A japán istálló kedden zárt kapuk mögött kezdte meg az ismerkedést, s csütörtökig többféle feladatot kell elvégeznie a két pilótának, a finn Mika Salónak és a skót Allan McNishnek.
"A Hungaroringen új, a korábbinál erősebb motort próbálunk ki. Elsősorban annak megbízhatóságát vizsgáljuk" - mondta a szerdai sajtónapon Dagobert Röhrer, a Toyota fejlesztési csapatának egyik vezetője. "Ezen kívül a kipörgésgátlót és a rajtot segítő elektronikus rendszert ellenőrizzük. Ha az időjárás megfelelő lesz, akkor a hosszabb menetek során a gumik teljesítményét is alaposan kontrolláljuk majd."
Szerda délelőtt McNish balszerencsés volt, mert az egyik próbálkozása során műszaki hiba miatt megállt az autója, így be kellett azt vontatni a bokszba. Salo azonban zavartalanul körözött, többször is kiment a pályára, hogy az előre megszabott feladatokat teljesítse.
"A versenyzés mindig nagyszerű szórakozást jelent, ez is az egyik oka annak, hogy ezt az életformát választottam. Azt is tudom azonban, hogy jövőre a Toyotával ennél sokkal komolyan feladatok megoldására is képes leszek" - vallja a 34 éves Mika Salo, aki már 93 Forma-1-es futamon szerepelt, s eddig 31 pontot gyűjtött.
A finn pilóta közel hét évvel ezelőtt a Lotusnál mutatkozott be, majd a Tyrrell, az Arrows, a BAR, a Ferrari, s legutóbb a Sauber alkalmazásában állt. Két évvel ezelőtt Hockenheimben második, Monzában harmadik volt, mindkétszer a kettős lábtöréséből gyógyuló Michael Schumacher helyetteseként indult a maranellói sztárcsapat tagjaként.
A 31 éves Allan McNish tavaly az Audi-csapat egyik pilótájaként második volt a Le Mans-i 24 órás versenyen, majd nem sokkal később kapta a visszautasíthatatlan ajánlatot a Toyotától. Közel egy évtizeddel ezelőtt a McLarennél, majd néhány évvel később a Benettonnál is tesztpilóta volt, de Forma-1-es futamon még nem indult.
"Tudom, hogy a Toyotát nem csak a részvétel érdekli a Forma-1-ben. Biztos, hogy idővel nagy sikereket ér majd el" - állítja McNish.
A japán istálló idén szinte az összes európai Forma-1-es helyszínen tesztel, hogy jövőre minél gördülékenyebb legyen a beilleszkedése.