Salo, aki már 93 Forma-1-es futamon szerepelt, s eddig 31 pontot gyűjtött.
A finn pilóta közel hét évvel ezelőtt a Lotusnál mutatkozott be, majd a Tyrrell, az Arrows, a BAR, a Ferrari, s legutóbb a Sauber alkalmazásában állt. Két évvel ezelőtt Hockenheimben második, Monzában harmadik volt, mindkétszer a kettős lábtöréséből gyógyuló Michael Schumacher helyetteseként indult a maranellói sztárcsapat tagjaként.
A 31 Ă©ves Allan McNish tavaly az Audi-csapat egyik pilĂłtájakĂ©nt második volt a Le Mans-i 24 Ăłrás versenyen, majd nem sokkal kĂ©sĹ‘bb kapta a visszautasĂthatatlan ajánlatot a ToyotátĂłl. Közel egy Ă©vtizeddel ezelĹ‘tt a McLarennĂ©l, majd nĂ©hány Ă©vvel kĂ©sĹ‘bb a Benettonnál is tesztpilĂłta volt, de Forma-1-es futamon mĂ©g nem indult.
"Tudom, hogy a Toyotát nem csak a rĂ©szvĂ©tel Ă©rdekli a Forma-1-ben. Biztos, hogy idĹ‘vel nagy sikereket Ă©r majd el" - állĂtja McNish.
A japán istállĂł idĂ©n szinte az összes eurĂłpai Forma-1-es helyszĂnen tesztel, hogy jövĹ‘re minĂ©l gördĂĽlĂ©kenyebb legyen a beilleszkedĂ©se.